Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormoonikierukka vai kuparikierukka?

Vierailija
06.11.2014 |

Kumpi kierukka on parempi pienten lasten äitille, joka haluaa aika varman ehkäsyn noin vuodeksi?? Pillereitä en halua. Haluan helpon ehkäsyn. Hormonaalisissa ehkäisyissä kalvaa ajatuksessa tarinat halvauksista ja veritulpista yms.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kierukkaa kannata laittaa vuodeksi kun se toimii 5-7 vuotta. 

Vierailija
2/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukassakin on hormoonia. Olen sairastanut keuhkoveritulpan ja minulta on kielletty kaikki valmisteet.Kondomi ja kuparikierukka vain käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pillerit, ollu jo 12vuotta, olen ylipainoinen nykyisin ja tupakoin. Viime kerralla ehkäisyneuvolassa mitattiin verenpaine ja nainen sanoi että joko tupakoiminen loppuu ja pudotat painoa tai sitten vaihdetaan ehkäisy kierukkaan. Olin kierukan kannalla ja mietin samaa kuin sinä, kunnes kuulin että tuttavani raskautuneen kierukasta (tämä oli jo 3 kierukkaraskaus joka on tapahtunut lähipiirissä), niinpä olen nyt ollut savuttomana 2viikkoa ja painoa pudonnut sinä aikana 4kg. Haluan pitää pillerini, ne on toiminut tähänkin asti ja ongelmia ei ole muistamisen kanssa, joten tämä on mun juttu.

Tuota kierukkaa ei ole järkeä laitattaa vuodeksi niin kuin 2 kirjoittaa. Miten olisi ihan vaa kondomi? jos pillerit ei kelpaa.

Vierailija
4/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko pienten lasten äidillä seksielämää? :-)

Vierailija
5/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka poika minulle tuli vuonna -2013. Mirena ei luotettava

Vierailija
6/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli kierukkaa ,vaikka olisi vuoden. Kyl meillä ainakin on seksi elämää vaikka on kaks alle kajs vuotiasta. Pitää parisuhdettakin hoitaa ja kyllähän lapsetkin nukkuu. Oon itekki miettinyt tuota kierukan ehkäsy vaikutusta, ku niin moni on raskautunut kuitenkin. Mut on han pilleritkin pettänyt. Ap

Vierailija
7/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kummastakaan, enkä itse asiassa edes voi kumpaakaan ottaa. Jos voisin, niin valitsisin ehdottomasti kuparikierukan, koska siinä ei ole ainakaan niitä hormonaalisia haittoja.

Vierailija
8/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kupaarikierukka olla pittää  :D .

Vierailija
9/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset olette pitänyt kuparikierukasta? Onko kellään kuparikierukka pettänyt?? Noi hormooniehkäsyt itselläkin pelottaa. Oon muutenkin aika temperamenttinen ,mites sit luonne. Lisäksi ajatuski veritulpasta tai kuolemasta pelottaa näin nuorena. Ap

Vierailija
10/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hormonikierukka 4,5v, ehdottomasti paras ja helpoin tapa mulle. Kuukautisia ei ole ollut koko aikana eikä ole ollut mitään haittavaikutuksia. Aion ottaa uuden sitten kun joskus tämän teho lakkaa. Kuparikierukka ei toimi mulla koska menkkavuoto on normaalielämässä todella runsasta ja kuparikierukka yleensä vain lisää sitä.

Vierailija
11/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuinka nopeesti olette raskautunut kuparikierukan ja hormoonikierukan poiston jälkeen?? Minulla poistettiin hormoonikierukka 3kk sit. Nyt on kova vauvakuume.

Vierailija
12/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuparikierukka siitä lähtien, kun nykyisin 15-vuotias esikoinen oli vauva :) Olen siis ollut tosi tyytyväinen, en keksi oikein mitään miinuksia. Aina kun olen halunnut tulla raskaaksi, kierukka on napattu pois ja sitten on tärpännyt. Ja uuden on voinut laittaa hetikohta synnytyksen jälkeen. Yhden kierukan poiston kanssa oli pieniä hankaluuksia (eka lääkäri ei onnistunut, haki paikalle toisen joka onnistui), ja kerran laittamisen jälkeen olen joutunut käymään lyhentämässä langat kun ne pistelivät miestä yhdynnässä. Mutta siinä kaikki ongelmat 15 vuoden varrella - todella huoletonta ja ainakin minulla on myös ajanut asiansa eli ehkäissyt niin kuin pitääkin :) Eikä maksa paljoa!

Mikäli ajatuksena ei ole raskautuminen vuoden päästä, voi olla ettet edes halua vaihtaa kierukkaa mihinkään muuhun silloin..

Vierailija
13/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:38"]Hormoonikierukassakin on hormoonia. Olen sairastanut keuhkoveritulpan ja minulta on kielletty kaikki valmisteet.Kondomi ja kuparikierukka vain käytössä.
[/quote]

Minäkin olen sairastanut keuhkoembolian ja massiivin korkean trombin. Silti ihan yleisesti hematologit pitävät ihan turvallisena hormonikierukkaa mikäli ei ole löytynyt hyytymishäiriötä. Minulta ei ole löydetty ja olen käyttänyt mirenaa. Mutta esim implantti nostaa hormonitasoja liian paljon, sitä ei suositella.

Vierailija
14/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on paha,ku vuodan suhkot paljon kuukautisten aikaan. Joten hormonaalinen ehkäsy olis parempi. Mut kelaan vaan päässä noita riskejä. :/ ap

Vierailija
15/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelee, jos on kuparikierukka pitääkö varalta käyttää viel kondomia. Kondomi tuntuu ikävältä ainakin mulla.

Vierailija
16/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on HORMONI eikä hormooooooni.

Vierailija
17/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:22"]

Ihmettelee, jos on kuparikierukka pitääkö varalta käyttää viel kondomia. Kondomi tuntuu ikävältä ainakin mulla.

[/quote]

No ei todellakaan tarvitse muuta kuin satunnaisseksissä suojaamaan taudeilta.

Kuparikierukka toimii ehkäisyssä erittäin hyvin. Itsellä ollut 10 vuotta käytössä. Suosittelen.

Vierailija
18/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:22"]

[/quote]

No ei todellakaan tarvitse muuta kuin satunnaisseksissä suojaamaan taudeilta.

Kuparikierukka toimii ehkäisyssä erittäin hyvin. Itsellä ollut 10 vuotta käytössä. Suosittelen.
[/quote]No vähä mietinki,et mikä ehkäsy se on jos viel kondominkin tarvii . Sulla on toiminut ilmeisesti kymmenen vuotta kuparikierukka hyvin.

Vierailija
19/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:16"]Ihmiset kuinka nopeesti olette raskautunut kuparikierukan ja hormoonikierukan poiston jälkeen?? Minulla poistettiin hormoonikierukka 3kk sit. Nyt on kova vauvakuume.
[/quote] Tähän kaipaan vastauksia.

Vierailija
20/27 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kuparikierukan laitto? En ole synnyttänyt. Gyne sano viimeksi, että hormonikierukka on pienempi mutta en halua hormoni valmisteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi