Miksi pitäisi maksaa voidakseen uskoa?
Kyllä minä uskon jumalaan. Hän tulee minut hakemaan maksamattomastakin paikasta kun sen aika on.
Kommentit (7)
Valitettavasti jumalasi tulee kysymään, mitä eläissäsi teit muiden hyväksi. Häntä ei kamalasti kiinnosta uskosi ilman tekoja.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:38"]Valitettavasti jumalasi tulee kysymään, mitä eläissäsi teit muiden hyväksi. Häntä ei kamalasti kiinnosta uskosi ilman tekoja.
[/quote]
Pitääkö tekojen olla maksullisia?
8 For by grace are ye saved through faith; and that not of yourselves: it is the gift of God:
9 Not of works, lest any man should boast.
- Ephesians 2:8-9
Siinäpä se, ei maksa mittää.
Kuka niin on sanonut että uskominen olisi maksullista? Jeesushan nimenomaan paheksui anekauppaa ym. Se miksi joku haluaa kuulua seurakuntaan, ja maksaa sille veroja, on sitten taas ihan eri asia, seurakunta ei ole sinun uskosi, se on sinun yhteisösi. Minä maksan mieluusti seurakunnalle veroja, esim. ylelle karvastelee maksaa, minä kun katson lähinnä mainoskanavia. Seurakunnalta meidän perhekin on saanut paljon, tyttärellä on ollut monta harrastusta seurakunnan piirissä, tytär on myös saanut ainoat kesätyönsä isosena ja ohjaajana seurakunnan leireillä, ja minä olen työttömänä ollessa käynyt nuorimmaisten kanssa äitien ja lasten kokoontumisessa jossa on saanut jutella muiden äitien kanssa, lapset toisessa huoneessa leikittäjien kanssa, tehtiin käsitöitä samalla, ja sitten saatiin aina hyvä brunssi, kaikki ilmaista. Minut ja mieheni vihittiin maistraatissa, mutta mieluusti olisin kirkossa mennyt naimisiin, lapset on kastettu ja esikoinen konfirmoitu kirkossa, ja kyllä minut kirkossa saa myös siunata viimeiselle matkalle, ja hautuumaalle laskea maan poveen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:38"]Valitettavasti jumalasi tulee kysymään, mitä eläissäsi teit muiden hyväksi. Häntä ei kamalasti kiinnosta uskosi ilman tekoja. [/quote] Pitääkö tekojen olla maksullisia?
[/quote]
Usko ei maksa mitään, mutta jos ei ole muuta kuin usko, voi olla, ettei ole ihan eturivissä, kun taivaaseen haetaan. Siksi kristityillä kerrotaan Raamatussa, millä se taivasosuus maksetaan eli teoilla. Ja ap aloitti "miksi pitäisi maksaa voidakseen uskoa" - ei hän kirjoittanut otsikossa rahasta mitään.
Mitenkäs se taas menikään? Jotenkin näin? Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa.
Ei yhtään mitään, Uskotko Jeesuksen sovittaneen syntisi? Ei maksa mitään.