Pikkukoulussa teiniraskauksien suma - koulu epäilee tv-sarjoja
Rovaniemeläisellä koululla epäillään, että teiniäideistä kertovat tv-ohjelmat ovat innostaneet ysiluokkalaisia tyttöjä hankkiutumaan raskaaksi.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"]... Ja mä oon miettinyt, että näinköhän teiniraskauksiin tulee kannustamaan se teiniäidit -sarja. No nyt sain vastauksen. Voihan sentään. Mahtaako olla maan laajuinen trendi vai vaan paikallinen?
[/quote]
Paikallinen. Koko maassa teiniraskaudet ja abortit vähenevät vuosi vuodelta.
Oon nyt jo kolme kertaa lukenut, että teiniraiskauksien suma. Aikamoinen tv-sarja!
Muistetaanpa nyt kaikki, että teiniraskauksien ja -aborttien määrä on maanlaajuisesti vähentynyt. Neljä rollolaista ei vielä tilastoa hetkauta.
Sen sijaan alle 1-vuotiaiden äitien osuus aborttitilastoissa ei vähene.
Ehkä ennemmin kääntäisin katseen kouluterveydenhoidon suuntaan kuin televisiosarjaan. Jos th on asenteellinen, nuoret eivät välttämättä uskalla lähestyä.
Isoveli todellakin valvoo. Onpa mennyt koko nykyelämä kyttäyksen ja viranomaisvalvonnan kohteeksi.
Munkin nuoruudessa tehtiin aborteja, varmasti enempi kuin nykyään, eikä siitä koululle ilmoitettu, eikä ees vanhemmille.
Eipä ihme, että väsynyt masentunut äiti, vaikka 3kymppinen, ei uskalla puhua neuvolassa, kun se on kaikkien tiedossa sen jälkeen. Esim vakuutusta ei saa jos on käynyt lääkärissä masennuksen takia.
Isovelivalvoo sun jokaista pieraisua.
Kohta tulee valvontakamerat varmaan joka kotiin, etpähän enää avaa jääkapin ovea ilman valvontaa, harrasta seksiä tai avaa saunakaljaa, ilman että viranomaisjoukot on oven takana.