Miten selitän 20-vuotiaalle, että
omilleen muutto ei ole paras vaihtoehto hänen ikäiselleen?
Kommentit (10)
Jos lapsesi haluaa muuttaa omilleen, et sinä sitä voi estääkään. Itsenäistymisen halu on normaalia. Toki toivottavaa olisi, että kykenee maksamaan itse asumisensa ja muut kulut kuin että siirtyy sossun elätettäväksi, se kun antaa väärän signaalin tulevaisuudesta.
Miksi ei ole? Jos sinulla ei ole mitään perusteluja väitteellesi, paha perustella mitenkään 20-vuotiaallekaan. Aika monet muuttaa 15-16v iässä jo pois vanhempien nurkista, toiset jää vaikka ikuisesti elämään epäitsenäistä elämää.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:00"]omilleen muutto ei ole paras vaihtoehto hänen ikäiselleen?
[/quote]
Miten kertoa aikuisille ettei se koti ole kaikille paras paikka edes alaikäisenä? t: se jota hakattiin ja muutti omilleen turvaan 15v
Vetoa rahaan. Itse asuin vanhempien luona 23-vuotiaaksi. Oli varaa matkustella, shoppailla, käydä syömässä ulkona ja juhlia. Kappas ei olekaan enää.
Ei olekaan, sen olisi voinut tehdä jo aiemmin.
Nainen 21
Alkaa olee jo myöhästä tuossa iässä ite olin tuon ikäsenä asunu jo 5 vuotta yksin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:02"]Ei olekaan, sen olisi voinut tehdä jo aiemmin.
Nainen 21
[/quote]
Jep. t. 17v, joka on asunut jo vuoden omillaan. Äite muutti itse nuorena 15-vuotiaana 300km päähän vanhemmistaan, ja hyvin pärjäsi :)
Miksi ei olisi hyvä muuttaa omilleen?