Miten ulkoilutatte koiran aamulla? Heti vai itsenne laitettua?
Eli, jotenkin tuntuisi tosi aikaa vievältä pukeutua heti herättyä ja sitten viedä koiraa ulos, tulla sisään, riisuutua, tehdä aamupesut, ja sitten alkaa meikkaamiset ja työvaattieden pukemiset jen.
Toisaalta, meidän koira ei oikein pärjää pissaamatta niin kauan että saisin itseni kuntoon ja ulkoiluttaisin samalla ennenkuin lähden töihin.
(Nyt mies yleensä päästää sen herättyään ulos pihalle, ja/tai kävelyttää lyhyesti, tai sitten se on jo ehtinyt yöllä/aikaisin aamusta/aamuyöstä tehdä johonkin.
Mutta haluaisin nyt ottaa käytännön että aamullakin olisi aina lyhyt kävelytys ja mies ei sitä aina ehdi tehdä.)
Kommentit (40)
Meidän koira on niin aamu-uninen että välillä saa repiä sängystä. Itse laittaudun rauhassa.
Mutta mua kiinnostaa, just se MITEN ulkoilutatte sitten heti herättyänne?
Asuuko kaikki ok-talossa ja päästää sen vain ulos?
Menettekö aamutakissa ulkoiluttamaan?
vAi oikeasti eka puette päälle (yöhikisen ittenne päälle) kaikki vaatteet, ulkovaatteet, ja lenkin jälkeen sisään ja riisutte ja aloitaatte aamupesusta alkaen varsinaiset aamutoimet. tuohon menee 1/2 h lisää aikaa aamuisin (jossa muutenkni minuutit kortilla, suihkuineen, hiusten laittoineen, meikkamisineen, eväiden tekemisineen, lasten laitto ja vienti...)
ap
Mä vien koiran ulos juuri ennen kun lähden töihin. Yleensä viimeisen iltapisun ja aamupisun välissä tunteja on noin 9-10. Tämän ajan meidän koira kestää helpostikin, joskus joudun jopa houkuttelemaan aamulenkille kun toinen haluaisi jäädä nukkumaan peiton alle :)
Laitan itseni valmiiksi, koira loikoilee vielä silloin sängyssäni tai syö. Hyvin ehditään ulos. Sitten palautan koiran kotiin ja lähden itse töihin.
Onneksi mulla ei ole koiraa!!!!! Kaiken muun hässäkän lisäksi kun pitäisi vielä miettiä nelijalkaisen pissahätää. Huoh.
Mä vien suoraan sängystä lenkille. Yökkärin päällw vaan toppatakki ja ulkohousut. 20min-30min lenkki ja kotiin suihkuun ja tekemään muut aamurutiinit. Viikonloppuisin päästetään ensin aamupissalle takapihalle ja sitten kun on rauhassa syöty niin mennään koko perhe aamulenkille tai sitten toinen menee lenkille ja ottaa myös lapsen 4v mukaan. Jos koiran pitää päästä aiemmin tekwmään isomman hädän niin tietysti viedään heti. Kakkaamaan ei suostu takapihalle. Asutaan rivarissa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:38"]
Mä vien koiran ulos juuri ennen kun lähden töihin. Yleensä viimeisen iltapisun ja aamupisun välissä tunteja on noin 9-10. Tämän ajan meidän koira kestää helpostikin, joskus joudun jopa houkuttelemaan aamulenkille kun toinen haluaisi jäädä nukkumaan peiton alle :)
[/quote]
Meidän koira sen verran pieni ja nuori ettei oikein noin pitkää aikaa jaksa,meilläkin tunteja tulisi n. 9-10/10,5 jopa...
ap
Menen yöasussa koiran kanssa pihalle, kun herään. (Suojainen omakotitalopiha). Sitten laitan itseni valmiiksi ja lähden lenkille. Asuin aiemmin kerrostalossa ja myös silloin menin pyjamassa pihalle. Koiralla on hätä aamulla.
Nousen ja heti koira ulos. Puen vaan toppatakin ja lämpökengät jalkaan, sit pikapisut pihalla. Menee max 5 min. Sit sisään, suihkuun ja aamupalalle :) mies vie herättyään pidemmälle kävelylle.
Minä kanssa aamutakissa vien heti pissalle, ok talossa tietty onnistuu.
Sitten myöhemmin lenkille.
Vessaan mennessä avaan takaoven ja työnnän unisen koiran pihalle. Tullessa takaisin päästän sisään.
Verkkarit ja toppatakki päälle. Sit kotiin ja aamiainen ja työkuntoon minut. Niin ja herätän lapset kun lähden ulos koiran kaa.
Mä päästän koiran vain ulos. Jos on hyvä saa, saa olla pitemmänkin aikaa siellä.
Meillä oli jokunen aika sitten koira hoidossa reilun kuukauden. Meillä tehtiin näin:
Iltapissa (lyhyt pikalenkki) noin klo 21-21.30 välillä noin 10-15min
Aamupissa, sama lenkki kuin illalla. Klo 6.15 aikaan. Heräsin 5.45-6.00, keitin kahvit ja puin vaatteet, sit ulos, kotiin aamupala ja loput aamutoimet (omat ja lapsen). Jos huono ilma pistin ulkohousut ja pihatakin selä kumpparit. Alla töihin sopiva yläosa. Vaihdoin siis sisääntultuani vain alaosa.
Itse käyn suihkussa illalla ja hiukset yleensä kiinni enkä juuri meikkaa, joten aamutoimet nopeat. Eväät teen valmiiksi illalla.
Verkkareissa juoksen lenkin koiran kanssa. Sitten kotiin suihkuun ja menoksi duunia kohti. Ei oo tekosyytä olla lenkkeilemättä. Aika vaihtelee 20-40 min välillä
Heti herättyäni. Sen jälkeen käyn mahdollisesti suihkussa, vaihdan vaatteet ja syön aamiaisen.
Päästän koirat aamulla pihalle (aidattu) jos jaksavat nousta siihen aikaan kun herään taaperon kanssa :) yleensä odottavat, että mieheni herää ja silloin pääsevät pihalle ja kun mies on juonut kupin kahvia lähden itse lenkille koirien kanssa :) en laittaudu, mutta yleensä ehdin miehen juodessa sen kupin kahvia niin käymään kyllä suihkussa..
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:31"]
Eli, jotenkin tuntuisi tosi aikaa vievältä pukeutua heti herättyä ja sitten viedä koiraa ulos, tulla sisään, riisuutua, tehdä aamupesut, ja sitten alkaa meikkaamiset ja työvaattieden pukemiset jen.
Toisaalta, meidän koira ei oikein pärjää pissaamatta niin kauan että saisin itseni kuntoon ja ulkoiluttaisin samalla ennenkuin lähden töihin.
(Nyt mies yleensä päästää sen herättyään ulos pihalle, ja/tai kävelyttää lyhyesti, tai sitten se on jo ehtinyt yöllä/aikaisin aamusta/aamuyöstä tehdä johonkin.
Mutta haluaisin nyt ottaa käytännön että aamullakin olisi aina lyhyt kävelytys ja mies ei sitä aina ehdi tehdä.)
[/quote]
Käyn kusella sitten puen päälle ja sitten käytän koiran ulkona.
Helpottiko?
Rivitalossa asun.. Aamulla nousen, käyn pissalla, sitte silmät ristissä puen ulkoiluvaatteet päälle (jotka olen laittanut jo illalla valmiiksi) ja sitte koiran (kääpiövillakoira) kanssa lenkki joka on n. 3,5 km. Siitä kotiin, suihku ja aamupala, meikkaan jos on aamuvuoro. Ja näin lähtee päivät käyntiin, satoi tai paistoi. Mä olen niin aamu-uninen, että jos en heti saa pientä happihyppelyä ni oon koko päivän iha väsyny. :)
No heti tietysti, joudunhan itsekin heti käymään vessassa kun herään.
Voittehan te päästää koiran aamupissalle heti herättyä ja sitten kävelylle vasta kun sulle sopii.
Ei se koirakaan jalat risrtissä halua odottaa helpotusta.