Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kuparikierukan ehkäisytehosta?

Vierailija
06.11.2014 |

Tästä aiheesta on varmasti ollut jo keskustelua, mutta haluaisinkin kysyä teiltä, rakkaat av -palstalaiset: Kuinka luotettava kuparikierukka on?
Itse olen 19 -vuotias, opiskelut edessä, vauva ei sovi tähän tilanteeseen vaikka kuinka ihana olisikin :(
Aborttia en haluaisi todellakaan tehdä, ja varsinkaan sen takia että syy olisi ollut itse ehkäisyssä, ei huolimattomuudessa. Olen lukenut, että monille on tullut kierukkalapsia, mutta kyseinen ehkäisy sopisi mulle kaikista parhaiten. En halua enää vedellä e-pillereitä naamaan ja itkeä selluliittejä, tai pelätä jotain tukosta jossain.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuparikierukka 5 vuotta, en tullut raskaaksi. Oli säännöllinen seksielämä kumppanin kanssa. Minulla ei ole lapsia.

Vierailija
2/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:52"]Minulla oli kuparikierukka 5 vuotta, en tullut raskaaksi. Oli säännöllinen seksielämä kumppanin kanssa. Minulla ei ole lapsia.
[/quote]
Sattuiko laitto? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksiaaa!

Vierailija
5/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut erittäin tyytyväinen. Laittaminen sattui jonkin verran mutta oli minuutissa ohi, jos meni niinkään kauan. Yksityisellä laitoin. Yleinen ei suostunut laittaa koska en oo synnyttänyt. Menkat on runsaammat, mutta ei haittaa. Ihanaa ettei tarvi enää käyttää hormonaalista ehkäisyä. Omalta osaltani suosittelen! N22

Vierailija
6/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:36"]Oon ollut erittäin tyytyväinen. Laittaminen sattui jonkin verran mutta oli minuutissa ohi, jos meni niinkään kauan. Yksityisellä laitoin. Yleinen ei suostunut laittaa koska en oo synnyttänyt. Menkat on runsaammat, mutta ei haittaa. Ihanaa ettei tarvi enää käyttää hormonaalista ehkäisyä. Omalta osaltani suosittelen! N22
[/quote]

Olen parisuhteessa joten on säännöllinen seksielämä. Kierukka ollut yli vuoden nyt eikä vielä ole yllätyksiä sattunut :)

Vierailija
7/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:36"]Oon ollut erittäin tyytyväinen. Laittaminen sattui jonkin verran mutta oli minuutissa ohi, jos meni niinkään kauan. Yksityisellä laitoin. Yleinen ei suostunut laittaa koska en oo synnyttänyt. Menkat on runsaammat, mutta ei haittaa. Ihanaa ettei tarvi enää käyttää hormonaalista ehkäisyä. Omalta osaltani suosittelen! N22
[/quote]

Olen parisuhteessa joten on säännöllinen seksielämä. Kierukka ollut yli vuoden nyt eikä vielä ole yllätyksiä sattunut :)
[/quote]
Okei, kiva kuulla :)! Pitänee itekin harkita ihan vakavissaan kunhan rahatilanne kohenee..

Vierailija
8/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut 2 kertaa elikkä 10-v yhteensä ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
9/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt, kierukka on ollut 2,5 vuotta. Säännöllinen seksielämä, ei raskauksia.

Vierailija
10/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla lukee, että ei suositella synnyttämättömille nuorille naisille, koska ei estä sukupuolitaudeilta tai tulehduksilta. Ihan kuin synnyttämätön nuori nainen tarkoittaisi automaattisesti samaa kuin yhden illan juttuja harrastava nainen.

En mistään saanut selville onko siitä oikeasti jotain haittaa, että ei ole synnyttänyt, voiko myöhemmin aiheuttaa ongelmia jos haluaakin lapsia tms? Jos on parisuhteessa niin ei tarvitse huolehtia taudeista ja ei pelkästään synnyttäneet naiset ole vakituisissa parisuhteissa. Hormonaalisia ehkäisyä en kannata ja kiinnostaa myös tämä kierukka, en siis ole synnyttänyt ja olen 25v. 

Vierailija
11/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:48"]Kaikkialla lukee, että ei suositella synnyttämättömille nuorille naisille, koska ei estä sukupuolitaudeilta tai tulehduksilta. Ihan kuin synnyttämätön nuori nainen tarkoittaisi automaattisesti samaa kuin yhden illan juttuja harrastava nainen.

En mistään saanut selville onko siitä oikeasti jotain haittaa, että ei ole synnyttänyt, voiko myöhemmin aiheuttaa ongelmia jos haluaakin lapsia tms? Jos on parisuhteessa niin ei tarvitse huolehtia taudeista ja ei pelkästään synnyttäneet naiset ole vakituisissa parisuhteissa. Hormonaalisia ehkäisyä en kannata ja kiinnostaa myös tämä kierukka, en siis ole synnyttänyt ja olen 25v. 
[/quote]
No joo, naurettavaa että synnyttämätön nainen tarkoittaisi jotain huoraa :D siis kärjistettynä.
Toivottavasti ei aiheuta mitään lapsettomuutta tai vastaavaa, nyt kun aloin miettimään.. ei kai se voi :o -ap

Vierailija
12/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei muka laiteta kierukkaa synnyttämättömille, perustuu siihen, että se laittaminen "sattuu", sanoi gyne. 

Mulle kuitenkin laitettiin kierukka 16-vuotiaana, ei sattunut, enkä tullut raskaaksi. Paitsi suunnitellusti sitten kun kierukka otettiin reilu neljän vuoden jälkeen pois :)

Vierailija
13/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lääkäriltä/kierukan valmistajalta saa luotettavimman tiedon ehkäisytehosta ilmoitettuna käyttäjien raskauksia/käyttövuosi, tms. Näitä voi sitten vertailla eri ehkäisymenetelmien välillä, mikään niistä ei ole 100% tehokas, mutta kaikki lääketieteelliset menetelmät taitavat olla yli 98 %.

Vierailija
14/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietenkin nuo prosenttiluvut ovat ilman raskauksia selvinneiden prosentuaalinen osuus eikä toisinpäin...

Vierailija
15/29 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden kierukka toimi 11 vuotta minulla. Sitten sen poistatin.

Vierailija
16/29 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuo kuparikierukka maksaa? Tarkotus olisi ensi viikolla varata aika ehkäsyneuvolaan. (lähete papaan, käyn ensi viikolla. Synnytyksestä tuli just 3kk)

Vierailija
17/29 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:00"]Paljonko tuo kuparikierukka maksaa? Tarkotus olisi ensi viikolla varata aika ehkäsyneuvolaan. (lähete papaan, käyn ensi viikolla. Synnytyksestä tuli just 3kk)
[/quote]
Jostain luin että n. 70-80 e riippuen kaupungista.. -ap

Vierailija
18/29 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oo. Käyttänyt yht 11v, ei raskauksia. Paitsi suunnitellusti eli välillä oli poissa kun halusimme lapsen. Mutta sopi myös imetyksen aikana ehkäisyksi. Alkuun oli muutama toistunut tulehdus, hiivaa muistaakseni. Ja tosi runsaat menkat. Sain lääkettä menkkojen hillitsemiseksi, mutta se taas aiheutti pahaa oloa ja huuimausta. Mutta sitten tasaantui aika piankin. (kärsimällä ne runsaat menkat n4-5 kk., ne lääkkeet heitin pois).

suosittelen kuoarikierukkaa kyllä! Ei hormoninäppyjä tai mielialanvaihdoksia. Itselläni ne oli pillereistä ihan kamalat ja päänsärkyjen iskiessä lääkäri kehotti lopettamaan e pillerit.

hiukan laittaminen sattui. Vaan taitava gyne kokemuksella, hoitaa homman hyvin.

fiksujen valinta!

kuparinen on edullinenkin. Siksi sitä ei lääketeollisuus mainosta kun se on wanha hyvä, toimiva ehkäisykeino. Vaan siitäpä eivät nettoa rahaa sen enmpää. Siksi suosittelevat muuta naisten terveyden kustannuksellakin!

Vierailija
19/29 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupunki käsittääkseni tarjoaa kierukan? Helsinki

Vierailija
20/29 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:24"]Meillä kaupunki käsittääkseni tarjoaa kierukan? Helsinki
[/quote]
No reilua :( en usko että täällä ainakaan on noin -ap