Pikkukoulussa teiniraskauksien suma - koulu epäilee tv-sarjoja
Rovaniemeläisellä koululla epäillään, että teiniäideistä kertovat tv-ohjelmat ovat innostaneet ysiluokkalaisia tyttöjä hankkiutumaan raskaaksi.
Kommentit (64)
Eikö lääkäri ole tässä tapauksessa rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? Mitään mihinkään potilaaseen liittyvää ei saa kertoa ilman potilaan lupaa. Vaikka tyttöjen nimiä ei ole kerrottu rehtorille, niin onhan se aika yksilöivää kertoa että yksi ysiluokkalainen tyttö on raskaana. En tiedä onko raskaus jo niin pitkällä, että se näkyy... Mutta voin kuvitella sitä "ajojahtia" koululla, jos raskaus ei vielä ole yleisessä tiedossa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:26"]Eikö lääkäri ole tässä tapauksessa rikkonut vaitiolovelvollisuuttaan? Mitään mihinkään potilaaseen liittyvää ei saa kertoa ilman potilaan lupaa. Vaikka tyttöjen nimiä ei ole kerrottu rehtorille, niin onhan se aika yksilöivää kertoa että yksi ysiluokkalainen tyttö on raskaana. En tiedä onko raskaus jo niin pitkällä, että se näkyy... Mutta voin kuvitella sitä "ajojahtia" koululla, jos raskaus ei vielä ole yleisessä tiedossa.
[/quote]
Kaikki sen tietää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:07"]
Öö mitenkä joku teiniäitisarja olisi tämän saanut aikaan? Eihän noist kakaroista ollut kuin yksi lasta saamassa ja muut tekivät abortin.
[/quote]
Lehden painetussa versiossa naistenklinikan ylilääkäri toteaa seuraavaa: "Jonkinlaisesta muoti-ilmiöstä täytyy olla kyse. Kun samasta koulusta tuli meille useita raskaana olevia oppilaita lyhyen ajan sisällä, hälytyskellot alkoivat soida. Vaikuttaa siltä, että teiniraskautta ja -äitiyttä ihaillaan. Osalla käy niin, että kun tilanne on yhtäkkiä todellinen, ei ehkä ollakaan valmiita äitiyteen."
Olipas asiattomasti kommentoinut tytön blogia. Mitä ihmettä sen tytön sinne blogiin pitäisi kirjoittaa, kun on kerran lapsen päättänyt pitää? Epävarmuuden tunteita teiniäiti kokee varmati myös, mutta on ihan hyvä vain, jos osaa vähän suodattaa sitä mitä julkiseen blogiin, jota kaikenmaailman rehtoritkin lukevat, kirjoittelee.
Eihän se tarvitse kuin AV:ta lukea niin löytää noita teiniraskauden ihannoitsijoita jotka hankkiutuvat peruskoulun jälkeen paksuksi ja haukkuvat täällä "mummoäitejä". Sitten valitetaan kun lapsilisiä leikataan tms.
Aborttien tekeminen seurausta teiniäitiyden ihannoimisesta? Minä kun olen luullut, että teiniäitiydelle on olennaista lapsen synnyttäminen. Miten siis abortit voivat olla merkki siitä, että nuoret haluavat lapsen?
Todella sekava uutinen, jossa ei ole päätä eikä häntää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:48"]
Aborttien tekeminen seurausta teiniäitiyden ihannoimisesta? Minä kun olen luullut, että teiniäitiydelle on olennaista lapsen synnyttäminen. Miten siis abortit voivat olla merkki siitä, että nuoret haluavat lapsen?
[/quote]
Ihannoivat teiniäitiyttä ja haluavat lapsen, mutta tosipaikan tullen tulee pupu pöksyyn ->
Lehden painetussa versiossa naistenklinikan ylilääkäri toteaa seuraavaa: "Jonkinlaisesta muoti-ilmiöstä täytyy olla kyse. Kun samasta koulusta tuli meille useita raskaana olevia oppilaita lyhyen ajan sisällä, hälytyskellot alkoivat soida. Vaikuttaa siltä, että teiniraskautta ja -äitiyttä ihaillaan. Osalla käy niin, että kun tilanne on yhtäkkiä todellinen, ei ehkä ollakaan valmiita äitiyteen."
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:52"]
[/quote]
Ihannoivat teiniäitiyttä ja haluavat lapsen, mutta tosipaikan tullen tulee pupu pöksyyn ->
[/quote]
Luulen että abortti halutaan sen jälkeen kun vanhemmat pitää puhuttelun ja kertoo jälkikasvulleen että kaikki mitä tulee TV:stä ei ole totta. Tosin se kannattaisi tehdä jo aikaisemmin, pian rupeavat sisaruksiaan naimaan jos sattuvat vilkaisemaan vahingossa vaikka Kauniita ja Rohkeita!
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:52"]
[/quote]
[/quote]
No onko hieman kaukaa haettua? Uskon, että aborttien lisääntyminen johtuu ihan vaan niin yksinkertaisesta asiasta kuin siitä, että nuoret harrastavat nykypäivänä enemmä seksiä. Onhan se nyt fakta, että nuoret aloittavat seksin harrastamisen nykypäivänä keskimääräisesti aikaisemmin ja sitä harrastetaan enemmän. Sitten käy vahinkojakin enemmän.
Eeei kun kyllä nämä 5 aborttia Rovaniemellä on PAKKO olla merkki teiniäiti-ohjelmien ihailusta. Not.
Lapissahan muutenkin tehdään eniten abortteja, muutama viikko sitten uutisoitiin
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:09"]
Outo rehtori! Kommentoi asiaa todella vastuuttomasti ja tyttöjä lematen! Miksi tiedotustilaisuus on vain tytöille? Eikö pojat liity asiaan mitenkään? Miten voi kommentoida tytön blogia noin roisisti?
[/quote]
Eiköhän ne lapset alulle saattaneet pojat löydy ammattikoulun tai lukion puolelta eikä luokkatovereista. Ei ysiluokkalaisille tytöille taida ikätoverit juuri kelvata.
[/quote]
Ja ne ysiluokkalaiset pojat epäilemättä menee ensi syksynä amikseen tai lukioon, jolloin alkaa kelvata myös yläasteikäisille tytöille...