Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Liian iso treffeille

Vierailija
20.09.2021 |

Linkki juttuun, valitettavasti taisi olla vaan tilaajille: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008223964.html

Jutun pointtina on valittaa siitä, että lihavat kokevat "painosyrjintää" deittailussa. Näkökulma on ilmeisesti se, että globaali kauneusihanne on keksitty tyhjästä. Erikseen vielä jossain kohtaa mainittiin, että jos on pluskokoinen, niin oikea tapa olla sitä olisi muistuttaa plus-malleja ja olla siis "kurvikas oikeista paikoista".

En ymmärrä, eikö oikeasti haastateltava tai toimittaja ole kumpikaan koskaan lukeneet niitä tutkimuksia, joiden mukaan vyötärö-lantiosuhde ja kasvojen naiselliset estrogeenin tuottamat piirteet ovat universaalisti viehättäviä?

Samoin mainitaan, että hintelät miehet saavat kuulla olevansa liian pieniä. Ihan yhtä lailla naisia viehättää testosteronin muokkaama keho.

Alkoi oikein ärsyttää, kun ilmeisesti se on SYRJINTÄÄ jos ihminen ei viehäty keskivartalolihavasta, hintelästä tai vaikka naamastaan väärältä sukupuolelta näyttävästä. Ihan yhtä vähän tähän on mahdollista itse vaikuttaa kuin seksuaaliseen suuntautumiseen!

P.s. AP on nainen, jolle hintelä mies ei ole ongelma, mutta iso kaljamaha on yksi suurimpia turn-offeja miehessä.

Kommentit (1374)

Vierailija
701/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit miehet on yhtä vastenmielisiä, mutta niistä puhutaan vähån juljisuudessa, vaikka näitä on enemmän, kuin naisia. Miesten lihavuus on hyväksyttävämpää, kuin naisten ja lihavia miehiä ei syrjitä, kuten naisia. Tunben monta låskiä miestä, jotka eivät itse halua seurustella kihavan naisen kanssa. Heillä on mielestään oikeus hoikkaan naiseen.

Miehet eivät ole syyllistämässä kansallisessa mediassa naisia, jos naiset eivät halua heitä kilojen takia. Tällaisia miesten haukkumajuttuja tulee kerta viikkoon tahdilla, niin Hesarilta kuin Yleltäkin.

Vierailija
702/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia keskusteluja kun lukee juuri tähän aiheeseen liittyen, niin huomaa yleensä aina saman kaavan: lihavat puhuvat vaikka mustan valkeaksi, kuin suostuvat myöntämään, että 1) lihavuus ei ole ok eikä siitä tarvitse pitää ja 2) syy on itsessä, eikä kenessäkään muussa.  Totuuden kieltäminen, itsesääli ja itsepetos tässä ihmisryhmässä on jotain aivan uskomatonta. 

Faktahan on, että lihavuus johtuu tasan laiskuudesta, sairauksista tai huonosta elämänhallinnasta, mutta jotenkin aina keksitään jotain höpöhöpöjuttuja ja uskotellaan itselle, että on TÄYSIN NORMAALIA painaa 20-vuotiaana sen 100 kg.

Jodelissa joku oli loukkaantunut, kun lääkäri oli ottanut puheeksi painonpudotuksen ja kertonut, miten se lihavuus vaikuttaa terveyteen. "KyLLä Minä mieLeni PahOITin". 

Tätä suuntaa, kun jatketaan, niin saadaan ihan kotimainen sarja telkkariin, jossa 200 kiloiset ihmiset eivät pääse sängystä ylös ja hautausurakoitsijat tekevät XL-hauta-arkkuja LAPSILLE. 

Mut hei, normalisoidaan lihavuus ja hyi yhteiskunta, kun ette pidä meitä haluttavina. SUN SYY!

Lihavuus on OK, ihan siinä missä kaikenlaiset muutkin ulkoiset asiat ja terveyteen liittyvät jutut, kuten tupakointi, ryyppääminen, kasvisten syömättömyys, liika suolan saanti.

Harva suomalainen on terve, ei meillä juuri kukaan syö tai elä kovin terveellisesti. 1/5 syö tarpeeksi kasviksia, noin 35 prosenttia liikkuu tarpeeksi jne. Suurin osa kuolee elintapasairauksiin.

Meillä on tutkimusta, että lihavuuteen todellakin vaikuttaa moni asia, kaikki tästä yhteiskunnasta, ruuan saatavudeesta, sairaudet ja geeneistä lähtien, mutta toki myös ne omat elintavat. Se nyt vaan on fakta, koita ymmärtää.

Monessa tapauksessa sen riskin luo ne elintavat, ei rasvakudos itsessään kaikkea selitä. Toki rasvakudos nostaa kropan tulehdusta, mutta alustavien tutkimusten mukaan vasta BMI +35 jälkeen alkaa itse lihavuus olla terveyshaitta. Tätä on totta kai vaikea tutkia, koska isolla osalla lihavista on huonot elintavat, mutta pikku hiljaa alkaa enemmän olla dataa aiheesta.

Aivan. Tämä vahvisti juuri kirjoittamani 100%

Uhriutuminen, itsepetos - check

Mustan valkoiseksi puhuminen - check

Selitykset ja länkytykset - check

Muiden syyttely - check

Mites olisi, jos ihan oikeasti katsoisi sinne peiliin? Lihavuus ei ole ok, enkä ymmärrä, miksi aina vedetään muut asiat (kuten tupakointi) mukaan? Ja aina perustelut, että "harva suomalainen nyt on muutenkaan terve". Joten mitä? Koska suomalaiset ovat jo valmiiksi sairas kansa, niin se jotenkin tekee ylensyömisestä hyväksyttävämmän? Miten ne kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Miten Pekan pitkäaikaissairaus vaikuttaa siihen, että Pirjon pitää syödä pullaa joka päivä.

Tottakai lihavuuteen vaikuttaa moni tekijä, mutta ihan nyt turha selitellä sitä loputtomiin. Kyllä se on jokaisen valinta, syökö sen hamppariaterian pluskokoisena ja jälkkärit päälle, vaikka millaiset syyt siellä taustalla on. 

Siis kerrotko nyt vielä, miksi lihavuus ei ole OK? S

Se on vaan läskiä, mulla on elämässä kumppani, ihana työ, tutkinnot kasassa, kivoja harrastuksia, tarpeeksi rahaa, kaikki kunnossa, vaikka olen lihava.

Syön varmaan vähintään 800 gramma kasviksia/hedelmiä/marjoja päivässä, harrastan liikuntaa, veriarvot ja verenpaine kunnossa. En siis aktiivisesti koe, että pitäisi nopeasti heti pudottaa kaikki paino. Kyllä se siitä ehkä laskee hitaaaasti, mutta ylipainon puolella tulen aina olemaan.

Yhäkin, ei kaikki lihavat ylensyö aina ja koko ajan, muutenhan he vaan jatkaisivat lihomistaan loputtomiin.

Se pointti on se, että kun kerran teette tästä TERVEYSasian, niin miksi hitossa ette sitten ole huolissanne normaalipainoisten syömisestä tai liikkumattomuudesta?

Se on ihan suoraa stigmaa ja anti-fat kuraa, koska ei se ole terveydestä sun kaltaisilla kiinni, selkeesti ei se kiinnosta pätkääkään, jos kyseessä on 55 kiloinen ykköstyypin diabeetikko tai epäterveesti elävä normipainoinen.

Kyllä. Tunnetustihan niitä sairauksia ja vaivoja on eniten normaalipainoisilla. Eiku.

Enkä tee tästä edes TERVEYSasiaa (se on vain yksi aspekti) vaan ihan sellaisen asian, että ottaa päähän se, että koko ajan joka lehdessä ja somessa ja telkkarissa jatkuvaa ulinaa lihavilta ihmisiltä asiasta X Y ja Z ja kuinka se on muiden vika. Sitä ei vaan jaksa enää kuunnella sitä muiden syyllistämistä, uhriutumista ja itsensä jatkuvaa esiin tuomista. Nyt viimeisinpänä tuo, että kehdataan syyttää muita SYRJINNÄSTÄ, jos joku ei tunne vetoa lihavaan. Tuolla on vähemmistöjä, joita oikeasti syrjitään, mutta tämä ENEMMISTÖ jaksaa vaan olla jatkuvasti äänessä, kuinka heitä nyt vaan kohdellaan aina ja koko ajan väärin. Kuitenkin suurin osa on hyvin etuoikeutettuja yksilöitä, joilla käytännössä kaikki, mitä voi toivoa vrt. monet muut maat. Ja silti se loputon ulina. 

Jotenkin se lihavuuden tuputus ja "hyväksykää minut tällaisena kuin olen" kääntyy itseään vastaan. Jos olet sinut itsesi kanssa, niin miksi tämä kaikki haloo päivästä toiseen.

LUE SE JUTTU.

Syrjintää ei ole se, että ei tunne vetoa. Se on täysin ookoo, mutta artikkelissa ei puhuttu siitä tai preferensseistä sanallakaan.

Se, että tekee olettamuksia painon perusteella esimerkiksi ihmisestä, hänen luonteesta ja elintavoista on painosyrjintää. 

Halutaan urheilullinen nainen, mutta ei kelpaa urheilullinen lihava nainen. Syrjintää.

Halutaan itsestään huolta pitävä, mutta lihava ei kelpaa.

Kommentoidaan ikävästi painoa, haukutaan valaaksi, ollaan töykeitä - jälleen syrjintää, hyvin kaukana siitä, että ei tunne vetoa lihavaan.

Lihava voi monella kelvata seksiin tai pikku salaisuudeksi, mutta ei kehdata julkisesti deittailla - se on esimerkki yhteiskunnassa olevasta "läskivihasta", syrjää kaipa sekin.

"LUE SE JUTTU" AIVAN!

9/10 ei ole lukenut, koska ei ole HS tilaaja vaan Seiskan tai Trendin ja sen kyllä kommenteista huomaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä painosyrjin ja olen nainen. Kun lihavat miehet nyt vain ei itseäni viehätä. Teeskennelläkkö pitäisi?

N41

Naisille onkin hyväksyttävää, mutta mies ei voi laittaa ulkonäkövaatimuksia nykyään.

Vierailija
704/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylipainoa, mutta tuskinpa tämmöisellä vammapalstalla olisin haukkumassa heikompia laihempanakaan. 

Vierailija
705/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat mänboobsit, meidän paikkakunnan kovimmat selkä- ja perskarvat, jopa pizzerian pitäjät ovat kateellisia (Kemi on kotipaikkani) Hoikka olen myös, lihaksikkaat ranteet (johtuvat toki Yrjönkadun videoiden katsomisesta), kerroinko jo selkäkarvoistani? Poikien päät kääntyvät täällä 24/7 (Pieksämäki, kotipaikkani) ja työtä tehdään poikien kans täällä kovasti, paljon se on vaatinut!

Kuulemma mittaustulokseni on seuraava: kovasti karvoja, mutta aivoni on noin sadasosa kikherneestä. Kovasti silti tehdään työtä senkin eteen!

Vierailija
706/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mallikoko oli ennen 36- 38, nyt se on 32- 34, si7s näytösmalleilla. Naisilta on aina odotettu mahdottomien kaubeusihanteiden täyttämistä. Tämä on miesten ja yhteiskunnan taoa kontrolloida baisia. Nyt ei riitä, että on normaalipainoinen, pitää olla bikinifitnness- vartalo- jotta siihen pääsee, pitää elämä suunnilleen pyhittää siihen. Ko tila on epänormaali, naisen rasvaprosentti on tuoloin 9%, ja häneltä loppuu kuukautiset. Tissit ja oeba kuitenkin pitää olla, joten persettä pumpataan ja hankitaan silarit. Eipä nainen kerkeä muuta niettimään, kuin ulkonäköään jis tuossa kunnossa meinaa pysyä. Näin naiset pidetään hienosti kurissa.

Niinpä. ja naiset itse suostuvat ylimmiksi kurinpitäjiksi! Aivan kuten jossain Saudeissa; kun nainen kulkee kadulla ilman Burkhaa tai Niqabia ensimmäinen kivi lentää vanhemman naisen kädestä. Hienoa tytöt, hienoa <3

Vierailija
707/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kokea syrjintää ylipainoisena, kun väestöstä tyyliin ~70% on ylipainoisia eli selkeä enemmistö? Vai onko tässäkin jujuna se, ettei ne kympin miehet kelpuuta?

Juuri se on jujuna.

Ei tällekään naiselle tavismies kelpaisi

Vierailija
708/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mallikoko oli ennen 36- 38, nyt se on 32- 34, si7s näytösmalleilla. Naisilta on aina odotettu mahdottomien kaubeusihanteiden täyttämistä. Tämä on miesten ja yhteiskunnan taoa kontrolloida baisia. Nyt ei riitä, että on normaalipainoinen, pitää olla bikinifitnness- vartalo- jotta siihen pääsee, pitää elämä suunnilleen pyhittää siihen. Ko tila on epänormaali, naisen rasvaprosentti on tuoloin 9%, ja häneltä loppuu kuukautiset. Tissit ja oeba kuitenkin pitää olla, joten persettä pumpataan ja hankitaan silarit. Eipä nainen kerkeä muuta niettimään, kuin ulkonäköään jis tuossa kunnossa meinaa pysyä. Näin naiset pidetään hienosti kurissa.

Muuten hyvä, mutta se mallikoko 36-38 on suurentunut melkoisesti sitten ammoisten aikojen. Minulla on tallella malliaikojeni vaatteita, niissä koko on 36-38. Olin vähän huono malli kieltämättä, koska 38 oli silloin se melkein pluskoko. Lopetin kyseiset työt juuri siksi, koska vaatimus oli aika kohtuuton. En päässyt siihen kolmekutoseen saati alle kuin nälkää näkemällä.

Painan nykyisellään n. 15 kg enemmän kuin malliaikoina. Vaatekoko yhä 38 ja enenevissä määrin jopa se 36. Välillä olen nykyisin jopa xs tai "petite".

No tästä oli kesällä muistaakseni kakkosella dokumentti johon aiempi kirjoittajakin ehkä viittaa. 80-luvulla mallin painoindeksi oli tyypillisesti 19-20. Nyt se on 17. Muutos tapahtui 90-luvulla ja käänne monipuolisempaan mallityyppiin on vasta hiljalleen tapahtumassa. Tämän varmaan tiedätkin ex mallina, että 2000 luvun alussa osa muotitaloista ja lehdistä kielsi alle 18 BMI mallit, mutta sitä on vaihtelevasti toteutettu

Vierailija
709/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ylipainoa, mutta tuskinpa tämmöisellä vammapalstalla olisin haukkumassa heikompia laihempanakaan. 

Onko syyllistäminen Hesarissa lihavampana kuitenkin ok?

Vierailija
710/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on pokkaa kuitenkin esittää mielipiteensä omilla kasvoillaan. Sinä heität paskapommeja puskista, looser

Vierailija
711/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vissiin aika pahasti sun tunteita nyt loukattu. :D

Vierailija
712/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta se mallikoko 36-38 on suurentunut melkoisesti sitten ammoisten aikojen. Minulla on tallella malliaikojeni vaatteita, niissä koko on 36-38. Olin vähän huono malli kieltämättä, koska 38 oli silloin se melkein pluskoko. Lopetin kyseiset työt juuri siksi, koska vaatimus oli aika kohtuuton. En päässyt siihen kolmekutoseen saati alle kuin nälkää näkemällä.

Painan nykyisellään n. 15 kg enemmän kuin malliaikoina. Vaatekoko yhä 38 ja enenevissä määrin jopa se 36. Välillä olen nykyisin jopa xs tai "petite".

Pskat olet mikään malli tai olet ollut. Näkyy pitkän matkan päähån. Satun nyt vaan tietämäån nämä asiat, kun olin buukkaajana mallitoimistossa joskus Lontoossa. Näytösmallin koko on kansaivälisillå markkinoilla nykyään 34, 90- luvulla se oli 36- 38.

Ei pitäisi varmaan langeta näin huonoon trollaukseen mutta mitä häh? Kerroinhan juuri, että oma vaatekoko (mallina) oli ysärillä 36-38.

Entisenä tai nykyisenä mallien buukkaajana sinun jos jonkun pitäisi tuntea käsite vanity sizing. 

Vierailija
713/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon naisen BMI taitaa olla suurempi, kuin ÄO.

Vierailija
714/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nämä Uranuksen puukkaajat ovatkin niitä heikompia loppujen lopuksi.

Vierailija
715/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös lihavat ihmiset ole yleensä myös sairaita? Lihavuus usein tulee aiheuttamaan erilaisia sairauksia. Miksi sitä yritetään kaunistella? Ihan samanlailla joku ei halua seurustella henkilön kanssa kuka tupakoi aktiivisesti.

Oivoi. Sinä varmaan treffikumppaneilta sitten kysyt Tinderssä, että ethän tupakoi, käytäthän alkoa kohtuudella, syöthän kasviksia vähintään 500g päivässä ja harrastat liikuntaa vähintään sen 10 000 päivässä- mulle, kun noi terveysasiat on kumpoanissa se tärkein kriteeri?

Hyvä esimerkki siitä, miksi tindermaailma on niin vääristynyt. Kun kohtaa kumppaniehdokkaan livemaailmassa, nuo kaikki tulevat kyllä ilmi tarpeeksi hyvin ilman jotain väkinäistä viestinä ennakkoon kyselyä. 

Vierailija
716/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä.

Asiaan on kaksi ratkaisua.

1. Ylipainoiset voivat deittailla toisia ylipainoisia.

2. Laihdutus.

Sepä se. Kun tilastojen mukaan Suomessa on enemmän ylipainoisia miehiä kuin naisia. Eli kumppaneita pitäisi riittää.

Lihavan naisen vastinkappale on kylläkin hintelä mies, niin kuin tuossa hesarinkin jutussa todetaan.

On muuten todella yleinen ilmiö näissä kehopositiivisuuspiireissä, shokkivärjätty pulska nainen ja hintelä soyboy puolisona. :D

*kröhköhöhNuorgamitmiehineenkröhhöh* 🙈🙊🙊

Vierailija
717/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on pokkaa kuitenkin esittää mielipiteensä omilla kasvoillaan. Sinä heität paskapommeja puskista, looser

Kuinkahan päädyt tuohon viiltävään analyysiin? Lihavat saavat aukoa luvalla suutaan, mutta muiden pitää olla hiljaa? 

Vierailija
718/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan päädyt tuohon viiltävään analyysiin? Lihavat saavat aukoa luvalla suutaan, mutta muiden pitää olla hiljaa? 

Minä kin olen hoik ka älyk kö! Lihavia ppaaapotaan ihan liikaa ja aukovat päätään!

Vierailija
719/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vissiin aika pahasti sun tunteita nyt loukattu. :D

Ei minun tunteita ole loukattu, mutta median taso ottaa päähän. Itse en enää kehtaisi sanoa tilaavani Hesaria. Sen verran paksua, asenteellista tuubaa sieltä tulee. 

Tässäkin kirjoituksesta jotkut läskit ottavat kirjoituksen tosissaan, jolloin heille tulee entistä paskempi olo.

Vierailija
720/1374 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä oli kesällä muistaakseni kakkosella dokumentti johon aiempi kirjoittajakin ehkä viittaa. 80-luvulla mallin painoindeksi oli tyypillisesti 19-20. Nyt se on 17. Muutos tapahtui 90-luvulla ja käänne monipuolisempaan mallityyppiin on vasta hiljalleen tapahtumassa. Tämän varmaan tiedätkin ex mallina, että 2000 luvun alussa osa muotitaloista ja lehdistä kielsi alle 18 BMI mallit, mutta sitä on vaihtelevasti toteutettu

Ihan totta. Ja hyvä suunta. Mutta mallikoko vaatteissa, ja mallin itsensä koko ovat kaksi täysin eri asiaa. Kun puhutaan esimerkiksi koosta 38, se viittaa aina vaatteisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi