Työllisyyspalveluista ei ole soitettu, eikä uutta suunnitelmaa ole tehty
Mutta työnhaku on voimassa. Millä nyt ilmoitan, mitä olen hakenut ja miten olen hoitanut työnhakuvelvoitettani? Pitääkö minun ottaa sinne yhteyttä vai odottelenko vain että soittavat? Melkein kuukausi sitten mennyt edellinen suunnitelma umpeen.
Ettei vain tulisi sanktiota, vaikka en sinne mitään pysty merkitsemään..
Kommentit (21)
Odottele ihan rauhassa, väsäile hakemuksia ja nauti kesästä. Se on heidän tehtävä ottaa yhteyttä sitten kun joutavat, ei sinun.
Ei tartte ilmottaa ennenkuin uusi tehty
Ovat ilmeisesti aika ruuhkautuneet useammasa kaupungissa, vaikka hallitus lupasi 100 000 työpaikkaa lisää.
Nauti lomastasi. Ei munkaan tarvinnut koko viime kesänä keksiä hakea mitään olemattomia työpaikkoja. Voit toki kirjoitella hakemuksia valmiiksi, mutta älä nyt herranen aika hae niihin. Haet vaan niihin avoimiin, joita ei todennäköisesti edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ilmeisesti aika ruuhkautuneet useammasa kaupungissa, vaikka hallitus lupasi 100 000 työpaikkaa lisää.
Olet ymmärtänyt väärin! Petteri Urpo lupasi 100.000 työtöntä lisää ja hän on onnistunut siinä erinomaisesti. Chatgpt:n mukaan kesäkuussa 2023 kun Petteri Urpo nousi hallitukseen työttömien määrä oli 211.000 ja viime toukokuun loppuun mennessä työttömiä oli 309.000. Puuttuu enää siis 2000 työtöntä ja olemme päässeet tavoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Hakeudu hoitoon!
Mulla meni suunnitelma vanhaksi tammikuun alussa. Sen jälkeen ei ole yhteydenottoa tullut.
Toki olen hakenut töitä, olen osa-aikatöissä joten pakollinen haku on 1 hakemus 3:ssa kk:ssa.
Olen säästänyt hakemukset ja vastaukset '" valitettavasti et tullut valituksi"...jos työkkäri alkaa mussuttamaan. Mutta en usko koska suunnitelmaa ei ole tehty, ei ole mun vika.
Sama täällä, eivät ole yhteyttä ottaneet. Ei oo mun vika.
Kerran viikossa käy kurkkaan omat tiedot että näkyykö mitään uutta.
Älä missään nimessä ota yhteyttä jos rahat tulee normaalisti.
Itsellä viimeisin yhteydenotto viime syksynä. Haen töitä ilman päiväkirjan täyttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin! Petteri Urpo lupasi 100.000 työtöntä lisää ja hän on onnistunut siinä erinomaisesti. Chatgpt:n mukaan kesäkuussa 2023 kun Petteri Urpo nousi hallitukseen työttömien määrä oli 211.000 ja viime toukokuun loppuun mennessä työttömiä oli 309.000. Puuttuu enää siis 2000 työtöntä ja olemme päässeet tavoitteeseen.
Todellisuudessa tuo luku on lähemmäs 500.000, jos lasketaan kaikki tempputyöllistetyt yms mukaan.
Mulle kyselivät että milloin on hyvä aika soitella. Vastasin että saa soittaa milloin vain. Odotan yhä puhelua. Tämä viesti tuli siis 13 kuukautta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin
Mene hautaan
Totta mitä moni sanoo, nyt ei vaan ehditä työllisyysalueilla hoitaa kuin kiireellisimmät. Ja kun suunnitelmaa ei ole voimassa, ei ole velvollisuuksiakaan.
Odottele rauhassa että soittavat.
Ettekö te oikeasti osaa lukea niitä ohjeita, jotka saatte?
Mulle sanottiin että suunnitelman uusiminen voi viivästyä kesälomien takia.
Ovat nyt varmaan lomalla. Minuunkaan ei olla oltu yhteydessä tammikuun jälkeen. Ei haittaa, koska en halua Kierrätyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä viimeisin yhteydenotto viime syksynä. Haen töitä ilman päiväkirjan täyttelyä.
Täällä he aina soittavat. Puhelinaika tulee tekstiviestillä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä he aina soittavat. Puhelinaika tulee tekstiviestillä etukäteen.
Täällä soittavat ensin, mutta useamman hudin jälkeen laittavat ajan tekstiviestillä ja sähköpostilla.
Ei tule sanktioita, jos suunnitelma ei ole voimassa. Keskity työnhakuun ja odota, että sieltä ollaan yhteydessä. Yhdellä työntekijällä voi olla useita satoja asiakkaita ja nyt on loma-aika, joten ei niitä kaikkia suunnitelmia vaan ehdi mitenkään tehdä.