Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pistävä ja pinttynyt hienhaju kainaloissa

Vierailija
21.09.2021 |

Käyn suihkussa aamuin illoin, pesen kainalot. Ei auta, niissä on heti tuo kaamea pinttynyt haju. Millä ihmeellä eroon?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajale ihokarvot pois.

Vaahdota saippualla ja anna vaikuttaa hetki.

Pese paidat etikalla, jos se haju asuisikin paidan kainalossa.

Vierailija
2/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö jotain lääkkeitä tai vahvasti maustettuja ruokia? Niistä voi usein ihon läpi puskea voimakas haju. Vaatteisiin pinttynyt hienhaju voi myös tarttua puhtaisiinkin kainaloihin. Ennen vaatteen pesua voi kainalot käsitellä vesi/pyykinpesuaineella, jota voi valmiiksi laittaa suihkepulloon. Jos vaatteen kainalot ovat kovin jo pinttyneet, ei tämäkään auta, vaan on paras heittää vaate pois, ei se haju siitä enää lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja ihokarvat, mutta huolehdi siitä, että käytät puhdasta höylää/konetta.

Käy saunassa, sillain että kunnolla hikoat, ja useamman kerran löylyssä hikoilemassa. Pese kainalot hyvin pesuaineella, ei vain vedellä. Kuten edellinen sanoi, vaahdota kunnolla ja anna vaikuttaa - ja huuhtele hyvin.

Pese paidat 60 asteessa, etikkaakin voi käyttää, mutta tuo lämpötila on ratkaiseva.

Käytä antiperspiranttia, ei pelkkää hajustettua deodoranttia.

Eli kaikki tuo, niin pitäisi olla selkeä ero. Jos ei ole, niin sitten lääkäriin onko joku sairaus, joka aiheuttaa liikahikoilua tai pahaa hajua.

Vierailija
4/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokarvat ajettu, saunon 2-3 krt viikossa. Pesen palasaippualla kainalot. Välillä laitan vielä käsidesiä päälle. Antiperspirantti käytössä mutta heti ellen sitä laita niin tilanne tämä. Kuin parkkiintunut pahanhajuinen nahkanpala tuolla kainalossa :( Thyroxin-lääkitys on.

Vierailija
5/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis hikoile. Kainalot eivät ole märät. Niihin vain kehkeytyy (jää) tuo haju.

Vierailija
6/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on karsean hajuinen hiki, joka puskee samantien kainaloista vaikka miten pesisi tai mitä söisi. Apteekin absolut torr on auttanut tuossa ERITTÄIN paljon. Suosittelen siis kokeilemaan.

Vierailija
7/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainaloita voi myös kuoria ihan kuorintavoiteella

Vierailija
8/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on karsean hajuinen hiki, joka puskee samantien kainaloista vaikka miten pesisi tai mitä söisi. Apteekin absolut torr on auttanut tuossa ERITTÄIN paljon. Suosittelen siis kokeilemaan.

joo, olen kokeillut. Mietin vain että aina sanotaan, ettei puhdas iho haise. Bakteerit haisee. Yritän poistaa ne bakteerit runsaalla vedellä ja saippualla ja vielä lähtölaukaus käsidesillä. Silti haisee. ap

Vierailija
9/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, olen kokeillut. Mietin vain että aina sanotaan, ettei puhdas iho haise. Bakteerit haisee. Yritän poistaa ne bakteerit runsaalla vedellä ja saippualla ja vielä lähtölaukaus käsidesillä. Silti haisee. ap

Olen kuullut samaa, mutta omalla kohdallani ei tunnu pitävän paikkaansa. En tietysti tiedä, että pitäisikö mennä erikseen pahan hajun takia lääkäriin. Toimiko sinulla tuo absolut?

Vierailija
10/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo vie hienhajun.

Outoa, mutta totta.

Vierailija
11/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut samaa, mutta omalla kohdallani ei tunnu pitävän paikkaansa. En tietysti tiedä, että pitäisikö mennä erikseen pahan hajun takia lääkäriin. Toimiko sinulla tuo absolut?

kyllä se toimii pari päivää. Mutta tosiaan aina ei viitsisi tommoista myrkkyä käyttää. ap 

Vierailija
12/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku antibakteerinen pesuaine apteekista, esim. Stereo. Palasaippua ei riitä.

Vierailija
13/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajale ihokarvot pois.

Haju johtuu bakteereista. Tuon edellisen lisäksi: pari kertaa viikossa, saipouapesun jälkeen pyyhkii kainalot alkoholipitoiselka desinfiointiaineella- tappaa bakteerit. Antaa kuivua ja päälle Bats tai Absolute Torr. Auttaa

Vierailija
14/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botoxia kainaloihin- lopettaa hikoilun.

Vierailija
15/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kainaloissa ihottumaa. Tämä ohje nimittäin voi ensin vähän kirpaista.  Oletan, että jokin bakteeri aiheuttaa hajua.  Sivele puhtaisiin kainaloihin Omenaviinietikkaa, anna kuivua itsekseen.  Omenaviinietikka tuhoaa sieni-ihottumaa jota mm. kainaloihinkin (kosteat alueet) voi hyvinkin kehittyä.  Älä laita heti karvanpoiston jälkeen, vaikkei se vaarallista olekaan, mutta iho on kuitenkin herkempi silloin.  Vaihda rollonit ja stik tuotteet suihke/spray deorodantteihin.  Omenaviinietikkaa kannattaa käyttää ainakin muutaman kerran ennenkuin luovuttaa.  Sopii erinohaisesti myös lorauttaa jalkakylpyihin mikäli kärsii jalkahiestä tai kynsisienistä. Ihan vinkkinä vaan, mikäli jollakin jaloista huolia. 

Vierailija
16/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajale ihokarvot pois.

Haju johtuu bakteereista. Tuon edellisen lisäksi: pari kertaa viikossa, saipouapesun jälkeen pyyhkii kainalot alkoholipitoiselka desinfiointiaineella- tappaa bakteerit. Antaa kuivua ja päälle Bats tai Absolute Torr. Auttaa

mähän kerroin pyyhkiväni käsidesillä. ap

Vierailija
17/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi sitten tappaa ne ihon omat hyvät mikrobit, jotka pitää ihon kunnossa ja estää muiden mikrobien kasvua. Jätä se käsidesi ainakin pois ja pese palasaippualla aamuin-illoin. Olethan varma, että se ei ole se vaate, joka ensisijaisesti haisee?

Vierailija
18/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toiminut samaan vaivaan kainaloiden pesu ensin saippualla ja sitten ruokasoodalla. Lopuksi päälle sipaisu käsidesiä ja deodoranttia.

Vierailija
19/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi voi pidemmän päälle tuhota myös hyviä bakteereita iholta joten ihon normaali suojaus kärsii.  Et kirjoittamasi mukaan hikoile. Jollen väärin tulkitse niin käyttämäsi lääkitys on tarkoitettu kilpirauhasen vajaatoimintaan.  Voihan hajut jollakin tapaa johtua hormoneistakin.  Mulle tuli myös sellainen vaihe jolloin en hikoillut ja epäilinkin vajaatoimintaan liittyväksi.  Olen lisännyt seleenin ja jodin käyttöä ja sain hikoiluni takaisin.  Sinä kuitenkin olet lääkärin hoidossa joten en ole tyrkyttämässä mitään lisäravinteita.  Kokonaisuutena voi kuitenkin ajatella, että aloituksesi saattaa kiinnostaa useita muitakin ja jotkut vinkit (ohi ap:n huolen) voivat olla toivottujakin, joten älä pahastu tästä.  💙

Vierailija
20/30 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasoodaa reilusti märkiin kainaloihin ja vaikutusaika on. 1/2 t. Äläkä levittele kainaloitasi.

Huuhdo hyvin pois ja toista päivien mittaan muutama x. Imaisee kaiken kuonan ulos ja sen kyllä huomaa! Rinnatkin tuntuu kevyemmiltä. Itse en käytä enää edes mitään dödöjä kuin tosi harvoin, mutta saatan esim kerran kesässä ottaa kainaloihini ruokasooda putsauksen.

Outoa oli se, että tunsin rinnoissani aina outoja kipualueita mutta ne hävisi kertaheitolla soodapesun jälkeen!