Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö minun ottaa yhteyttä naisystäväni ex-mieheen?

Vierailija
20.09.2021 |

Enpä uskonut tänne kirjoittelevani, mutta haluaisin naisilta mielipidettä asiaan.

Eli tapasin nykyisen naisystäväni 8kk sitten, hän oli juuri pari kuukautta aiemmin eronnut. Mies oli väkivaltainen ja jättänyt pahat henkiset arvet ja huonon itsetunnon. Pikkuhiljaa ensimmäisten kuukausien aikana nainen alkoi luottaa minuun ja parempaan tulevaisuuteen. Aloimme seurustella 4,5kk eron jälkeen.

Mietimme pitkään, kun vahingosta alkanut raskaus sai alkunsa. Päätimme kuitenkin ottaa riskin, vaikkemme tunne vielä kovin hyvin koska nainen on 35+ ja minäkin 35-40 välissä jo. Suunnittelemme nyt myös yhteenmuuttoa.

Minua kuitenkin vaivaa se, miten näen aiemman eron kaihertavan naista henkisesti. Asiat heidän välillä jäivät käsittelemättä. Välillä nainen on ajatuksissaan, apea, epävarma ym ja olen melko varma että silloin mielessä on tämä ero. Takaisin hän tuskin exäänsä haluaa enää, vaikuttaa muuten olevan tyytyväinen tilanteeseen.

Olen miettinyt, josko ottaisin yhteyden tuohon exään ja puhuisin kuin mies miehelle ja pyytäisin häntä selvittämään asiat naisen kanssa. En halua, että asia vaivaa perhettämme vielä lapsen synnyttyä ja tuntuu että ammattiavusta huolimatta nainen ei saa asiaa yksin käsiteltyä. Yksi juttelutuokio rehellisesti heidän välillä voisi pelastaa paljon.

Mitä olette tästä mieltä? Ajattelin pyytää mieheltä tätä ja kertoa suunnitelmistamme ja lapsesta ja sanoa, että toivon ettei hän kerro minun roolistani asiassa vaan selvittävät asiat ihan keskenään.

Tiedän, että tämä vaikuttaa puuttumiselta, mutta nainen ei tähän itse pysty (ei kehtaa,uskalla) ja en keksi mitä muutakaan tekisin jotta tästä päästäisiin.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä! Nykyajan ongelmia, kun ihmisiä kierrätetään.

Vierailija
62/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ongelma on ehkä se etten tiedä mitä kaikkea heidän välillään jäi kesken. Nainen ei ainakaan saanut todellista syytä erolle ja alkoi sitten syyllistää itseään toden teolla. Myöskään väkivallan aiheuttajaa ei ole selvitetty, nainen syyttää siitäkin itseään että provosoi miehen siihen.

Ehkä mies voisi nyt rauhoituttuaan ja kun suhde on jo päättynyt kertoa naiselle totuuden ja hän vapautuisi "syyllisyydestä"

Mitä hel*vettä? Oletko tosissasi?!? Oletko itsekin väkivaltainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletat pystyväsi rationaaliseen järkevään keskusteluun exän kanssa. Exän joka voi olla millainen ihmishirviö tahansa ja löytää tuosta syyn vainoamiseen koska ajattelee että olet heikko. Minun vaimon ex hakkasi häntä ja minä olen aina halunnut antaa joka iskun takaisin ja pystyisin siihen ilman muuta, vaimo on sanonut että parempi kun jättää vaan asian taakseen. En ole 100% tyytyväinen asiaan mutta katson että päätös on hänen.

Vierailija
64/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kutsu tuo väkivaltainen ex mukaan teidän suhteeseen. 100% hyvä idea

Vierailija
65/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kutsu tuo väkivaltainen ex mukaan teidän suhteeseen. 100% hyvä idea

Ei sitä exää nyt tähän suhteeseen olla kutsumassa, vaan selvittämässä vanhoja asioita.

Ja mies ei ole hakannut naista, kuulemma potkinut, läpsinyt ja esim kuristanut, tökkinyt ym. Mutta hakkaamalla hakannut ei ole.

Vierailija
66/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuoko ei sitten ole tarpeeksi pahaa väkivaltaa?

Vierailija
67/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt ensin naiselta mielipidettä, sitten voit hänen halutessaan olla yhteydessä jos hän ei itse pysty/halua.

Vierailija
68/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison riskin otat kun haluat keskustella tulevan lapsesi äidin exän kaa...onko ehkä käynyt jo mielessäsi että hänellä saattaa olla aivan eri versio ...eli kuka se väkivaltainen oli ?

Vierailija
69/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ison riskin otat kun haluat keskustella tulevan lapsesi äidin exän kaa...onko ehkä käynyt jo mielessäsi että hänellä saattaa olla aivan eri versio ...eli kuka se väkivaltainen oli ?

En usko naisen olleen väkivaltainen. Hän on todella hyväsydäminen, kiltti ja ajattelee aina muita ennen itseään. Lisäksi hänellä on tallessa kuvia ja videoita joissa mies käyttäytyy todella uhkaavasti, huutaa ja käy jopa naiseen käsiksi.

Vierailija
70/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on taas tuulesta temmattu tarina.

Vierailija
71/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas tuulesta temmattu tarina.

Voi kuule, olisikin. Täällä yritän etäpäivällä funtsia asiaa ja mitä tehdä..

Vierailija
72/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen ex:ien naisten kanssa ei kannata alkaa suhteeseen. Itselleen saa vaan ongelmia.

Vierailija
73/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parempi isä lapselle kuin ex olisi ollut? Onko ex muuten kiinnostavampi?

Vierailija
74/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ei ole mitään selvitettävää ihmisen kanssa joka on kohdellut sinua väärin. Ei häneltä mitään anteeksipyyntöjä saa, ei edes vastauksia. Sama syyllistäminen vain jatkuu. Parempi vain mennä eteenpäin, turvallisessa ihmissuhteessa toipuu ja jos ei niin sitten terapiaan.

Vierailija
75/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ole tukena ja anna ajan parantaa haavat. Hulluun exään ei voi eikä kannata olla missään yhteydessä. Unohtakaa hänet kokonaan.

Vierailija
76/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavaa on jo ehkä kirjoitettukin, mutta en jaksanut lukea kaikkea. Itse pääsin pois väkivaltaisesta suhteesta 15 vuotta sitten. Minutkin mies hakkasi vain kerran kunnolla, muu oli lievempää, mutta se vuosikausia jatkuvassa pelossa eläminen ja kaikesta syyllistäminen aiheutti isot henkiset vauriot. Kymmenisen vuotta eron jälkeen näin vielä painajaisia. Kävin terapian ja terapeuttini ohjeisti olemaan niin vähän tekemisissä exän kanssa kuin mahdollista. Yhteisten lasten takia oli jonkin verran pakko olla tekemisissä. Sanoisin, että asiaan auttaa ammattimainen terapia ja aika. Minua auttoi ainakin pikkuisen myös luonnossa patikointi, itsehoito-oppaat ja joogan tyyppiset harjoitukset. Masennuslääkityskin voisi olla kohdillaan, jos olo menee liian vaikeaksi. Luota ammattiapuun!

Vierailija
77/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi noin nopeasti edellisen, vaikean, suhteen jälkeen?

Vierailija
78/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi noin nopeasti edellisen, vaikean, suhteen jälkeen?

Vahinko.

Vierailija
79/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullujen ex:ien naisten kanssa ei kannata alkaa suhteeseen. Itselleen saa vaan ongelmia.

Totta!

Ja jahka suhteeseenne tulee riitatilanteita, huomaat naisesi uhkailevan sinua exällään!!!

Voin lyödä tästä vaikka vedon.

Vierailija
80/103 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole missään yhteydessä naisen exään, etkä koskaan ota heidän suhdettaan esiin sinun ja puolisosi välisissä keskusteluissa, jos nainen ei tee sitä itse. Siinä vasta ahdistus iskisi, että on päässyt eroon väkivaltaisesta hullusta, ja sitten uusi mies alkaa leikkiä jotain päiväkodin tätiä, joka pakottaa riitapukarit pyytämään toisiltaan anteeksi!

Jos puolisosi vaikuttaa alakuloiselta, sanot hänelle "vaikutat olevan allapäin, muista että voit aina kertoa minulle jos tarvitset tukea".

Jos nainen sitten kertoo, että häntä vaivaa vanhan suhteen haamut, ehdota terapiaa.

Nyt tämä juttu kuulostaa siltä, että sinua vaivaa se, että nainen ei ole täysin ehjä, ja haluat oman mukavuutesi takia pakottaa hänet paranemaan menneisyyden taakoista kertaheitolla. Tämä ei ole mahdollista, ja jos sotket exän kuvaan olemalla sinne suuntaan yhteydessä, naisestasi tulee tuntumaan siltä, että hän ei koskaan pääse elämässä eteenpäin vaan aina pitää pelätä, että SINÄ alat kaivella luurankoja kaapista.

Jos nainen käyttäytyy ärsyttävästi esim. riidan yhteydessä, niin silloinkaan et ota exää esiin ja ala vähätellä hänen reaktioitaan. Keskityt teidän suhteeseen ja teidän lapseen, niin puolisonkin olo paranee, kun hän pikkuhiljaa huomaa elävänsä normaalia, turvallista elämää.