Palkka 2450 €/kk ja yliopistokoulutus - ottaisitko työn?
Työ sisällöltään ihan jees, mutta en olis koskaan kuvitellut, että palkka noin alakanttiin. Periaatteenani on ollut, että alle 3000 €/kk en töihin mene. Olis vakityö ja palkka ei nousisi koskaan. Otanko työn vai sanonko, että työstä maksettava palkka ei mielestäni ole sopiva ja terve!
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:22"]
Mun määräaikainen työ päättyi kesällä. Laskeskelin, että palkka nettona noin 350 €/kk nykyistä ansiosidonnaista korkeampi!
ap
[/quote]
Vaadi uusi sopimus heti huomenna. Vakituinen sellainen.
Ottaisin työn, vaikka sun kokemuksella palkka on kyllä alakanttiin (olettaen että kokemus on tehtävän kannalta relevanttia). Mutta jos oot jo ollut työttömänä kesästä alkaen, niin on tärkeää katkaista työttömyys. Jos jäät odottelemaan parempaa paikkaa, voi olla että odottelet vielä vuoden päästä, jolloin olet jo työantajien silmissä pitkäaikaistyötön eli toivoton tapaus.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:22"]
Mun määräaikainen työ päättyi kesällä. Laskeskelin, että palkka nettona noin 350 €/kk nykyistä ansiosidonnaista korkeampi!
ap
[/quote]
Jos olet jo kesästä alkaen ollut työtön, sulla on jo kiire saada uusi duuni, ettei työttömyys pitkity.
Et kai vain ole lastentarhanope? : ) Jos olet, niin kannattaa olla tyytyväinen tuohon palkkaan! Ei siitä sen kummempia makseta vaikka 5 v yliopistokoulutus takana.
Olen YTM, sosiologi. Sosiaalityöntekijän pätevyys myös.
ap
Saan pätevänä aineenopettajana vähemmän kuin tuon. Eli ottaisin!
Tuollaisella humanistisen alan huuhaa-tutkinnolla ei voi paljon enempää vaatia.
Jos olisin työtä vailla, niin toki ottaisin. Ansisidonnainenkaan ei ikuisuuksia kestä ja tosiaan mitä pidempi työttömyysjakso, sen huonommalta se cv:ssä näyttää. Olisipahan sitten edes jotain (ja kuitenkin edes kohtuupalkattua ja alan hommaa, eli sopinee cv:nkin näkökulmasta, eli ei mitään tyystin vääränlaista) ja samallahan voi muuta hakea. Näinhän ne väittää että työssä jo olevan on helpompi saada uusikin työpaikka.
Jos päivätyö, niin todellakin :) Ja ainahan tuosta pääsee irti, jos ei nappaa.. ja kun kerran vakipaikka, niin paremman työpaikan löytymisellä ei oo edes kamala kiire - voi rauhassa hakea eri pakkoihin pelkäämättä että kohta työsuhde loppuu ja jää puille paljaille. Kannattas kokeilla tätä sh:n pätkätyötä, niin saattas mielipide muuttua..
T:sh jonka työsopimusta jatketaan aina parilla viikolla.
Oikeastaan mietityttää eniten vastuu suhteessa palkkaan. Siis teet päätöksiä, jotka vaikuttavat monen ihmisen elämään. Olet vastuussa päätöksistä. Mikä on korvaus? Himpun yli 2400€/kk. Taidan mennä esim. varastotyöntekijän koulutukseen. Palkka sama ja työasiat jäävät mukavasti työpaikalle, kun oven suljet perässäsi töistä lähtiessä.
Kyllä nämä sosiaalialan palkat ovat perseestä! Akateeminen huhaa-tutkinto todellakin...
Luulenpa, että nautin ihanasta työttömän vapaa-ajasta vielä niinkauan kuin ansiosidonnaista riittää senkin uhalla, että olen luuseri työnantajien silmissä. Hyväntekeväisyys on asia erikseen...
ap
Ottaisin riemusta kiljuen. Minulle tuollainen palkka olisi unelmien täyttymys. Itselläni on myös yliopistokoulutus, ja valmistumiseni jälkeisenä 8 vuotena korkein tienaamani kuukausipalkka on 1600 €.
Jos vaihtoehtona on työttömyys, todennäköisesti ottaisin työn. Syynä yksinkertaisesti se, että paremman paikan löytäminen nykytilanteessa voi ottaa aikaa. Paremmat mahdollisuudet saada se mielekäs työpaikka, kun ei ole pidempää työttömyysjaksoa alla.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:13"]
Ottaisin riemusta kiljuen. Minulle tuollainen palkka olisi unelmien täyttymys. Itselläni on myös yliopistokoulutus, ja valmistumiseni jälkeisenä 8 vuotena korkein tienaamani kuukausipalkka on 1600 €.
[/quote]
Ihan uteliaisuudesta kyselen, mitä opiskelit ja mitä töitä olet tehnyt?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:59"]
Olen YTM, sosiologi. Sosiaalityöntekijän pätevyys myös.
ap
[/quote]
Eikö sossun pätevyyden omaavalle nyt aina löydy töitä? Pitäisi jopa olla paljonkin mistä valita.
Oot uskottavampi työnhakija, jos sulla on työ.
Tuon palkan saa vaikkei olisi yliopistoon päin katsonutkaan. Ihan pelkällä yo-tutkinnolla ja työkokemuksella täällä palkka karvan yli 3000 euroa. Mielestäni akateemisten palkat kyllä pitäisi alkaa nelosella vähintään, jos meinaa että siitä koulutuksesta saa jotain muutakin kuin vain henkisen pääoman iloja.
tottakai ottaisin vakipaikan. ainahan siitä pois pääsee, eikä työnantajan näkökulmasta ansiosidonnaisella köllöttely ole mikään meriitti. itselleni työ on erittäin tärkeää myös mielenterveyden kannalta, ja 350 e kuussahan on todella mukava summa. aivan ihmeellisiä tällaiset aloituksen tämän päivän Suomessa!!