Miehellä oli Talvivaaran osakkeita, menettikö se nyt rahansa
Vai onko sillä vielä jotain toivoa saada rahansa takaisin?
Kaikki sanoi, älä osta Talvivaaraa, älä osta, älä... Ja mies vaan, ettämuttakoskakun ne on nyt niin HALPOJA, kyllä ne vielä NOUSEE. Mutta kuinkas kävi... :(
Kommentit (62)
Ei ne vielä ole menneet jos valtio onnistuu pelastaa yhtiö sekä sille löytyy jatkaja. Jos toiminta alasajetaan niin silloin.
Mihin hintaan osti ja kuinka paljon?
Määrästä en tiedä, mutta kuulemma kymppitonnin edestä. En muista, oliko ennen vai jälkeen ympäristökatastrofin. Mutta halpoja kuulemma olivat ja oli vähän äkäinen, kun itse en halunnut ostaa.7483
Hyvin todennäköistä että menetti rahat. Nyt ei kuitenkaan kannatta enään myydä, joten syteen tai saveen pitäkää osakkeet. Todella hyvällä tuurilla (lottovoitto tuurikerroin) niin saatte rahat takasin, muuten kannattaa ottaa opikseen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:04"]
Ei ne vielä ole menneet jos valtio onnistuu pelastaa yhtiö sekä sille löytyy jatkaja. Jos toiminta alasajetaan niin silloin.
[/quote]Siis perutaan konkurssi? Eikö konkurssissa vanha omistus nollannu, vaikka operatiivinen toiminta jatkuisikin. Pörssilistattu yhtiö on yksi tänään konkaan haetun Talvivaara Sotkamon pääomistajista. Ja siihen sen pörssiarvo perustui.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:09"]
Hyvin todennäköistä että menetti rahat. Nyt ei kuitenkaan kannatta enään myydä, joten syteen tai saveen pitäkää osakkeet. Todella hyvällä tuurilla (lottovoitto tuurikerroin) niin saatte rahat takasin, muuten kannattaa ottaa opikseen.
[/quote]
Joo, minä otan opikseni enkä edelleenkään noudata miehen sijoitusneuvoja.
Rahat meni. Sijoittamisen pääsääntö on että sijoita vain sen verran mitä oket valmis menettämään.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:25"]
Rahat meni. Sijoittamisen pääsääntö on että sijoita vain sen verran mitä oket valmis menettämään.
[/quote]
Tämä. Itsekin menetin kaiken. Tosin vain 20€, mutta silti.
Tässä saattaa käydä niin että Talvivaaran osakkenomistajat velvoitetaan osallistumaan kaivoksen alasajoon ja korvaamaan omistamansa yhtiön aiheuttamia merkittäviä ympäristötuhoja. Voi muutaman satasen potillakin merkitä kymmeniä tuhansia.
Mitäs se Stubb sitten puhui että jatkaminen on paras ratkaisu myös osakkeenomistajille.
Normaalistihan konkurssi tarkoittaa toiminnan loppumista kun rahat ovat loppu. Näin ei kuitenkaan Talvivaaran tapauksessa ole koska valtio on takuumiehenä ja yrittää nostaa firman jaloilleen.
Kyllä työmiehet tulevat huomenna töihin, firma ostaa sekä myy sekä toiminta pysyy käynnissä. Siten myös osakkaalle noteerataan hinta niin kauan kuin firma hengittää.
Mä just myin omani. Ihan vaan siks kun niitä oli rasittavaa katsella. Ostohinta 0, 07/ekpl, nyt myin ne 0,03e/kpl.
Eipä mulla niitä nyt kovin kauheesti ollut, joten tappio ei kirvele. Enemmän kirvelee sotkettu luonto.
- Joka tapauksessa kaikki rahat, mitä sinne on laitettu, ovat nyt mennyttä.
Osakesäästäjien keskusliiton puheenjohtaja Timo Rothovius
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:09"]
Mä just myin omani. Ihan vaan siks kun niitä oli rasittavaa katsella. Ostohinta 0, 07/ekpl, nyt myin ne 0,03e/kpl.
Eipä mulla niitä nyt kovin kauheesti ollut, joten tappio ei kirvele. Enemmän kirvelee sotkettu luonto.
[/quote]Miksi sitten ostit osakkeita siinä vaiheessa, kun oltiin jo senttikerhossa ja ympäristötuhot kaikkien tiedossa? Rahanteko kuitenkin kiinnosti ympäristöä enemmän?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:13"]
[/quote]Miksi sitten ostit osakkeita siinä vaiheessa, kun oltiin jo senttikerhossa ja ympäristötuhot kaikkien tiedossa? Rahanteko kuitenkin kiinnosti ympäristöä enemmän?
[/quote]
En tiiä, tuli vaan tehtyä niin, olin jotenkin utelias.
Musta joulu Talvivaara-lottoa pelanneille. :(
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:13"]
[/quote]
En tiiä, tuli vaan tehtyä niin, olin jotenkin utelias.
[/quote]
Pikavoitto mielessä?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:59"]
Vai onko sillä vielä jotain toivoa saada rahansa takaisin?
Kaikki sanoi, älä osta Talvivaaraa, älä osta, älä... Ja mies vaan, ettämuttakoskakun ne on nyt niin HALPOJA, kyllä ne vielä NOUSEE. Mutta kuinkas kävi... :(
[/quote]
rahat ovat loppu. omaisuus realisoidaan jne...
osakkaille jaetaan teoriassa jos jotain jaettavaa jää. mutta velkojia on niin paljon ettei tule kyllä jäämään jaettavaa käytännössä 99.999% varmuudella.
jos nikkelin hinta nousisi huimasti (en usko) niin realisoitaessa voisi jotain pientä jäädä... jos se saataisiin eroteltua malmista.
0.01% todennäköisyydellä voisi saada takaisin 1% rahoista.
t. ammattisijoittaja
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:09"]
[/quote]
Joo, minä otan opikseni enkä edelleenkään noudata miehen sijoitusneuvoja.
[/quote]
kannattaa sijoittaa jos ymmärtää jotain yrittämisestä ja yrityksien perustamisesta. siksi vois myös ymmärtää että osake on halpa... liiketoiminta on heikoissa kantimissa, ei myyntiä, paljon kuluja, jne...
Rahat meni kankkulan kaivoon. Talvivaaraan ei ole kukaan uskonut sen jälkeen kun se ympäristöonnettomuus tapahtui.