Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te miehet, jotka valitatte naisten suosivan ulkomaalaisia miehiä...

Vierailija
06.11.2014 |

Oon monesti nähnyt palstalla joidenkin miesten valittavan, miten suomalaiset naiset suosivat ulkomaalaisia miehiä. Mietin tänään, miksi näin on. Tässä joitain pointteja:

Ok, on toki tyhmää puhua geneerisestä ulkomaalaisesta miehestä, mutta jos nyt yritetään päästä sen yli. Joka tapauksessa se syy, mikä "ulkomaalaisissa miehissä" viehättää, on se, että heidän kanssaan on helpompi kommunikoida. Monessa muussa kulttuurissa näkyy se smalla talk olevan helpompaa, ja sen small talkin kautta sitten voi siirtyä vakavampaankin jutteluun. Sellainen tietty kohteliaisuus ja toisen huomioon ottaminen tuntuu kuuluvan monessa muissa kulttuureissa tavalliseen käytökseen, Suomessa se on usein vähäisempää (mä en puhu nyt mistään oven avaamisesta ja tuolin tarjoamisesta ym. pelleilystä).

Mulla on yksu ulkomaalainen miespuolinen kaveri, joka on asunut pitkään Suomessa, ja hän on usein ihmetellyt, miten suomalaiset miehet pariutuvat, kun he eivät osaa jutella tai ilmaista selkeästi kiinnostustaan naiselle.

Itse olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, enkä ole seurustellut ulkom. miehen kanssa kuin ulkomailla asuessani. Puhun nyt enemmän siitä, että ulkomaalaisen miehen kanssa on usein helpompi tutustua esim. baarissa (enkä nyt omalla kohdallani yhden illan jutuista, kun en semmoisia ole koskaan harrastanut). En huom. tarkoita tällä avauksella sitä, että miehen pitäisi olla se aloitteellisempi osapuoli, mutta ehkä olisi syytä olla vähän avoimempi ja hymyilevämpi. Ja tarttua siihen vastakkaisen sukupuoen hymyyn myös.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:04"]

Ei se helvetti voin niin vaikeata olla puhua vieraalle naiselle ilman, että on kännissä. Ryhdistäytykää vähän hyvät veljet. Tosin, mitä kauemmin olette pelkureita, sitä enemmän ehdin kaataa naisia. Sinänsä en valita.

[/quote]

Kyllä mä ymmärrän, että se ei ole pelkästään yksittäisen miehen ongelma, vaan vika on kulttuurissa, mutta ajattelin, että asian jonkinlainen tiedostaminen voisi auttaa.

Miestä on helppo lähestyä, jos hän hymyilee ja on avoimen oloinen, ei tyly. Mun mielestä kannattaa miettiä vähemmän sitä omaa cooliutta ja olla... aidompi! Herkempi!

No, toki naisetkin arvostavat eri asioita, mutta mua ei cool kiinnosta. Jos on mukava muillekin kuin just niille naisille, joita kiinnostaa, antaa mukavan vaikutelman ympärilla oleville ihmisille, ja sieltä saattaakin löytyä se kiinnostuksen kohde.

Sekavasti selitetty ehkä, mutta näköjään joku mies on huomannut, että puhuminen kannattaa :D

Ap

Vierailija
22/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, kyllä se vaan on se "muukalaisuus" joka kiinnostaa, pätee muuallekin kuin Suomeen. Naisia on aina ja jokapaikassa kiinnostaneet muualta tuleet miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:54"] Kun aikoinani kävin yöelämässä, mun täytyy sanoa, että miehiä oli jotenkin vaikea lähestyä. Oon aika sosiaalinen ihminen ja hyvä tutustumaan, mutta jotenkin enemmistö miehistä oli aina niin cooleja ja vaikeasti lähestyttäviä, että siinä meni luu kurkkuun.   Ap [/quote] Suomalaista naista on varmasti vaikeampi lähestyä kuin miestä. Yritä nyt siinä sitten pariutua, kun se aloitteen tekeminen on aina miehen vastuulla. [/quote] No ei kyllä pidä paikkaansa. Ihan jo sen perusteella että suomalaisia naisia on ulkomaalaisen kanssa naimisissa paljon enemmän kuin miehiä; eli ei-suomalaisten on helppo heitä lähestyä. Suomalaisista miehistä on tosiaan yleensä hirveän hankala ottaa selvää mitä he ajattelevat, ovat liki läpitunkemattomia.

[/quote]

Olen samaa mieltä!

Ap

Vierailija
24/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ihmislajin biologiaa, että urokset kokevat uhkana sen, jos naaraat haluavat paritella vieraan lauman uroksen kanssa. Heikentää heidän omia suvunjatkamismahdollisuuksiaan ja parantaa "vihollislauman", nääs. Mutta olen kyllä ihmetellyt itsekin sitä, miten suomalaiset oikein onnistuvat pariutumaan keskenään, kun miehet eivät tee minkäänlaisia aloitteita eivätkä suoraan sanottuna näytä edes olevan kovin kiinnostuneita naisista. Kaverit tuntuvat olevan suurimmalle osalle tärkeämpiä.

Vierailija
25/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:10"]

Höpsistä, kyllä se vaan on se "muukalaisuus" joka kiinnostaa, pätee muuallekin kuin Suomeen. Naisia on aina ja jokapaikassa kiinnostaneet muualta tuleet miehet.

[/quote]

Olen kyllä osittain samaa mieltä, että muukalaisuus kiinnostaa, mutta en täysin. Itse oon kuitenkin käynyt ulkona niin, ettei ole haku päällä, olen vain ihan kaveripohjalta jutskaillut erilaisten ihmisten kanssa, ja ulkomaalaisiin miehiin vain on helpompi saada kontaktia kuin suomalaisiin.

Ap

Vierailija
26/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpö höpöä.

Ulkomaalaiset on semmoisia ihme hissukoita ettei niistä saa mitään irti.

Vierailija
27/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:02"]Oon monesti nähnyt palstalla joidenkin miesten valittavan, miten suomalaiset naiset suosivat ulkomaalaisia miehiä. Mietin tänään, miksi näin on. Tässä joitain pointteja:

Ok, on toki tyhmää puhua geneerisestä ulkomaalaisesta miehestä, mutta jos nyt yritetään päästä sen yli. Joka tapauksessa se syy, mikä "ulkomaalaisissa miehissä" viehättää, on se, että heidän kanssaan on helpompi kommunikoida. Monessa muussa kulttuurissa näkyy se smalla talk olevan helpompaa, ja sen small talkin kautta sitten voi siirtyä vakavampaankin jutteluun. Sellainen tietty kohteliaisuus ja toisen huomioon ottaminen tuntuu kuuluvan monessa muissa kulttuureissa tavalliseen käytökseen, Suomessa se on usein vähäisempää (mä en puhu nyt mistään oven avaamisesta ja tuolin tarjoamisesta ym. pelleilystä).

Mulla on yksu ulkomaalainen miespuolinen kaveri, joka on asunut pitkään Suomessa, ja hän on usein ihmetellyt, miten suomalaiset miehet pariutuvat, kun he eivät osaa jutella tai ilmaista selkeästi kiinnostustaan naiselle.

Itse olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, enkä ole seurustellut ulkom. miehen kanssa kuin ulkomailla asuessani. Puhun nyt enemmän siitä, että ulkomaalaisen miehen kanssa on usein helpompi tutustua esim. baarissa (enkä nyt omalla kohdallani yhden illan jutuista, kun en semmoisia ole koskaan harrastanut). En huom. tarkoita tällä avauksella sitä, että miehen pitäisi olla se aloitteellisempi osapuoli, mutta ehkä olisi syytä olla vähän avoimempi ja hymyilevämpi. Ja tarttua siihen vastakkaisen sukupuoen hymyyn myös.
[/quote]
Johtuu varmaan siittä, että yleensä ulkomaalaisen miehen koulutus on heikko, joten suomalainen nainen tuntee itsensä paremmaksi. Harvoin ulkomaalaiset miehet ovat käytännöllisiä ja homman osaavia. Näin nainen tuntee itsensä arvostetummaksi kumppaniinsä nähden. Tietysti ulkomaalaiset miehet taitavat paskan puhumisen paljon paremmin, kuin suomalaismiehet. Jos sodan aikana suomalaisten miesten luonne olisi ollut samalainen, kuin valtaosa suomalaisten niin puhuisimmen nyt venäjää.

Vierailija
28/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:11"]

Mutta olen kyllä ihmetellyt itsekin sitä, miten suomalaiset oikein onnistuvat pariutumaan keskenään, kun miehet eivät tee minkäänlaisia aloitteita eivätkä suoraan sanottuna näytä edes olevan kovin kiinnostuneita naisista. Kaverit tuntuvat olevan suurimmalle osalle tärkeämpiä.

[/quote]

Tämä on just se juttu, jota minäkin pohdin. En siis ole sitä mieltä, että vain miesten pitää niitä aloitteita tehdä, mutta sitä mieltä olen, että miestenkin olisi hyvä olla aloitteellinen - etenkin niiden, jotka valittavat, etteivät saa naisia.

Aloite kannattaa tehdä aina kevyeltä pohjalta niin, että jos jutskaillessa tuleekin semmoinen tunne, että eeeeiii, tää ei oo kyllä mun juttu, voi poistua tyylikkäästi ja mukavassa hengessä takavasemmalle. Kun tosiaan miehet ja naiset voivat ihan kaveripohjalta jutella.

Ap

Vierailija
29/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helvetti voin niin vaikeata olla puhua vieraalle naiselle ilman, että on kännissä. Ryhdistäytykää vähän hyvät veljet. Tosin, mitä kauemmin olette pelkureita, sitä enemmän ehdin kaataa naisia. Sinänsä en valita.

[/quote]

Kyllä mä ymmärrän, että se ei ole pelkästään yksittäisen miehen ongelma, vaan vika on kulttuurissa, mutta ajattelin, että asian jonkinlainen tiedostaminen voisi auttaa.

Miestä on helppo lähestyä, jos hän hymyilee ja on avoimen oloinen, ei tyly. Mun mielestä kannattaa miettiä vähemmän sitä omaa cooliutta ja olla... aidompi! Herkempi!

No, toki naisetkin arvostavat eri asioita, mutta mua ei cool kiinnosta. Jos on mukava muillekin kuin just niille naisille, joita kiinnostaa, antaa mukavan vaikutelman ympärilla oleville ihmisille, ja sieltä saattaakin löytyä se kiinnostuksen kohde.

Sekavasti selitetty ehkä, mutta näköjään joku mies on huomannut, että puhuminen kannattaa :D

Ap

[/quote]

Tai sitten ei. Suomi kansainvälistyy jatkuvasti ja avioliitot ulkomaalaisten kanssa lisääntyvät. Parempi vaihtoehto jo geenien kannalta on ottaa ulkomaalainen mies tai nainen.

Baski alue on eroamassa Espanjasta ja Skotlanti oli lähdössä briteistä. Ensi kerralla varmaan onnistuukin. Suomi palaa 20-vuoden sisällä Venäjän yhteyteen ilman verenvuodatusta. Koko maailman historian on maita syntynyt ja kadonnut. Tämä pitää vain hyväksyä.

Vierailija
30/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:37"]

Suomalainen mies on ruma pönttöpää, joka ei osaa kommunikoida. Volgan mutkasta revitty pottunokkainen peikko.

Ihmeellisintä tässä on, että suomalainen nainen on ulkoiselta habitukseltaan lähes samanlainen, mutta pystynyt kuitenkin kehittymään henkisesti niin, ettei enää siedä suomalaista miestä.

[/quote]

Ehkä tää on just se juttu, mitä mä tuossa avauksessani vähän eri sanoilla hain: huonot keskustelutaidot.

Hei, ei mua haittaa, jos suomalaiset naiset hakevat ulkomaalaista miesseuraa. Tein tämän avaukseni ihan siksi, että mua on mietityttänyt tämä asia, siis se, että onko oikeasti niin, että suomalaiset naiset suosivat ulkom. miehiä (kyllä näin tosiaan taitaa olla, ainakin sen Hesarin jutun perusteella) ja se, miksi näin on. 

Ap

[/quote]

Ei tuossa ole mitään pahaa. Monikulttuuri lisääntyy ja ihmiset vaurastuvat. Omistakin kavereista on hakenut akkansa muualta. japanilaista, thaimaalaista, brittiä ja ehkä eniten venäläistä. Monikaan lukuunottamatta venäläistä ei halua asua itärajalla. Monilla rajavartijoilla on esimerkiksi venäläistä sukujuurta omaava vaimo. Ovat jostain sortavalan ja petroiskoin suunnalta.

[/quote]

No en minäkään näe. Mutta olen käsittänyt, että on monia suomalaisia miehiä, joita tämä asia kiusaa.

Ap

[/quote]Kiusaa lähinnä kai se että nainen tuo Suomeen uuden elätin.

Vierailija
31/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:02"]Oon monesti nähnyt palstalla joidenkin miesten valittavan, miten suomalaiset naiset suosivat ulkomaalaisia miehiä. Mietin tänään, miksi näin on. Tässä joitain pointteja:   Ok, on toki tyhmää puhua geneerisestä ulkomaalaisesta miehestä, mutta jos nyt yritetään päästä sen yli. Joka tapauksessa se syy, mikä "ulkomaalaisissa miehissä" viehättää, on se, että heidän kanssaan on helpompi kommunikoida. Monessa muussa kulttuurissa näkyy se smalla talk olevan helpompaa, ja sen small talkin kautta sitten voi siirtyä vakavampaankin jutteluun. Sellainen tietty kohteliaisuus ja toisen huomioon ottaminen tuntuu kuuluvan monessa muissa kulttuureissa tavalliseen käytökseen, Suomessa se on usein vähäisempää (mä en puhu nyt mistään oven avaamisesta ja tuolin tarjoamisesta ym. pelleilystä).   Mulla on yksu ulkomaalainen miespuolinen kaveri, joka on asunut pitkään Suomessa, ja hän on usein ihmetellyt, miten suomalaiset miehet pariutuvat, kun he eivät osaa jutella tai ilmaista selkeästi kiinnostustaan naiselle.   Itse olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, enkä ole seurustellut ulkom. miehen kanssa kuin ulkomailla asuessani. Puhun nyt enemmän siitä, että ulkomaalaisen miehen kanssa on usein helpompi tutustua esim. baarissa (enkä nyt omalla kohdallani yhden illan jutuista, kun en semmoisia ole koskaan harrastanut). En huom. tarkoita tällä avauksella sitä, että miehen pitäisi olla se aloitteellisempi osapuoli, mutta ehkä olisi syytä olla vähän avoimempi ja hymyilevämpi. Ja tarttua siihen vastakkaisen sukupuoen hymyyn myös. [/quote] Johtuu varmaan siittä, että yleensä ulkomaalaisen miehen koulutus on heikko, joten suomalainen nainen tuntee itsensä paremmaksi. Harvoin ulkomaalaiset miehet ovat käytännöllisiä ja homman osaavia. Näin nainen tuntee itsensä arvostetummaksi kumppaniinsä nähden. Tietysti ulkomaalaiset miehet taitavat paskan puhumisen paljon paremmin, kuin suomalaismiehet. Jos sodan aikana suomalaisten miesten luonne olisi ollut samalainen, kuin valtaosa suomalaisten niin puhuisimmen nyt venäjää.

[/quote]

"Yleensä ulkomaisen miehen koulutus on heikko"? "Harvoin ulkomaalaiset miehet ovat käteviä ja homman osaavia"? Miten ne siellä ulkomailla lainkaan pärjäävät ilman suomalaisia, eivät varmasti mitenkään, kun eivät koulutusta saa eivätkä mitään osaa... SÄ taidat olla aikamoinen höpönassu :)

Mun täytyy sanoa, että ihan hirveästi eivät anna sellaiset keskustelut, joissa se keskustelukumppani ei kykene antamaan älyllistä vastusta. Ja keskustelutaidot eivät ole "paskan puhumista".

Ap

Vierailija
32/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

Tai sitten ei. Suomi kansainvälistyy jatkuvasti ja avioliitot ulkomaalaisten kanssa lisääntyvät. Parempi vaihtoehto jo geenien kannalta on ottaa ulkomaalainen mies tai nainen.

Baski alue on eroamassa Espanjasta ja Skotlanti oli lähdössä briteistä. Ensi kerralla varmaan onnistuukin. Suomi palaa 20-vuoden sisällä Venäjän yhteyteen ilman verenvuodatusta. Koko maailman historian on maita syntynyt ja kadonnut. Tämä pitää vain hyväksyä.

[/quote]

No, ainakin hän itse vaikutti tyytyväiseltä, ja se on tärkeintä, oli Skotlanti itsenäinen tai ei.

Ap

Vierailija
33/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]Riippuu ihan niistä geeneistä.

Vierailija
34/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:02"]Oon monesti nähnyt palstalla joidenkin miesten valittavan, miten suomalaiset naiset suosivat ulkomaalaisia miehiä. Mietin tänään, miksi näin on. Tässä joitain pointteja:   Ok, on toki tyhmää puhua geneerisestä ulkomaalaisesta miehestä, mutta jos nyt yritetään päästä sen yli. Joka tapauksessa se syy, mikä "ulkomaalaisissa miehissä" viehättää, on se, että heidän kanssaan on helpompi kommunikoida. Monessa muussa kulttuurissa näkyy se smalla talk olevan helpompaa, ja sen small talkin kautta sitten voi siirtyä vakavampaankin jutteluun. Sellainen tietty kohteliaisuus ja toisen huomioon ottaminen tuntuu kuuluvan monessa muissa kulttuureissa tavalliseen käytökseen, Suomessa se on usein vähäisempää (mä en puhu nyt mistään oven avaamisesta ja tuolin tarjoamisesta ym. pelleilystä).   Mulla on yksu ulkomaalainen miespuolinen kaveri, joka on asunut pitkään Suomessa, ja hän on usein ihmetellyt, miten suomalaiset miehet pariutuvat, kun he eivät osaa jutella tai ilmaista selkeästi kiinnostustaan naiselle.   Itse olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa, enkä ole seurustellut ulkom. miehen kanssa kuin ulkomailla asuessani. Puhun nyt enemmän siitä, että ulkomaalaisen miehen kanssa on usein helpompi tutustua esim. baarissa (enkä nyt omalla kohdallani yhden illan jutuista, kun en semmoisia ole koskaan harrastanut). En huom. tarkoita tällä avauksella sitä, että miehen pitäisi olla se aloitteellisempi osapuoli, mutta ehkä olisi syytä olla vähän avoimempi ja hymyilevämpi. Ja tarttua siihen vastakkaisen sukupuoen hymyyn myös. [/quote] Johtuu varmaan siittä, että yleensä ulkomaalaisen miehen koulutus on heikko, joten suomalainen nainen tuntee itsensä paremmaksi. Harvoin ulkomaalaiset miehet ovat käytännöllisiä ja homman osaavia. Näin nainen tuntee itsensä arvostetummaksi kumppaniinsä nähden. Tietysti ulkomaalaiset miehet taitavat paskan puhumisen paljon paremmin, kuin suomalaismiehet. Jos sodan aikana suomalaisten miesten luonne olisi ollut samalainen, kuin valtaosa suomalaisten niin puhuisimmen nyt venäjää.

[/quote]

"Yleensä ulkomaisen miehen koulutus on heikko"? "Harvoin ulkomaalaiset miehet ovat käteviä ja homman osaavia"? Miten ne siellä ulkomailla lainkaan pärjäävät ilman suomalaisia, eivät varmasti mitenkään, kun eivät koulutusta saa eivätkä mitään osaa... SÄ taidat olla aikamoinen höpönassu :)

Mun täytyy sanoa, että ihan hirveästi eivät anna sellaiset keskustelut, joissa se keskustelukumppani ei kykene antamaan älyllistä vastusta. Ja keskustelutaidot eivät ole "paskan puhumista".

Ap

[/quote]

Onhan se "paskan" puhuminenkin jotain, kun vertaa siihen, että jotkut suomalaiset miehet eivät puhu ollenkaan :D

Vierailija
35/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:37"]

Suomalainen mies on ruma pönttöpää, joka ei osaa kommunikoida. Volgan mutkasta revitty pottunokkainen peikko.

Ihmeellisintä tässä on, että suomalainen nainen on ulkoiselta habitukseltaan lähes samanlainen, mutta pystynyt kuitenkin kehittymään henkisesti niin, ettei enää siedä suomalaista miestä.

[/quote]

Ehkä tää on just se juttu, mitä mä tuossa avauksessani vähän eri sanoilla hain: huonot keskustelutaidot.

Hei, ei mua haittaa, jos suomalaiset naiset hakevat ulkomaalaista miesseuraa. Tein tämän avaukseni ihan siksi, että mua on mietityttänyt tämä asia, siis se, että onko oikeasti niin, että suomalaiset naiset suosivat ulkom. miehiä (kyllä näin tosiaan taitaa olla, ainakin sen Hesarin jutun perusteella) ja se, miksi näin on. 

Ap

[/quote]

Ei tuossa ole mitään pahaa. Monikulttuuri lisääntyy ja ihmiset vaurastuvat. Omistakin kavereista on hakenut akkansa muualta. japanilaista, thaimaalaista, brittiä ja ehkä eniten venäläistä. Monikaan lukuunottamatta venäläistä ei halua asua itärajalla. Monilla rajavartijoilla on esimerkiksi venäläistä sukujuurta omaava vaimo. Ovat jostain sortavalan ja petroiskoin suunnalta.

[/quote]

No en minäkään näe. Mutta olen käsittänyt, että on monia suomalaisia miehiä, joita tämä asia kiusaa.

Ap

[/quote]Kiusaa lähinnä kai se että nainen tuo Suomeen uuden elätin.

[/quote]

Mutta se ei kiusaa, että mies tuo? Kaikki ulkomaalaisethan tietenkin ovat elättejä.

Muuten, jos oelt halukas pohtimaan asioita (vaikuttaa kyllä siltä, että et ole), pohdipa tätä: mun kaverini toi Suomeen "elätin", eli tummaihoisen miehen. Tämä mies oli ensimmäiset puoli vuotta kotona, paperien takia ei voinut tehdä oikein mitään (kävi kyllä jotain suomen kurssia muistaakseni), mutta ei myöskään ollut oikeutettu mihinkään tukiin. Kun sai paperihommat kuntoon, meni kouluun, opiskeli ammatin ja pääsi suoraan töihin. Valmistuttuaan ammattiin hänellä on ollut yksi lyhyt työttömyysjakso, jolloin kävi omaa ammattiaan tukevan koulutuksen. Sen jälkeen hän sai vakipaikan.

Laskepa nyt mielessäsi, kumpaan on Suomen valtiolta uponnut enemmän rahaa, häneen vai sinuun, ja mieti, kumpi on enemmän elätti, hän vai sinä. 

Vierailija
36/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ nro 36 = ap

Vierailija
37/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen asia tässä kansainvälistymisessä on minun mielestä sosiaaliturvan välttämätön alasajo. Suomen valtio kuluttaa kauhean määrän kaikkeen mahdolliseen epäolennaiseen, kuten julkiseen terveydenhuoltoon.

Ajetaan "hyvinvointivaltio" alas ja saadaan jokainen vastaamaan vain itsestään ja perheestään. Tämä on ainoa oikea tapa olla valtio. Esimerkiksi viro, joka tulee nousemaan vuosikymmenessä ohi suomesta, että heilahtaa.

http://yle.fi/uutiset/suomen_jattava_yrittaja_suomi_on_menetetty__vain_ajan_kysymys_koska_lopullinen_romahdus_tulee/7599703

Vierailija
38/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tämä aihe on sellainen, että se tuntuu koskevan vain tietynlaisia ulkomaalaisia miehiä. Minulla on ulkkismies, valkoihoinen, länsimaalainen. Aloitimme seurustelun 20-vuotiaina miehen kotimaassa, nyt asumme kolmikymppisinä Suomessa, tulimme tänne miehen työn perässä. Sekä mieheni että minä olemme valmistuneet yliopistosta ja olemme oman alan vakitöissä pk-seudulla. Kertaakaan kukaan ei ole kysynyt minulta, miksi valitsin ulkomaalaisen miehen, miksi suomalainen ei kelvannut.

Se on kyllä totta, että parisuhde suomalaisen miehen kanssa olisi nyt aikamoinen kulttuurishokki. Suomalaisilla miehillä näkyy usein vieläkin sotien aiheuttamat traumat, isoisät ja isät ovat etäisiä ja hiljaisia ja pojat perässä. Kun olen nyt tottunut siihen, että mies sanoo päivittäin rakastavansa ja haluaa aidosti keskustella parisuhteesta, muunlainen toiminta tuntuisi pahalta.

Vierailija
39/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:54"] Kun aikoinani kävin yöelämässä, mun täytyy sanoa, että miehiä oli jotenkin vaikea lähestyä. Oon aika sosiaalinen ihminen ja hyvä tutustumaan, mutta jotenkin enemmistö miehistä oli aina niin cooleja ja vaikeasti lähestyttäviä, että siinä meni luu kurkkuun.   Ap [/quote] Suomalaista naista on varmasti vaikeampi lähestyä kuin miestä. Yritä nyt siinä sitten pariutua, kun se aloitteen tekeminen on aina miehen vastuulla. [/quote] No ei kyllä pidä paikkaansa. Ihan jo sen perusteella että suomalaisia naisia on ulkomaalaisen kanssa naimisissa paljon enemmän kuin miehiä; eli ei-suomalaisten on helppo heitä lähestyä. Suomalaisista miehistä on tosiaan yleensä hirveän hankala ottaa selvää mitä he ajattelevat, ovat liki läpitunkemattomia.

[/quote]

Samanlaisia juroja metsäläisiä suomalaiset naiset ovat kuin miehetkin. Naisten onni onkin vain, että miesten on melkein aina tehtävä aloite, ja monissa ulkomaalaisissa miehissä riittää rohkeutta mennä juttelemaan jopa sille hymyttömälle suomalaiselle naiselle.

Lisäksi, kuten on lehdistä saatu lukea, on Suomi ulkomaalaiselle tavismiehelle oikea seksiparatiisi. Ulkomaalaisena on varmasti helpompaa lähestyä suomalaista naista. Jostakin syystä ulkomaalainen poikaystävä on suomalaiselle naiselle valtava statussymboli. Kertooko se sitten huonosta itsetunnosta vai mistä.

Vierailija
40/80 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:29"]

Positiivinen asia tässä kansainvälistymisessä on minun mielestä sosiaaliturvan välttämätön alasajo. Suomen valtio kuluttaa kauhean määrän kaikkeen mahdolliseen epäolennaiseen, kuten julkiseen terveydenhuoltoon.

Ajetaan "hyvinvointivaltio" alas ja saadaan jokainen vastaamaan vain itsestään ja perheestään. Tämä on ainoa oikea tapa olla valtio. Esimerkiksi viro, joka tulee nousemaan vuosikymmenessä ohi suomesta, että heilahtaa.

http://yle.fi/uutiset/suomen_jattava_yrittaja_suomi_on_menetetty__vain_ajan_kysymys_koska_lopullinen_romahdus_tulee/7599703

[/quote]

Tää ei nyt oikeastaan liity aiheeseen, mutta Virossa on kyllä se ongelma, että sieltä lähtevät kaikki (no okei, ei ihan kaikki, mutta merkittävä osa Viron väestöstä asuu maan rajojen ulkomailla) pois, koska sosiaaliturva on lapsiperheille niin huono. Se on se huono puoli Viron järjestelmässä. Ainakin 10 % virolaisista elää tukevasti köyhyysrajan alapuolella.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän