Kokemuksia kuparikierukan ehkäisytehosta?
Tästä aiheesta on varmasti ollut jo keskustelua, mutta haluaisinkin kysyä teiltä, rakkaat av -palstalaiset: Kuinka luotettava kuparikierukka on?
Itse olen 19 -vuotias, opiskelut edessä, vauva ei sovi tähän tilanteeseen vaikka kuinka ihana olisikin :(
Aborttia en haluaisi todellakaan tehdä, ja varsinkaan sen takia että syy olisi ollut itse ehkäisyssä, ei huolimattomuudessa. Olen lukenut, että monille on tullut kierukkalapsia, mutta kyseinen ehkäisy sopisi mulle kaikista parhaiten. En halua enää vedellä e-pillereitä naamaan ja itkeä selluliittejä, tai pelätä jotain tukosta jossain.
Kommentit (29)
Mulla oli kuparikierukka ja ehkäisynä se toimi erittäin hyvin. Tiputteluvuotoa oli koko ajan joten eipä sitä seksiäkään sitten ollut. Onneksi luovuin koko kapistuksesta.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:00"]Paljonko tuo kuparikierukka maksaa? Tarkotus olisi ensi viikolla varata aika ehkäsyneuvolaan. (lähete papaan, käyn ensi viikolla. Synnytyksestä tuli just 3kk)
[/quote]
Jostain luin että n. 70-80 e riippuen kaupungista.. -ap
[/quote]
Saman hintainen se on joka apteekisa
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 04:01"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 00:00"]Paljonko tuo kuparikierukka maksaa? Tarkotus olisi ensi viikolla varata aika ehkäsyneuvolaan. (lähete papaan, käyn ensi viikolla. Synnytyksestä tuli just 3kk)
[/quote]
Jostain luin että n. 70-80 e riippuen kaupungista.. -ap
[/quote]
Saman hintainen se on joka apteekisa
[/quote]
Aa, kiitos tiedosta :) -ap
Kuparikierukkaa ei mielellään laiteta synnyttämättömälle naiselle, koska paikat on oletetusti tiukemmat kuin synnytyksen jälkeen. Mikäli kierukkaa ei saada oikein ja kunnolla kiinnitettyä tulee aika kallis kokeilu, jos se joudutaan poistamaan.
Täälläkin saa kuparikierukan ilmaiseksi. Kuulemma myös hormonikierukan, jos suostuu laittamiseen opetustilanteessa :D
Up