OFF THE RECORD- Mitä teet väärin työssäsi?
Kerrotaan tänne asioita mitä et haluaisi pomon kuulevan. Esimerkiksi, jos olet töissä hesessä, laitatko vittumaiselle ihmiselle vähemmän ranskalaisia? Tai oletko koskaan "lainannut" rahaa kassasta?
Kommentit (14)
Minä olen myös vittumaisille asiakkaille korostetun ystävällinen. En ikinä uskaltaisi varastaa tms, mutta välillä valehtelen esimerkiksi imuroineeni, jollen olekaan kerennyt imuroimaan. :/
Teininä olin ruokakaupassa palvelutiskillä töissä, joskus oli vähän kankkunen tms, niin söin salaa muutaman lihapullan...
En noudata kaikkia hygieniasäädöksiä. Lelut pitäisi pestä kerran viikossa, samoin petivaatteet, lattiat pari kertaa viikossa, ovenrivat, valokatkaisijat, tuolit, vessa jne kerran päivässä, potta pesuaineen kanssa joka käytön jälkeen, omat ja lasten kädet joka kerta kun aivastaa, niistää, yskii, kaivaa nenää, koskee hiuksiin, pyyhkii lasten neniä ja tietenkin vessatouhujen jälkeen. Jiiänee, ihan hirveästi on sääntöjä noudatettavaksi. Joskus kokeilin noudattaa pilkun tarkasti kaikkia ohjeita, mutta siihen meni ihan kohtuuttoman paljon sekä työ- että vapaa-aikaa. En vaan kykene. Tai osaa.
t: pph
Olen ottanut työpaikalta kyniä ja wc-paperia..
Onko kaikki oikeasti puhtaita pulmusia?? -ap
Olen vihaisille asiakkaille piiloilkeä. Suurin osa asiakkaistamme on aidosti typeriä ja yksinkertaisia, joten he eivät ymmärrä lainkaan sitä, mitä palvelua heidän tulisi saada ja mitä ei. Sitten he soittavat lopulta minulle valittaakseen ja minä olen suorastaan tursuavan ystävällinen ja myötätuntoinen ja ymmärtävä, kunnes sanon lopuksi, että päätöksen mukana saitte ohjeen tehdä selvityspyyntö, jos päätös ei tyydytä. Minä en sitä asiakkaan puolesta tee, joten peruskoulussa jos oppi kirjoittamaan eikä vain lusmuilemaan, niin kirjoittaa nyt sen selvityksen ja jää odottamaan päätöstä, jonka jo kättelyssä voin sanoa olevan asiakkaan toiveen vastaien.
Ilkeille asiakkaille en avaa pussia kassalla.
Työ on työtä. Pakko tehdä sitä jotta tulee toimeen ja tuntee itsensä tarpeelliseksi. Lisäksi siellä on lopulta aika mukavaakin, yhteisön takia. Miksi riskeerata kaikkea tuota suoranaisella ilkivallalla? Jotkut ihmiset haluavat kyykyttää esimerkiksi aspoja. Siitä vaan, ei haittaa niin kauan kun mulla on työvaatteet päällä, sehän ei ole henkilökohtaista vaan kohdistuu lähinnä työnantajaani tai ehkä ammattikuntaani yleisesti.
Suljen lapset kaappiin aamulla, en anna ruokaa koko päivänä ja vaipat vaihdan 5 minuuttia ennen kotiinlähtöä. Tällaistako hait?
T.Lastenhoitaja perheessä
P.s.Oikeasti, ap, miksi kukaan tekisi työssään tahallaan väärin? Minä ainakin teen työni niin hyvin kuin ikinä pystyn.
Minä yritän tehdä työni mahdollisimman hyvin. En ollenkaan ymmärrä sellaista, että riskeeraisin työnantajan maineen, oman asemani työyhteisössä, oman työpaikkani tai varsinkaan asiakkaan turvallisuuden tahallisesti. Minä ainkain teen inhimillisiä virheitä jo luonnostani niin paljon, että tän enempään ei juuri olisi varaakaan. ;)
Hankalien asiakkaiden kohdalla ajattelen aina, että tää on vaan työtä, ja onneksi en ole tuon ihminen läheinen /sukulainen tai muu ihminen jonka elämään tämä ihminen oikeasti voisi vaikuttaa. Minulla on työyhteisö sitä varten, että siellä voin peilata sitä, mikä asiakkaan puolesta oli kohtuuton vaatimus ja mikä oikeastaan aika kohtuullinen, jos asettuu asiakkaan asemaan.
Teen väärin siinä, että otan töistä lyijykyniä lasten koulukyniksi, ja kotona olevat teipit ovat myös työpaikan kaapista.
Mutta itse työni pyrin hoitamaan niin hyvin kuin pystyn.
En mitään. Olen tunnollinen ja täydellinen. Vittumaisille asiakkaille olen erityisen ystävällinen, näin toimien he yleensä tajuavat aika nopeasti kohtuuttomat valituksensa ja pyytävät anteeksi. Jää parempi mieli molemmille. Olen luotettava, oikea unelma-alainen :)