Sopiiko sinuun sanonta "suutarin lapsella ei ole kenkiä"?
Itse olen kirjanpitäjä ja kotona paperit on missä sattuu kaappeihin ja laatikoihin tungettuna. Töissä sitten ihan tip top. Ei vaan jaksa enää kotona panostaa...
Kommentit (58)
Tavallaan kyllä, mutta en kyllä koe tekeväni mitään myöskään väärin. Olen sairaanhoitaja, mutta olen erittäin sitkas viemään lapsia tai itseäni lääkäriin. Tuntuu, että kaikki vaivat ovat ihan liian vähäpätöisiä ja hoituvat kotikonstein, eli lähden liikkeelle vasta kun tarvitaan jo päivystyksellistä apua ihan oikeasti. tai sitten en ollenkaan.
onpas täällä kakaroita liikenteessä kun ottivat vertailukohteeksi vanhempansa eikä itseä
Kyllä! Olen lastensuojelussa töissä ja itse ollaan lastensuojelun ja perhetyön asiakkaita..
Joo, en käytä pyöräilykypärää vaikka haavapäitä hoitelen.
Kyllä. Hoidan muita ihmisiä mutta itseäni en saa lääkäriin vaikka olisi pää kainalossa.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:02"]Itse olen kirjanpitäjä ja kotona paperit on missä sattuu kaappeihin ja laatikoihin tungettuna. Töissä sitten ihan tip top. Ei vaan jaksa enää kotona panostaa...
[/quote]
Sama täällä.. Koen huonoa omaatuntoa, mutta kone ja paperit eivät voisi vähempää kiinnostaa kotona. Laskujen maksukin on ikävää pakkopullaa.
Kyllä. Olen psykologi ja ihmissuhteet ihan rempallaan.
Kunnostan vanhoja laadukkaita huonekaluja myyntiin ja itselläni on käytössä lähinnä ikean halpoja lastulevykalusteita. Eli kyllä sopii.
Olen kouluttautunut kosmetologiksi ja kynteni ovat niin huonossa kunnossa että ei tosikaan. En toimi alalla, ei kukaan kynsieni perusteella uskaltaisi hoitooni tullakaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:33"]
onpas täällä kakaroita liikenteessä kun ottivat vertailukohteeksi vanhempansa eikä itseä
[/quote]
Sopiiko SINUUN että suutarin LAPSILLA ei ole kenkiä. Mun mielestä viittaa selvästi minuun suhteessa omiin vanhempiini. Ikä 41.
Tavallaan, en ole kauhean hyvä myymälävaras.
Minuun ei sovi, vanhempani olivat kirjanpitäjiä ja kotona tarkkoja laskuista ja opettivat kyllä rahankäytön ihan esimerkin voimalla, kun väkisin jouduin omat raha-asiani hoitamaan. En ole ylivelkaantunut enkä ikinä ottanut pikavippejä tai kulutusluottoja. Näin myös kaikilla sisaruksillani ja vanhempani ovat edelleen tarkkoja laskuista, paperit järjestyksessä jne. Me lapset emme ehkä ole aivan yhtä tarkkoja mutta kaukana mistään huolettomasta rahankäyttäjästä.
Itse olen opettaja, ja omiin lapsiini taas sopii tuo lause, koska en ole koskaan opettanut heille mitään. Lukemaan oppivat koulussa, laskemaan päiväkodissa jne. Toki erilaisia virikkeitä saavat, käydään konserteissa, teattereissa, tapahtumissa jne. mutta mitään koulumaista opetusta en tarjoa. Kysyttäessä vastaan kyllä ja kokeisiin pakotan lukemaan ja läksyjäkin tarkistan mutta opetus jää ihan omalle opettajalle.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 19:48"]
Kyllä. Olen psykologi ja ihmissuhteet ihan rempallaan.
[/quote]
Sama täällä. En tosin ole psykologi , mutta hoitaja kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 20:16"]
Äiti on lto, minä olen vela.
[/quote]
Mielestäni tuo ei ole niin ihmeellistä, yksi kaverini on itse sekä lto että vela.
Kiinteistönvälittäjä, ja asun vuokralla.
Sopii. Olen hoitoalalla ja välillä paasaan, ettei iltaisin ole hyvä syödä asukkaiden sipsejä ja karkkia, ja laitan ne piiloon. On hyvä pitää terveydestä huolta.
Kun pääsen kotiin, syön lihapiirakan tai meen mäkkärin kautta ja syön kokonaisen ben ja jerriesin.
Sopii! Toistakymmentä vuotta olin ompelijana ja päärmään omat verhoni liimanauhalla ja silitysraudalla :)