JÄTTILÄISMÄINEN mustapää selässä, help!!!
Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa? Ällövaroitus!
Mulla on keskellä selkää, juuri siinä kohdassa mihin ei itse yllä kunnolla (siis yltää koskettamaan, mutta ei puristamaan) aivan jättiläismäinen mustapää. Se sen aukko on oikeasti 1-2mm läpimitaltaan ja kun se täyttyy, tulee mustapään ympäristöön sellainen sormenpäänkokoinen muhkura, joka oikeasti kiristää ja sattuu.
Olen pari kertaa pyytänyt miestä puristamaan sitä, kun se on tullut liian kamalaksi, mutta mies ällöttyy (en voi syyttää) eikä mulla ole ketään muutakaan, joka sitä voisi sillointällöin tyhjentää. :( :( :(
Tää on oikeasti todella noloa ja kamalaa. Olen jo miettinyt, että mitä jos siihen koettaisi peilin kautta pipetoida jotain suolahappoa, tai kaivertaa fileerausveitsen kärjellä koko mustapään helvettiin. Tai ehkä sen voisi polttaa pois?
VInkkejä???
Kommentit (84)
Mulla oli joskus Ella Baché -merkkistä voidetta finnien tms hoitoon, joka sisälsi mm. lohiöljyä. Sillä kaikki tuollaiset parai vuorokaudessa. Tuota ei ehkä enää valmisteta, mutta kosmetologilla on varmasti muita hyviä voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksi hyvä syy lisää laihduttaa ja alottaa liikunta.
Sitten ei aloittajalla ois tuota ongelmaa.
Jep..kaikki iho-ongemat lähtee kun laihtuu? Olisimpa tämän tiennyt hyvin hoikkana teininä kun akne vaivasi, olisin laihduttanut vaikka anorektisiin mittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Anna mehevöityä ja sitten kuvaatte miehen kanssa sen puristamisesta videon youtubeen ja rikastutte
Ette te mitään rikastu yhdellä videolla, etenkin kun kilpailijoita on paljon, ja kovin heistä on Dr. Pimple Popper.
Jos se on kovin iso jo, niin ongelmaksi tulee se, että se täyttyy aina uudelleen...
Siis jossei sitä koko aluetta poisteta kirurgisesti, se täyttyy aina uudestaan. Mutta ei se ole mikään iso operaatio. Ja lääkäri suorittaa tämän siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetologille joo, mutta maksanee aika paljon käydä säännöllisesti tällaisen asian takia...? Lääkärille voi olla haasteellista saada aikaa mustapään takia. :D :D
ApEi lääkäri ota pois mustapäitä.
Kyllä ne poistaa tällaset syvät ongelmalliset "paiseet". Ihan helppo, sama kuin luomenpoisto.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista. Kosmetologi on oikeasti hyvä idea, en tajua miksi en tullut ajatelleeksi sitä itse.
Ap
Mee kuule terveyskeskukseen ja anna hoitajan tyhjätä. Soita ja selitä, kyllä ne ottaa vastaan ja ohjaa lekurille jos näkevät että tarvii puukkoa näyttää ja tikata.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa onnistua raapaisemalla (desinfioi sormi ekaks) kun käy ensin lämpöisessä suihkussa niin tyhjenee helpommin.
Ei onnistu raapaisemalla, jos on oikeasti noin iso mustapää. Se ei ole kokonaan ihon pinnassa, vaan osittain syvällä. Selän iho on myös paksumpaa kuin kasvoissa.
Minun exällä oli tuollainen selässä, eikä uskonut, kun sanoin, että se on ollut siinä jo vuoden. Eikä antanut puristaa sitä. On syystäkin ex! Itse olisin tyytyväinen, jos joku auttaisi jättimustapään operoimisessa selästä.
se mustapää on varmaan jo kadonnut tässä yli kuudessa vuodessa. hyvin te vedätte
Vierailija kirjoitti:
se mustapää on varmaan jo kadonnut tässä yli kuudessa vuodessa. hyvin te vedätte
Mustapäät on ikuinen ongelma, patit ja omistajat vaihtuvat 😆
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa, että oonko ainoa, jolla on ollut tällainen ongelma??? Kiitos sinä, joka jaoit tarinan jättiläismäisestä finnistä selässäsi. :)
Ap
Et ole ainoa, eikä se ole nolo vaiva vaan tosi ärsyttävä. Tietäisit vaan, kuinka noloihin paikkoihin niitä voikaan tulla. Luultavasti kämmenet ja jalkapohjat ovat ainoita paikkoja, joihin ei tule. En ainakaan ole kuullut.
Noin isoa pattia huolimattomasti operoimalla saa äkkiä verenmyrkytyksenkin aikaiseksi.
Eli lääkäriin mars. Kosmetologin tyhjennys ei auta mitään, tulee aina takaisin. Kirurginen poisto on ainoa, mikä paiseisiin auttaa lopullisesti.
Eli puhelin käteen ja soita terveyskeskuksen ajanvaraukseen: "Selässä on kivulias ja tulehtunut paise, joka tulee samaan paikkaan aina uudestaan ja uudestaan. Voisiko sen poistaa?"
Kannattaa poistattaa muuten nyt, kesällä tulehtuvat helposti eikä voi mennä pariin viikkoon saunaan tai uimaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksi hyvä syy lisää laihduttaa ja alottaa liikunta.
Sitten ei aloittajalla ois tuota ongelmaa.
Olen hieman alipainoinen, mutta silti tulee selkään finnejä. Miten toi liittyy mitenkään painoon? Hormonitoimintaan ennemmin. Yletän toki puristamaan selästäkin, mutta se johtuu enemmän yliliikkuvista nivelistäni.
Apua, mä kans tykkään katsoa Instagramissa näppyläntyhjennysvideoita. :D Mitä enemmän töhnää sitä parempi video. Voisin mielelläni puristella tuttujenkin näppylät.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, ettei ap kertonut miten ongelma ratkesi vai ratkesiko. Ehkä se kasvattaa samaa pattia jo seitsemättä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Noin isoa pattia huolimattomasti operoimalla saa äkkiä verenmyrkytyksenkin aikaiseksi.
Eli lääkäriin mars. Kosmetologin tyhjennys ei auta mitään, tulee aina takaisin. Kirurginen poisto on ainoa, mikä paiseisiin auttaa lopullisesti.
Eli puhelin käteen ja soita terveyskeskuksen ajanvaraukseen: "Selässä on kivulias ja tulehtunut paise, joka tulee samaan paikkaan aina uudestaan ja uudestaan. Voisiko sen poistaa?"
Kannattaa poistattaa muuten nyt, kesällä tulehtuvat helposti eikä voi mennä pariin viikkoon saunaan tai uimaan.
Vaikkei verenmyrkytystä tulisikaan, ympäröivät kudokset voi tulehtua jos itse ronkkii -ja muutenkin jos paise pahaksi pääsee. Sitten ei paikallispuudutus toimi, joten a) joutuu syömään tujuja antibiootteja pitkään ja b) voi joutua käymään useita kertoja haavahoitajalla puhdistuttamassa paisetta. Ilman puudutusta siis.
Kaverillani oli vuosia tuollainen patti pakarassa eikä tyhmyyttään mennyt ajoissa lääkäriin. Kertoi, että ensimmäisillä haavahoitajakäynneillä huusi suoraa huutoa tuskasta... Siinä meni useampi viikko, että ei saanut istua edes syödessään, koska pattiin ei saanut kohdistua yhtään painetta.
Eli ÄLKÄÄ ronkkiko isompia pattejanne itse älkääkä varsinkaan odotelko, että ne mystisesti häviäisi itsekseen! Jos paise tulee aina samaan kohtaan, se ei ilman kirurginveistä lakkaa ilmestymästä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jossei sitä koko aluetta poisteta kirurgisesti, se täyttyy aina uudestaan. Mutta ei se ole mikään iso operaatio. Ja lääkäri suorittaa tämän siis.
Koska tää uudelleen täyttyminen tapahtuu? Olen tuon viestin 58 kirjoittaja ja siis poistin sen nyrkin kokoisen paiseen ihan vaan puristamalla.
Siis ihan vaan siksi kyselen, että tiedän varautua, kun siitä puristamisesta on kuitenkin jo liki 10 vuotta aikaa ja selkä palautui jo muutamassa kuukaudessa ihan ennalleen eikä ole sen jälkeen oireillut mitenkään, saatika että patti olisi milläänlailla uusiutunut.
Tilaa siivooja kotiin. Ja pyydä keikan lopuksi puristamaan.
Nimittäin halvempi kuin kallis kosmetologi, ja tottunut kaikenlaiseen tahmaan.
Tein itse näin, koska asun yksin ja siivooja on vuosientakainen tuttu ja hänellä on hyvä asenne.
Ei lääkäri ota pois mustapäitä.