30e lahjakortti teinille Joulupuu-keräykseen. Tässä liikevaihtoehdot:
Aion hankkia kahdelle 16-17 vuotiaalle teinille (tytölle ja pojalle) 30e arvoiset lahjakortit johonkin liikkeeseen. Ei s- eikä k-ryhmän "yleislahjakortteja", sillä ne voi hyvinkin mennä perheen muihin hankintoihin. Mihin näistä vaihtoehdoista hankkisit lahjakortin:
- Intersport
- Seppälä
- Lindex (tytölle)
- K-kenkä
- Joku paikallinen ruokaravintola (intialainen/parempi pizzapaikka, jos saa muutakin/kahvila tms, ei ketjupaikkoja eikä Mäkkäri tai Hese)
- Suomalainen kirjakauppa (tässä vaarana että nuori joutuu ostamaan esim. lukiokirjoja lahjakortilla)
- Dressman (pojalle)
- H&M (JOS lahjakortin voi käyttää verkkokaupassa, muuten tämä ei ole vaihtoehto)
Tällä hetkellä omassa suunnitelmassa Intersport johtaa, mutta kuulisin mielelläni muita ehdotuksia. Vaihtoehtoina on vain nuo listaamani, ei mitään muita.
Kommentit (57)
No miksei S-ryhmä ole hyvä? Vanhemmathan voivat ostaa sillä ruokaa ja antaa lapselle sen 30 e, joka käy sillä Mäkissä.
Minusta kaikki ehdottamasi lahjakorttikaupat ovat erittäin rajoittavia. Minulla jos olisi vara antaa, niin panisin 30 e kirjekuoreen ja sen laittaisin sinne keräykseen. Haluan kunnioittaa lahjansaajan omia mielipiteitä. Siinä on lahjan idea.
H&M:älle täältä kans ääni, ja eikös ne lahjakortit ole voimassa 2v? Ainakin siinä, minkä sain viime jouluna on niin pitkään aikaa :)
Seppälä käy kummallekin. Lindex on suunnattu vähän kypsemmille naisille.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:36"]No miksei S-ryhmä ole hyvä? Vanhemmathan voivat ostaa sillä ruokaa ja antaa lapselle sen 30 e, joka käy sillä Mäkissä.
Minusta kaikki ehdottamasi lahjakorttikaupat ovat erittäin rajoittavia. Minulla jos olisi vara antaa, niin panisin 30 e kirjekuoreen ja sen laittaisin sinne keräykseen. Haluan kunnioittaa lahjansaajan omia mielipiteitä. Siinä on lahjan idea.
[/quote]
Ja juoppoisä ottaa sen rahan ja lähtee baariin. Merry christmas! !
Joo Intersport on tosi kallis. Stadium tosiaan parempi. K-kenkä on tavallaan aika jees, koska kenkiä kaikki tarvittee :)
Entäs elokuvateattereiden lahjaliput?
Paikkakunnalla ei ole leffateatteria. Ja uskokaa nyt että nuo on vaihtoehdot, muita on turha ehdottaa!
Verkkokaupoista tietty Zalando olisi tytölle yksi vaihtoehto, mut tilaako pojat sieltä vaatteita? Ap.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:36"]No miksei S-ryhmä ole hyvä? Vanhemmathan voivat ostaa sillä ruokaa ja antaa lapselle sen 30 e, joka käy sillä Mäkissä. Minusta kaikki ehdottamasi lahjakorttikaupat ovat erittäin rajoittavia. Minulla jos olisi vara antaa, niin panisin 30 e kirjekuoreen ja sen laittaisin sinne keräykseen. Haluan kunnioittaa lahjansaajan omia mielipiteitä. Siinä on lahjan idea. [/quote] Ja juoppoisä ottaa sen rahan ja lähtee baariin. Merry christmas! !
[/quote]
Tätä minäkin pelkään.
Ei Intersportia. Mitä jos se nuori ei tarvitse mitään sporttivaatteita? Lisäksi on tosiaan kallis. Mieluummin joku kauppa josta saa ihan arkikäyttöön vaatteita. Monesta tällaisestakin kaupasta saa niitä sporttivaatteita myös, jos niille on enemmän tarvetta. Itse en tietäisi mitä etsisin Intersportista.
Molemmille Seppälään, olis mun valinta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:58"]Ei Intersportia. Mitä jos se nuori ei tarvitse mitään sporttivaatteita? Lisäksi on tosiaan kallis. Mieluummin joku kauppa josta saa ihan arkikäyttöön vaatteita. Monesta tällaisestakin kaupasta saa niitä sporttivaatteita myös, jos niille on enemmän tarvetta. Itse en tietäisi mitä etsisin Intersportista.
[/quote]
Ai, mun teinipoika taas löytäisi Intersportista vaikka mitä! Saahan sieltä huppareita, lippiksiä, kenkiä jne. Jos poika käy salilla, voi ostaa jotan salitarvikkeita tai vaikka matkamittarin fillariin tms. On kyllä kallis kauppa, mutta alet alkaa joulun jälkeen. Noista vaihtoehdoista on pojalle vähän vaikea keksiä muuta :(
Saahan kai Intersportista tennareita, huppareita, pipoja, lippiksiä ja semmoista, ei pelkkiä urheiluvaatteita. Alet alkaa joulun jälkeen joten lahjakortin arvokin tavallaan kasvaa vähän. Minusta se on ihan hyvä kohde. En tiedä onko Seppälässä mitään teinipojille?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:58"]Ei Intersportia. Mitä jos se nuori ei tarvitse mitään sporttivaatteita? Lisäksi on tosiaan kallis. Mieluummin joku kauppa josta saa ihan arkikäyttöön vaatteita. Monesta tällaisestakin kaupasta saa niitä sporttivaatteita myös, jos niille on enemmän tarvetta. Itse en tietäisi mitä etsisin Intersportista.
[/quote]
Ai, mun teinipoika taas löytäisi Intersportista vaikka mitä! Saahan sieltä huppareita, lippiksiä, kenkiä jne. Jos poika käy salilla, voi ostaa jotan salitarvikkeita tai vaikka matkamittarin fillariin tms. On kyllä kallis kauppa, mutta alet alkaa joulun jälkeen. Noista vaihtoehdoista on pojalle vähän vaikea keksiä muuta :(
[/quote]
Niin, sun poika. Kyllä munkin poika löytäisi, mutta ymmärrän, että kaikki ei välitä liikunnasta. Ja koska Intersport on kallis, ei sillä lahjakortilla saa edes hupparia, kengistä puhumattakaan ja nuorella ei ole välttämättä varaa laittaa yhtään rahaa kortin lisäksi. Kiva sitten köyhänä ostaa joku komenkympin t-paita, kun sillä summalla olisi muualta saanut paljon muutakin.
Seppälä taitaa olla se "turvallisin" vaihtoehto molemmille.
Seppälä on nuorille tällä hetkellä ihan nounou, joten ei sitä. Noista kaupoista Lindex ja Intersport, nettiputiikeista Zalando tai nelly.com tytölle, cdon.com käy molemmille. T. Teinien äiti
Seppälästä ei todellakaan löydy mitään ainakaan meidän teinipojille.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:17"]Hm!! Aina joskus kuitenkin sitä matkustaa kaupunkiin syystä tai toisesta. Siis jos omalla paikkakunnalla ei ole vaatekauppoja. Älä ota intersporttia. Oikeasti.
t. Nuori
[/quote]
En ottaisi riskiä että nuorelta jää lahjakortti käyttämättä jos paikkakunnalla ei ole kyseistä kauppaa.
[/quote]
Niinkuin jo sanoin. Me nuoretkin matkustetaan ympäri suomea. Jos paikkakunnalla ei ole hm niin luuletko siellä olevan intersporttia? :D haha asun maalla tuppukylässä ja täällä on vain kaksi kauppaa ja apteekki.
[/quote]
No mutta et voi puhua kaikkien teinien puolesta, jollekin voi riittää ne kotikylän kaupat, varsinkin jos isompaan kaupunkiin on pidempi matka. Ja mä asun paikkakunnalla jossa on intersport, mut ei hennesiä.