Onko 35-vuotiaana jo liian vanha työelämässä?
Siis löytämään uutta työtä? Menin töihin heti kirjoitusten jälkeen ja olen ollut nyt yli 10 vuotta töissä äitiyslomia lukuun ottamatta, ilman korkeakoulututkintoa kun en ole opiskelemaan ehtinyt. Ennen kuin nyt. Valmistun parin vuoden päästä, mutta onkohan se jo auttamatta liian myöhäistä kohtuullisen työpaikan löytymistä ajatellen, se vähän murehduttaa. Kolmevitosena olen kuitenkin ns. nainen parhaassa työiässä kun lapset on jo isoja ja itse olen terve ja motivpitunut
Kommentit (24)
Et. Ne Iltalehtien jutut voi jättää harakoille. Meille palkattiin juuri 42v ensimmäiseen koodarin työpaikkaansa, sillä hän suoriutui hyvin ns. ennakkotehtävistä ja osasi avata mitä ja miksi teki ratkaisunsa. Se on tärkeämpää, kuin ikä. Isäni on 61v, ja hänkin joutui vaihtamaan työntyyppiä sellaiseksi, ettei sydänvika haittaa - ja sai työn.
Selkeästi sinulla on elämälle suunnitelma, mikä on työnhaussa uskottava tekijä. Tällä alalla yleisin syy, miksi ei palkata yli 45v työntekijää on palkkakeskustelu. Halutaan palkkaa, joka vastaa 15 vuotta taskussa olevaa, ihan muuta alaa, eikä olla kiinnostuneita ns. juniorin töistä (vaikka osaamistaso olisi se).
Jos et halua vaihtaa työpaikkaasi johonkin pikaruokalaan tai nuorison muotivaatteitten myyjäksi, et ole liian vanha,
Olen nyt ollut elämäni pisimmässä työsuhteessa kuusikymppisenä. Työ on sellaista, jota en olisi osannut kuvitellakaan tekeväni, vaikka siinä onkin sekä koulutuksestani että aiemmasta työkokemuksestani hyötyä. Ei kaikissa työpaikoissa arvosteta uratykkejä, joiden tavoitteena on vaan päästä parempaan paikkaan ja paremmalle palkalle vaan niitä, jotka haluavat olla hyviä juuri siinä työssä.
Yliopistosta valmistuin yli 40-vuotiaana. Vaikka silloin ei alkanut ura urkenemaan, syy ei ollut ikä vaan enemmän pääaine. Olen joutunut olosuhteitten pakosta vaihtamaan ammattia useamman kerran noin neljän vuosikymmenen aikana.
Ainakin minusta tuntuu olen hakenut 35v vakituisia työpaikkoja enkä tule koskaan valituksi
Ei ole. Itse olen vaihtanut työpaikkaa vielä 52v, 54v ja 58v aina parempaan.