Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ulkoilutatte koiran aamulla? Heti vai itsenne laitettua?

Vierailija
05.11.2014 |

Eli, jotenkin tuntuisi tosi aikaa vievältä pukeutua heti herättyä ja sitten viedä koiraa ulos, tulla sisään, riisuutua, tehdä aamupesut, ja sitten alkaa meikkaamiset ja työvaattieden pukemiset jen.

Toisaalta, meidän koira ei oikein pärjää pissaamatta niin kauan että saisin itseni kuntoon ja ulkoiluttaisin samalla ennenkuin lähden töihin.

(Nyt mies yleensä päästää sen herättyään ulos pihalle, ja/tai kävelyttää lyhyesti, tai sitten se on jo ehtinyt yöllä/aikaisin aamusta/aamuyöstä tehdä johonkin.

Mutta haluaisin nyt ottaa käytännön että aamullakin olisi aina lyhyt kävelytys ja mies ei sitä aina ehdi tehdä.)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti heti viedään tarpeilleen. Sehän on ihan koiran kiduttamista, jos sen pitää vielä odotella ulospääsyä. Harva meistäkään pystyisi heräämisen jälkeen hengailemaan vaikka tunnin ennen kuin menee vessaan. Yleensä herätessä elimistökin herää...

Vierailija
22/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamupissa, ulkovaatteet niskaan ja koirien aamupissatus 10-15 min. Sitten sisälle ja aamutoimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään klo 6:10 arkisin ja oon tehnyt niin että juon kupin kahvia nopeasti ja sitten vien koiran ulos siten että vedän pikaisesti rotsin päälle ja käyn takapihalla... Asutaan kolmannessa kerroksessa. En vaan pääse ulos suoraan sängystä, vaikka tiedän että se ois koiran kannalta parempi.

Vierailija
24/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap olet niin hidas? Mulla vie ehkä kaksi minuuttia käydä kusella, vetää kotivaatteet ja ulkoilupuku päälle ja ulos. Vartti koiran kanssa, eli kuset ja paskat ja itte herää sopivasti. Aamulehdet lootasta kainaloon ja takas sisälle. Normiaamuna tosin mies nousee kuudelta ja tekee ensimmäiseksi tuon koiran käyttämisen.

Muutenkaan en tajua miten joku saa vatuloitua aamulla kovin pitkään... jos mies on käyttänyt koiran, ehdin puolessa tunnissa käydä suihkussa, meikata, pukea, laittaa hiukset kiinni, keittää kahvit ja syödä aamupalan. Ja menoksi. Mies vie lapset ja huolehtii heidän aamupalansa.

Vierailija
25/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin, kun asutaan omakotitalossa maalla, niin koira vaan aamulla ovesta ulos:)

Ennen asuttiin rivitalossa ja tein aamulenkin heti herättyäni. Ylös sängystä, vessaan, vaatteet päälle, lasillinen vettä ja menoksi. Koiralla ei ollut aamulla niin kova hätä etteikö olisi jaksanut odottaa tuota noin viittä minuuttia.

Vierailija
26/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mä olen aamulla tosi hidas, ylipäänsä vessassa voi mennä vartti kun vaan istun, elintoiminnot vähän hitaaalla. JOs pitää käydä suihkussa menee 1-1,5 tuntia vain omaan laittautumiseen. Ilman suihkua(siis hiusten pesua) vähemmän, n. 45-60 min aamutoimiin yht..

Ja en ikinä syö aamupalaa kotona,en ehtisi. Nopsaan keräilen jotain evääksi.

ap

Vierailija
27/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun koira (kääpiövillakoira) oli ihan pieni, aamupisulle lähdettiin heti herättyä. Nyt olen opettanut niin, että  laitan ensin itseni kuntoon (aikaa menee max. 1/2 tuntia) ja sitten ulos. Koiran vien iltapissalle klo 22-23 ja aamupisut n. 7.30... Ja hyvin kestää niin, teki sisälle öisin pisut vain ihan pienenä... 

Vierailija
28/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:26"]

Silloin kun koira (kääpiövillakoira) oli ihan pieni, aamupisulle lähdettiin heti herättyä. Nyt olen opettanut niin, että  laitan ensin itseni kuntoon (aikaa menee max. 1/2 tuntia) ja sitten ulos. Koiran vien iltapissalle klo 22-23 ja aamupisut n. 7.30... Ja hyvin kestää niin, teki sisälle öisin pisut vain ihan pienenä... 

[/quote]

Minkä ikäinen se nyt on, kun pärjää tuon jopa 9,5h?

Vierailija
29/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jyllähän muutenkin lenkin. Jälkeen käyn suihkussa, miksi en aamusta... eli naturellina

Vierailija
30/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lapset valmiiksi; aamupalaa ja vaatteet, samalla juon itse kupin kahvia. Kun mies ja lapset ovat lähteneet päiväkodin suuntaan, vien koiran ulos. Sitten laitan itseni valmiiksi.

Vierailija
31/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit: koira käy illalla myöhään, n. 22-23 iltapissalla ja aamu-ulkoilu on n. 6:20.

Vierailija
32/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivisin herättyäni pesen hampaat ja kasvot, levitän kosteusvoiteen ja harjaan hiukset. Laitan aamuruoan sekä aktivointilelut valmiiksi.
-Huomautan että olen edelleen yö/olohusuissa ja alustopissani.-
Puen ulkovaatteet ylle ja käyn tekemässä pikaisen 1-2km aamupissatuksen (en viitsi aamupimeällä päästää pihalle).

Takaisin tultuani puen päivän vaatteet, meikkasn ja laitan hiukset. Sen jälkeen annan koirille ruoan (koitan hysteerisenä minimoida koirien mahalaukunkiertymän riskin antamalla niiden rauhoittua hetken ennen ruokaa :D).

Lopuksi lelut ja luut lattialle ja off to work.

Viikonloppuisin köllitään sängyssä yhdeksään asti.
Pesen hampaat ja kasvot, levitän kasvorasvan ja harjaan hiukset. Pistän kahvin keittymään, otan kahvikupin ja painun koirien kanssa pihalle.

Vierailija
33/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun on pakko herätä itse ennenkuin lähden koiria ulkoiluttamaan. Pesen, juon kahvit, luen uutisotsikot ja pukeudun, ja sitten ulkoillaan noin tunti.
Eivät ole vielä haljenneet sen puolen tunnin aikana, joka aamutoimiin menee. Tietysti joskus on poikkeustilanteita, kun on massut sekaisin, ja silloin on pakko lähteä kylmiltään minuutissa vaikka keskellä yötä.
En tiennytkään että on niinku normaalia viedä koirat yökamppeissa, henki haisten ja tukka pystyssä ensiksi ulos.

Vierailija
34/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
35/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla kilpirauhasen vajaatoimintaa ap? Kun käyt noin hitaalla?

Vierailija
36/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa, syön aamupalan ja laitan itseni edustuskuntoon. Vien koiran ulos ja sit duuniin. Koira pääsee pissille n. Varttia vaille seiska aamulla.

Vierailija
37/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä millainen aamu on tiedossa, eli jos normiaamu, vähän kahvia & ja itseni kuntoon, niin sit käydään lenkillä vasta kun lähden töihin, mutta jos on pidempi aamu tiedossa esim. viikonloput tai jos olen jostain syystä kerrankin ajoissa hereillä, niin sit käymme hätäseen aamupissalla heti heräämisen jälkeen ja lenkillä kun lähden töihin.

Vierailija
38/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse pissillä ja sitten vedän takin ja kengät päälle ja koirat pääsee pissatukselle. Sitten omiin aamuhommiin, ja lopuksi juuri ennen töihinlähtöä pikku lenkki. Koirat käy viimeisenä ennen nukkumaanmenoa pissillä ja heti ekana aamulla. Muuten on lätäköt olkkarin matolla. Pikkukoirat kyseessä.

Vierailija
39/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun menee alakertaan, koiralle avataan ulko-ovi. Itse mennään aamupalalle.
Sitten kun on lähdössä liikkeelle, ulkovaatteet niskaan, auton skrabaus talvella, pari käpyä tai lumipalloa heittelee koiralle, käy avaamassa portin, koira sisälle taloon ja itse matkaan.

Vierailija
40/40 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien koiran ulos heti herättyäni noin vartin lenkille ja sitten käyn suihkussa, meikkaan jne mihin menee myös 15 min. Eväät ja vaatteet laitan illalla valmiiksi. Koiran ulkoilutan jossain toppahousuissa/tuulipuvussa tms. jotka vetäisen vain päällimmäiseksi. En ala muuten mitenkään pukeutumaan.

Ei se mitenkään työlästä ole.