Hormoonikierukka vai kuparikierukka?
Kumpi kierukka on parempi pienten lasten äitille, joka haluaa aika varman ehkäsyn noin vuodeksi?? Pillereitä en halua. Haluan helpon ehkäsyn. Hormonaalisissa ehkäisyissä kalvaa ajatuksessa tarinat halvauksista ja veritulpista yms.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:06"]
Mulla on ollut hormonikierukka 4,5v, ehdottomasti paras ja helpoin tapa mulle. Kuukautisia ei ole ollut koko aikana eikä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Aion ottaa uuden sitten kun joskus tämän teho lakkaa. Kuparikierukka ei toimi mulla koska menkkavuoto on normaalielämässä todella runsasta ja kuparikierukka yleensä vain lisää sitä.
[/quote] 4,5 vuoden aikana ei kertaakaan kuukautisia....? No ei tuo kovin tervettä ole.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:57"]
Mulla on ollut hormonikierukka 4,5v, ehdottomasti paras ja helpoin tapa mulle. Kuukautisia ei ole ollut koko aikana eikä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Aion ottaa uuden sitten kun joskus tämän teho lakkaa. Kuparikierukka ei toimi mulla koska menkkavuoto on normaalielämässä todella runsasta ja kuparikierukka yleensä vain lisää sitä.
[/quote] 4,5 vuoden aikana ei kertaakaan kuukautisia....? No ei tuo kovin tervettä ole.
[/quote]
Ihan normaalia hormonikierukkaa käyttävillä Kohdun limakalvot paksuuntuvat sen verran ja menevät lepotilaan ettei vuotoa ole.
[/quote]
Mulla sama vain sillä erotuksella, että on toinen hormonikierukka menossa:)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:57"]
[/quote]
Ihan normaalia hormonikierukkaa käyttävillä Kohdun limakalvot paksuuntuvat sen verran ja menevät lepotilaan ettei vuotoa ole.
[/quote]
Ja lisään vielä että munasolu irtoaa kyllä silti ihan normaalisti, tuo ei siis vaikuta kuukautiskiertoon.
Onko totta ,että ette vuoda ollenkaan kun hormonikierukka ?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:08"]
Onko totta ,että ette vuoda ollenkaan kun hormonikierukka ?
[/quote]
Noin viidesosalla jäävät vuodot pois kokonaan, valtaosalla ne vähenevät kuitenkin vähintään todella niukoiksi.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 15:25"]Sattuuko kuparikierukan laitto? En ole synnyttänyt. Gyne sano viimeksi, että hormonikierukka on pienempi mutta en halua hormoni valmisteita.
[/quote]
Kupari on pienempi. Molempien laitto sattuu jonkin verran.