Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä oli Talvivaaran osakkeita, menettikö se nyt rahansa

Vierailija
06.11.2014 |

Vai onko sillä vielä jotain toivoa saada rahansa takaisin?

Kaikki sanoi, älä osta Talvivaaraa, älä osta, älä... Ja mies vaan, ettämuttakoskakun ne on nyt niin HALPOJA, kyllä ne vielä NOUSEE. Mutta kuinkas kävi... :(

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:25"]

Rahat meni. Sijoittamisen pääsääntö on että sijoita vain sen verran mitä oket valmis menettämään.

[/quote]

Hyödyllinen sääntö on myös, että sijoita vain toimintaan jota ymmärrät. Nythän Talvivaaran kohdalla edes toiminnan pyörittäjät eivät ole täysin ymmärtäneet mitä tekevät.

Vierailija
22/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 18:57"]

Tässä saattaa käydä niin että Talvivaaran osakkenomistajat velvoitetaan osallistumaan kaivoksen alasajoon ja korvaamaan omistamansa yhtiön aiheuttamia merkittäviä ympäristötuhoja. Voi muutaman satasen potillakin merkitä kymmeniä tuhansia.

[/quote]

ei voi. 

osakeyhtiön asema laissa on se että osakas vastaa vain summalla minkä sijoittaa osakkeeseen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:09"]

Mä just myin omani. Ihan vaan siks kun niitä oli rasittavaa katsella. Ostohinta 0, 07/ekpl, nyt myin ne 0,03e/kpl.

Eipä mulla niitä nyt kovin kauheesti ollut, joten tappio ei kirvele. Enemmän kirvelee sotkettu luonto.

[/quote]Miksi sitten ostit osakkeita siinä vaiheessa, kun oltiin jo senttikerhossa ja ympäristötuhot kaikkien tiedossa? Rahanteko kuitenkin kiinnosti ympäristöä enemmän?

[/quote]

En tiiä, tuli vaan tehtyä niin, olin jotenkin utelias.

[/quote]

Pikavoitto mielessä?

[/quote]

Ei ainakaan mulla, koska sijoitin niin kovin vähän. Oli vaan jännittävää seurailla...

Vierailija
24/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:09"]

Mä just myin omani. Ihan vaan siks kun niitä oli rasittavaa katsella. Ostohinta 0, 07/ekpl, nyt myin ne 0,03e/kpl.

Eipä mulla niitä nyt kovin kauheesti ollut, joten tappio ei kirvele. Enemmän kirvelee sotkettu luonto.

[/quote]Miksi sitten ostit osakkeita siinä vaiheessa, kun oltiin jo senttikerhossa ja ympäristötuhot kaikkien tiedossa? Rahanteko kuitenkin kiinnosti ympäristöä enemmän?

[/quote]

En tiiä, tuli vaan tehtyä niin, olin jotenkin utelias.

[/quote]

Pikavoitto mielessä?

[/quote]

Ei ainakaan mulla, koska sijoitin niin kovin vähän. Oli vaan jännittävää seurailla...

[/quote]

Seuraavaksi Sarasvuon Trainers Housea? Sori, oli pakko.

Vierailija
25/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Lehtomäenkin "lähipiiri" menetti mania tuossa konkassa. Eikös hänen perheensä aikoinaan ostanut tuota firmaa yli 300 000 eurolla, vai muistanko ihan väärin?

Vierailija
26/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekikö perä nyt temput terävät?

talvivaara meni konkkaa,maksaako valtio nyt alasajon,paskojen siivouksen ym.

ja perustetaanko uusi/pöytälaatikosta kaivettu kaivosyhtiö mikä ostaa/lunastaa pilkka hintaan kaivostoiminnan,mitä ei rasita mitkään velat ja uudelle yhtiölle myönnetään isommat päästöt mahdollistavat ympäristöluvat=työntekijät siirtyvät uuteem firmaan,hommat jatkuu normaalisti ja ympäristön tuhoaminen jatkuu.

mitä jos taas joku paska-allas alkaa vuotamaan,konkurssipesällä ei ole rahaa ja altaat lasketaan ympäristöön tyhjäksi.

Vierailija
27/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Talvivaaraa ei ajeta alas ja jos sen pyörittämistä jatkaa joku taho, niin miksi osakkeet häviäsivät tuhka tuleen. Niiden arvo voi kyllä käydä aika tavalla nollassa, mutta valtio pitää firman pystyssä vaikka se onkin konkurssimenettelyssä.

Konkurssi on vain oiva keino kuitata velat ja ehkä se vaikuttaa myös ympäristövastuisiin. Niin yhtiö ei ole niistä enää vastuussa ja se voidaan luovuttaa uudelle taholle jonka täytyy vain huolehtia siitä ettei lisää tuhoa vesistöjä, mutta aikaisemmat synnit eivät sille enää kuulu mitään.

Kyse on vain ovelasta liiketoiminnasta jossa osakkeenomistajia täytyy kunnioittaa, mutta ei luontoa eikä välttämättä velkojia. Ja voi olla että ostaehdokas on yksi velkojista. Se voinut vaatia tätä nollausta.

Vierailija
28/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheet eduskunnassa antoivat vihjettä siihen että tuo kaivosyhtiö jolle Talvivaara on velkaa olisi ostamassa kaivosta ja jatkamassa sen toimintaan jossain vaiheessa. Sanottiin että konkurssi tehtiin yhteisymmärryksessä velkojien kanssa. He eivät siis enää rahoittaneet toimintaa, vaan halusivat kaivoksen itselleen halvalla sekä ilman ympäristövastuita, jotka hoitaa valtio. Asiat puhuttu jo niin että valtio pyörittää toimintaa niin kauan että toiminta pyörii kunnolla eikä uusia ympäristöriskejä enää synny ja sitten kaivosyhtiö ottaa Talvivaaran haltuunsa ja tekee sillä rahaa koska sen ei enää tarvitse ostaa raaka-ainetta vaan tuottaa sitä itse. Ostaja on nikkelin rikastaja.

Vierailija
30/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti tajua useimpia sijoittajia. Pitäisi sijoittaa jonnekin ihan muualle kuin kaikki muutkin, koska muuten kaikki muutkin olisivat miljonäärejä. Ja kun puhutaan, että sijoittamisella saa rahaa. Niinpä, tai sitten tekee tappiota. Se on ihan sama, vaikka osakkeiden arvo olisi (ja on) nousussa, kun katsotaan kokonaiskuvaa, koska sinä voit sijoittaa niihin, jotka menevät miinukselle. 

Oli itsellänikin talvivaaraa, vaikka en enää 1,5 v sitten uskonut, että se tuosta mihinkään selviää.

Vierailija
31/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:33"]

Puheet eduskunnassa antoivat vihjettä siihen että tuo kaivosyhtiö jolle Talvivaara on velkaa olisi ostamassa kaivosta ja jatkamassa sen toimintaan jossain vaiheessa. Sanottiin että konkurssi tehtiin yhteisymmärryksessä velkojien kanssa. He eivät siis enää rahoittaneet toimintaa, vaan halusivat kaivoksen itselleen halvalla sekä ilman ympäristövastuita, jotka hoitaa valtio. Asiat puhuttu jo niin että valtio pyörittää toimintaa niin kauan että toiminta pyörii kunnolla eikä uusia ympäristöriskejä enää synny ja sitten kaivosyhtiö ottaa Talvivaaran haltuunsa ja tekee sillä rahaa koska sen ei enää tarvitse ostaa raaka-ainetta vaan tuottaa sitä itse. Ostaja on nikkelin rikastaja.

[/quote]Konkurssi tehtiin yhteisymmärryksessä velkojien kanssa = pakko, kun rahat loppuivat eikä kukaan halua antaa lisää

Ihan ihmeellinen tulkinta muutenkin, no, tuollaista ajatuksenlentoa se Talvivaaraan sijoittaminen ja uskominen kai vaatiikin. 

Ostajaa on kaivokselle/yhtiölle etsitty kohta vuosi. Ei löydy, ja miksi löytyisikään kun prosessi ei yksinkertaisesti toimi kannattavasti. Sitä paitsi Nyrstarilla ei itselläänkään ole rahaa. Tuskin Noriskillakaan.

Vierailija
32/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappiot voi vähentää verotuksessa. Ei tarvitse siis maksaa myyntivoitosta veroa. Toki pitää olla muita sijoituksia mitä myydä voitolla.

Vierailija
33/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:35"]

Mä en oikeasti tajua useimpia sijoittajia. Pitäisi sijoittaa jonnekin ihan muualle kuin kaikki muutkin, koska muuten kaikki muutkin olisivat miljonäärejä. Ja kun puhutaan, että sijoittamisella saa rahaa. Niinpä, tai sitten tekee tappiota. Se on ihan sama, vaikka osakkeiden arvo olisi (ja on) nousussa, kun katsotaan kokonaiskuvaa, koska sinä voit sijoittaa niihin, jotka menevät miinukselle. 

Oli itsellänikin talvivaaraa, vaikka en enää 1,5 v sitten uskonut, että se tuosta mihinkään selviää.

[/quote]Ei pörssi ole mikään pyramidihuijaus, jossa vain yksi voittaa ja se on pois kaikilta muilta. Yksittäinen yhtiö kuten Talvivaara voi näin toki toimiakin (voittaja Perä puheineen, häviäjiä muut osakkeenomistajat).

Tekstisi perusteella luulen, että tuskinpa olet koskaan osakkeisiin sijoittanut kuin mielikuvituksessasi.

Vierailija
34/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:47"]

Tappiot voi vähentää verotuksessa. Ei tarvitse siis maksaa myyntivoitosta veroa. Toki pitää olla muita sijoituksia mitä myydä voitolla.

[/quote]Pesän selvitys voi sitten kestää vuosia. Ja tappioiden vähennyksiinkin on tietyt ehdot, jotka jokaisen jonkinlaisia tukia nostavan kannattaa lukea.

Vierailija
35/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Talvivaarassa on joku kuvio takana. Konkurssipäätös tuli niin nopeasti kuten perä sanoi, että eilen vielä näytti hyvältä ja tänä aamuna tuli konkka. Kyllä joku siinä takana laski miten tässä kannattaa toimia ja miten tätä toimintaa pyörittää. Sen konkurssiin menneen yhtiön voi ostaa taasen eurolla eikä se vaadi muuta kuin tietotaitoa sen pyörittäminen varsinkin jos sen tuotteille on itse käyttöä. Ja kun valtio takaa toiminnan jonkin aikaa se huolehtii aikaisemmista ympäristövastuista. Nyt vain sitä ei enää myydä samanlaisille huitahapelille eurolla kuin mitä Pekka Perä.

Vierailija
36/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:51"]

Kyllä Talvivaarassa on joku kuvio takana. Konkurssipäätös tuli niin nopeasti kuten perä sanoi, että eilen vielä näytti hyvältä ja tänä aamuna tuli konkka. Kyllä joku siinä takana laski miten tässä kannattaa toimia ja miten tätä toimintaa pyörittää. Sen konkurssiin menneen yhtiön voi ostaa taasen eurolla eikä se vaadi muuta kuin tietotaitoa sen pyörittäminen varsinkin jos sen tuotteille on itse käyttöä. Ja kun valtio takaa toiminnan jonkin aikaa se huolehtii aikaisemmista ympäristövastuista. Nyt vain sitä ei enää myydä samanlaisille huitahapelille eurolla kuin mitä Pekka Perä.

[/quote]Ota jo viimein ne perälasit päästäsi. Lue vaikka yhtiön vanhoja tiedotteita ja vertaa niissä annettua kuvaa todellisuuteen. 

Vierailija
37/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:51"]

[/quote]

Eikös Perä alunperin ostanutkin Talvivaaran eurolla?

Mistäköhän Perä muuten sai vuonna 2013 lähes 5 miljoonan euron pääomatulot, ei kai Talvivaarasta sentään? Ansiotuloja tienasi lähes 300 000 euroa, Talvivaaran johtamisestako? Ihan kiva.

Vierailija
38/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meni yli 35000 Talvivaaran mukana :(

Vierailija
39/62 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 20:57"]

Meilläkin meni yli 35000 Talvivaaran mukana :(

[/quote]