Ymmärtävätkö ateistit mihin he ovat matkalla?
Ateisti eli jumalankieltäjä on kuullut evankeliumin mutta on päättänyt torjua sen. Jokainen ihminen on syntinen ja siksi Jeesus syntyi ihmiseksi kuolemaan syntiemme vuoksi. Oikeudenmukainen rangaistus rikkomuksesta iankaikkista ja äärimmäisen hyvää Jumalaa vastaan on iankaikkinen ja äärimmäisen paha rangaistus. Kuolemansa jälkeen ateistit joutuvat helvettiin ikuiseen kärsimykseen. Toinen vaihtoehto on hyväksyä evankeliumi.
Room.5:12 "koska kaikki ovat syntiä tehneet"
Mark.16:15-16 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Matt.25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""
Matt.25:30 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'"
Kommentit (74)
Eikö se helvetti ollut joku palava kaatopaikka vaan? Väliäkö sillä on mihin ne ruumiit dumpataan.
Mun ruumiista tulee madon ruokaa ja mä lakkaan vaan olemasta. :)
Joo, ymmärrän.
On ikävää kadota ikuisesti maailmasta, olisi paljon mukavampaa päästä taivaaseen. Ikävä kyllä en pysty uskomaan taivaaseen. Olen kyllä yrittänyt, sillä se ajatus olisi hyvin lohdullinen kun tärkeitä, läheisiä ihmisiä kuolee. On kamalaa kun ei voi ajatella että sieltä ne taivaasta meitä katselevat.
Mieluummin helvetissä hyvässä seurassa kuin ap:n kanssa taivaassa...
Mutta joo. Ensi viikolla olen matkalla Tampereelle. Sitten kun kuolen, kroppani matkaa krematorioon ja that's it.
Loista valoa, juuri näin. Taidat mennä otse melkoisessa pimennossa, aloittaja. Sä nyt et kykenisi valoa loistamaan vaikka olisit joulupukin...anteeksi Jumalan poro, siis provo.
Mua oikein säälittää noi aloittajan kaltaiset tollot. Mikä sinutkin pilkkaamastasi ateistista erottaa?
Kyllä teidän uskovaisten elämän täytyy olla perseestä, kun joudutte helvetinpelon tukehduttamana matelemaan ja palvomaan tuollaista sairasta, narsistista ja sadistista Jahve-"jumalaa".
Hah hah :D
Katsokaa youtubesta 'Pohjois-Korea paljastaa lännen propagandaa' niin saatte vastauksen tähän uskontokymykseen.
Ateisti ei usko tuohon sun tarinaan. Tämän ateistin ruumis ainakin kuoleman jälkeen poltetaan ja se siitä. En usko mihinkään sielun ikuisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:19"]
Ateisti eli jumalankieltäjä on kuullut evankeliumin mutta on päättänyt torjua sen. Jokainen ihminen on syntinen ja siksi Jeesus syntyi ihmiseksi kuolemaan syntiemme vuoksi. Oikeudenmukainen rangaistus rikkomuksesta iankaikkista ja äärimmäisen hyvää Jumalaa vastaan on iankaikkinen ja äärimmäisen paha rangaistus. Kuolemansa jälkeen ateistit joutuvat helvettiin ikuiseen kärsimykseen. Toinen vaihtoehto on hyväksyä evankeliumi. Room.5:12 "koska kaikki ovat syntiä tehneet" Mark.16:15-16 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Matt.25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."" Matt.25:30 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'"
[/quote]
Olen ymmärtänyt ajat sitten ettei mitään jumalaa ole olemassa joten tuo paskanjauhantasi on täysin turhaa.
Kun kuolen, se on kerta kaikkinen Game Over kuten aivan kaikilla elollisilla olennoilla. Niin eläimillä kuin ihmisillä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:29"]
Kyllä teidän uskovaisten elämän täytyy olla perseestä, kun joudutte helvetinpelon tukehduttamana matelemaan ja palvomaan tuollaista sairasta, narsistista ja sadistista Jahve-"jumalaa".
[/quote]
Meitä uskovia on moneksi. Itse ärsyynnyn ja tunnen myötähäpeää ap:n kaltaisista ihmisistä.
Nuorena kuljin kaverin kanssa erilaisissa uskonnollisissa tapahtumissa, ja se keskinäisen riitelyn määrä yllätti täysin. Ei riitä, että tuomitaan kaikki ateistit, muslimit, hindut, buddhalaiset, taolaiset, juutalaiset, bahait, Jehovan todistajat jne, Helvettiin, vaan kun tämä urakka on tehty, aletaan katsella niitä uskovaisia lähimmäisiä sillä silmällä, että jos minä olisin Jumala, niin mitäköhän tuostakin tyypistä tykkäisin, ja varmaan muuten en tykkäisi. Ei riitä että uskoo Jeesukseen, pitää uskoa juuri tietyllä tavalla. Lestadiolaisten mielestä hartainkin kristitty ei-lestadiolainen menee helvettiin, ja sitten kun siellä taivaan porteilla pörrää koko ihmiskunnasta vaan muutama kymmenen tuhatta oikeaoppisesti uskovaista, niin näistäkin vielä karsitaan ne jotka joskus ottivat korvikset tai käyttivät kondomia. Taivaassa on varmaa melkoisen tilavaa, kun sen täyttävät lähinnä keski-ikäiset miehet taivaallisissa asuissaan pönöttämässä ja pohtimassa, että onkohan tuo Jeesus nyt oikein uskossa kun pikkasen ois niinkö hipahtava tuo tyyli, että oisko se Jessenkin paikka ehkä kerrosta alempana. Tai ainakin poika ensin parturiin ja taivaalliselta Kärkkäiseltä jotkut kunnon vaatteet.
Joten totesin että nou tänks, ei ole mun piirit nämä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:33"]
Ateisti eli jumalankieltäjä on kuullut evankeliumin mutta on päättänyt torjua sen. Jokainen ihminen on syntinen ja siksi Jeesus syntyi ihmiseksi kuolemaan syntiemme vuoksi. Oikeudenmukainen rangaistus rikkomuksesta iankaikkista ja äärimmäisen hyvää Jumalaa vastaan on iankaikkinen ja äärimmäisen paha rangaistus. Kuolemansa jälkeen ateistit joutuvat helvettiin ikuiseen kärsimykseen. Toinen vaihtoehto on hyväksyä evankeliumi. Room.5:12 "koska kaikki ovat syntiä tehneet" Mark.16:15-16 "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Matt.25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."" Matt.25:30 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita.'"
[/quote]
Olen ymmärtänyt ajat sitten ettei mitään jumalaa ole olemassa joten tuo paskanjauhantasi on täysin turhaa.
Kun kuolen, se on kerta kaikkinen Game Over kuten aivan kaikilla elollisilla olennoilla. Niin eläimillä kuin ihmisillä.
[/quote]
Kaltaisesi ateistit syyllistyvät ap:n kanssa samaan, väitetään kiven kovaan että ollaan varmoja siitä ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Molemmat osapuolet ovat yhtä lapsellisia. Jokainen tietysti uskoo mihin uskoo, muttei sitä tarvitse kaikille totuutena toitottaa. Ainoa totuus on se, ettei kumpikaan osapuoli tiedä totuutta ;)
Tähän tulee varmaan paljon alaspeukutuksia kun uskiksiin ja ateisteihin vähän kalikka kalahtaa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:29"]
[/quote] Niin ajatella. Oikein odotetaan kieli pitkällä milloin taivaallinen isä tekee perhesurman ja lähettää taas jonkun vedenpaisumuksen ja hukuttaa kaikki tai ohjaa kotteron asteroidin eteen. Se on vain oikein tehty, ja sitä odotellessa :/
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:39"]Nuorena kuljin kaverin kanssa erilaisissa uskonnollisissa tapahtumissa, ja se keskinäisen riitelyn määrä yllätti täysin. Ei riitä, että tuomitaan kaikki ateistit, muslimit, hindut, buddhalaiset, taolaiset, juutalaiset, bahait, Jehovan todistajat jne, Helvettiin, vaan kun tämä urakka on tehty, aletaan katsella niitä uskovaisia lähimmäisiä sillä silmällä, että jos minä olisin Jumala, niin mitäköhän tuostakin tyypistä tykkäisin, ja varmaan muuten en tykkäisi. Ei riitä että uskoo Jeesukseen, pitää uskoa juuri tietyllä tavalla. Lestadiolaisten mielestä hartainkin kristitty ei-lestadiolainen menee helvettiin, ja sitten kun siellä taivaan porteilla pörrää koko ihmiskunnasta vaan muutama kymmenen tuhatta oikeaoppisesti uskovaista, niin näistäkin vielä karsitaan ne jotka joskus ottivat korvikset tai käyttivät kondomia. Taivaassa on varmaa melkoisen tilavaa, kun sen täyttävät lähinnä keski-ikäiset miehet taivaallisissa asuissaan pönöttämässä ja pohtimassa, että onkohan tuo Jeesus nyt oikein uskossa kun pikkasen ois niinkö hipahtava tuo tyyli, että oisko se Jessenkin paikka ehkä kerrosta alempana. Tai ainakin poika ensin parturiin ja taivaalliselta Kärkkäiseltä jotkut kunnon vaatteet.
Joten totesin että nou tänks, ei ole mun piirit nämä. :)
[/quote]
Hengästyttävä ajatus. Ihmisiä on tähän mennessä elänyt 108 biljoonaa, "reilua" että heistä pari tyyppiä pääsisi taivaaseen
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:46"]
[/quote]
[/quote]
Kaltaisesi ateistit syyllistyvät ap:n kanssa samaan, väitetään kiven kovaan että ollaan varmoja siitä ettei kuoleman jälkeen ole mitään. Molemmat osapuolet ovat yhtä lapsellisia. Jokainen tietysti uskoo mihin uskoo, muttei sitä tarvitse kaikille totuutena toitottaa. Ainoa totuus on se, ettei kumpikaan osapuoli tiedä totuutta ;)
Tähän tulee varmaan paljon alaspeukutuksia kun uskiksiin ja ateisteihin vähän kalikka kalahtaa.
[/quote]
Tiede ei ole uskon asia.
Taikuutta tai jumalia ei ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:39"]Nuorena kuljin kaverin kanssa erilaisissa uskonnollisissa tapahtumissa, ja se keskinäisen riitelyn määrä yllätti täysin. Ei riitä, että tuomitaan kaikki ateistit, muslimit, hindut, buddhalaiset, taolaiset, juutalaiset, bahait, Jehovan todistajat jne, Helvettiin, vaan kun tämä urakka on tehty, aletaan katsella niitä uskovaisia lähimmäisiä sillä silmällä, että jos minä olisin Jumala, niin mitäköhän tuostakin tyypistä tykkäisin, ja varmaan muuten en tykkäisi. Ei riitä että uskoo Jeesukseen, pitää uskoa juuri tietyllä tavalla. Lestadiolaisten mielestä hartainkin kristitty ei-lestadiolainen menee helvettiin, ja sitten kun siellä taivaan porteilla pörrää koko ihmiskunnasta vaan muutama kymmenen tuhatta oikeaoppisesti uskovaista, niin näistäkin vielä karsitaan ne jotka joskus ottivat korvikset tai käyttivät kondomia. Taivaassa on varmaa melkoisen tilavaa, kun sen täyttävät lähinnä keski-ikäiset miehet taivaallisissa asuissaan pönöttämässä ja pohtimassa, että onkohan tuo Jeesus nyt oikein uskossa kun pikkasen ois niinkö hipahtava tuo tyyli, että oisko se Jessenkin paikka ehkä kerrosta alempana. Tai ainakin poika ensin parturiin ja taivaalliselta Kärkkäiseltä jotkut kunnon vaatteet. Joten totesin että nou tänks, ei ole mun piirit nämä. :) [/quote] Hengästyttävä ajatus. Ihmisiä on tähän mennessä elänyt 108 biljoonaa, "reilua" että heistä pari tyyppiä pääsisi taivaaseen
[/quote]
Tiedättehän sen vanhan vitsin... että miksi Taivaassa on muurilla rajattu alue? Koska Jumalaa säälitti lestadiolaiset, joten hän antaa näiden pysyä ymmärryksessään, että ovat ainoita pelastuneita... (lestat ovat siis muurien sisällä, eivät näe muuta taivasta). Vitsiin voi muuttaa minkä tahansa kuppikunnan, joka julistaa olevansa ainoa oikeassa oleva instanssi.
Ja kyllä, olen itse kristitty :)
Kuule.
Jos uskovaisten taivas on täynnä näitä päiviräsäsiä jotka omassa erinomaisuudessaan pullistellen luulevat voivansa määrittää hyvän ihmisen tunnusmerkit sen perusteella mihin tämä sanoo uskovansa, niin be my guest. En halua tulla teidän seuraanne muutenkaan, minulle se olisi yhtä helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tiede ei ole uskon asia.
Taikuutta tai jumalia ei ole olemassa.
[/quote]
Sehän on kiva kuulla että tiede osaa selittää kaiken maailmankaikkeudesta! Vastahan oli tutkimus että tietoisuus mahdollisesti säilyy kuoleman jälkeen. Ainiin, sehän on höpöhöpöä koska kaikki mihin arvon ateistit/uskovaiset eivät itse tahdo uskoa on ihan täyttä satua.
Vinkki: et saavuta tällä mitään. Ateisti ei usko laittamaasi sanaa. Joten heillä ei ole ongelmaa asian suhteen.
Jos haluat olla oikeasti evankeliumin asialla, elä itse niinkuin sanassa sanotaan. Loista valoa, älä tuollaista sontaa mitä ylempi (vaikka se on uskovan näkökulmasta totta). Anna hengen hedelmien loistaa sinusta, niin joku ateisti saattaa vaikka alkaa miettiä, mistä tulee se säteily, sisäinen rauha, rakkaus, hyväksyntä jne. ja kiinnostua asiasta.
Raamatulla lyöminen ja helvetillä pelottelu nyt vaan ei toimi.