Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkalle lähtö jännittää!! (Thaimaa)

Vierailija
25.01.2011 |

Olen etsinýt netistä matkavinkkejä, ja Thaimaasta löytyy tosi paljon kaikkea negatiivistä.

Nyt on alkanut pelottaa ja kaduttaa koko kohde (Phuket), mutta lähtöön sen verran vähän aikaa ettei sitä voi enää perua/vaihtaakaan tai menee koko matkan hinta. Ja toisaalta on ihana päästä lämpimään ja lomalle... Tosin ei se mitään lomaa ole jos koko ajan saa pelätä ja olla varuillaan.

Siis negatiivista on löytynyt mm.

- myrkyllisiä meduusoja

- turisteja huijataan monin eri tavoin

- taksit ja tuktukit on huijareita

- liikenne on vaarallista

- myrkkykäärmeitä löytyy hotellialueiltakin

- taskuvarkauksia paljon

- hotellista ryöstetään tallelokeroistakin tavarat, joku yleiskoodi rosvoilla tiedossa

- ryöstöjäkin tapahtuu

- jos et suostu taksien / jetski-vuokraajien yms. huijauksiin, käyvät jopa väkivaltaiseksi

- poliisi täysin korruptoitunut ja pahin rosvo siellä

- poliisi lavastaa ulkomaalaisia syylliseksi

- poliisi heittää ulkomaalaisiakin vankilaan kymmeniksi vuosiksi, siis ihan turhista ja pikkujutuistakin

- kaikki onkin tosi kallista, ihan Kanarian hinnoissa

- likaista

- osa rannoista (esim. Karon Beach, Tri Trang beach) huonoja, syviä, vaarallisia merivirtoja, ei käykään lapsille, vuorovesivaihtelut hankaloittaa

- räätälit ja kauppiaat ahdistelee

- muurahaisia hotellihuoneissa

- huoneet haisee homeelle tai jollekin pahalle

- niin ja tsunamikin voi tulla

Mitä mä oikein hermoilen, siis siellähän ramppaa jatkuvasti kaikki ja ennen matkaa kuulin siitä vaan kehuja ihmisiltä?

Onko se niin kauhea paikka? Vai ihan kiva?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuket on nykyään venäläisten valtaama joten eipä tarvi enää sinnekään matkaa suunnitella, sorry vaan =)

Mut oikeesti kyllä siellä kerran käy, hauskaa lomaa!

Vierailija
2/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuasukkaiden ivallisen suhtautumisen turistipossuihin.

Juu, en matkustaisi Thaimaahan ollenkaan. Ikävä että tulit valinneeksi matkan sinne. Nyt ei taida muu auttaa kuin että suljet silmäsi lasten ja naisten väärinkäytöltä ja pidät omaisuuttasi silmällä, etkä ui kuin uima-altaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuketissa en ole ollut mutta muuten Thaimaassa kyllä ja pidän siitä kovasti.

Kyllähän siellä turisteja yritetään huijata mutta tiukka EI riittää, ei ole pakko mennä niiden tyyppien mukaan, jotka yrittävät viedä vaikkapa kaverinsa räätäliliikkeeseen. Taksimatkojen hinnat pitää sopia ennen matkaa tai sitten pyytää laittamaan mittari päälle.

Meri on aina arvaamaton, sille ei voi mitään. Lapsia pitää joka tapauksessa valvoa aivan lähellä, vaikka ranta olisi matalakin.

Hinnat on varmasti kalliimpia turistialueilla kuin paikallisten suosimissa ravintoloissa, mutta kallista siellä ei ole siltikään.

Reippain mielin nyt vain matkaan, ei kannata pilata reissua turhalla murehtimisella.

Vierailija
4/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ole tavattu mitään noista.

Kyllähän ne kaupustelee siellä mutta mun mielestä se oli vaan mukavaa. Tykkään kirpputori meiningistä.

Tuolla pääseekin tinkimään oikeen kunnolla.

Karon Beach oli ihan hyvä ranta lasten kanssa.

Meduusoja (jotain pieniä) lapset kaiveli rannalla muuten emme niitä nähneet.

Vierailija
5/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesikauhuisia irtokoiria! Ap:n listalta nämä puuttuivat!

Vierailija
6/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä tosi paljon lapsiperheetkin ramppaa.

On vaan ollut jotenkni unettomia öitä, ja kun öisin netistä lukee kaikkia juttuja niin taitaa suhteellisuuden taju kadota...

ap

Vierailija
7/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kobria esiintyy yleisesti myös asutuksen läheisyydessä mm. talojen rakenteissa.

Vierailija
8/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse käynyt Thaimaassa, mutta kyllä siellä varmasti on kiva lomailla. Eräs sukulaiseni tosin kuoli siellä liikenneonnettomuudessa, joten liikenteessä kannattaa olla tarkkana.

Av:llahan haukutaan kaikki asiat, varsinkin sellaiset jotka maksavat rahaa, joten nyt unohdat kaikki pelottelut ja keskityt ihaniin rantakuviin yms.

Vierailija
9/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua siellä ja täällä ja yrittää saada koruliikkeisiin (niillä on diili, että saisivat turisteja näihin kauppoihin ostamaan). Kiellot kyllä ymmärretään, ja käytös on ok.

Muurahaiset ovat millimetrin kokoisia mitättömyyksiä, jotka etsivät vain makeaa. Eivät siis juuri muuten liiku, muuta kuin hillopurkkiisi :)

Muihin ongelmiisi en ole törmännyt.

Vierailija
10/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse käynyt Thaimaassa, mutta kyllä siellä varmasti on kiva lomailla. Eräs sukulaiseni tosin kuoli siellä liikenneonnettomuudessa, joten liikenteessä kannattaa olla tarkkana. Av:llahan haukutaan kaikki asiat, varsinkin sellaiset jotka maksavat rahaa, joten nyt unohdat kaikki pelottelut ja keskityt ihaniin rantakuviin yms.

Miten lasten kanssa..

millainen oli tuo onnettomuus johon sukulaisesi joutui? Oliko Phuketissa vai missä? Taksissa vai missä kulkuneuvossa vai ajoiko itse, oliko turvavyöt?

Sorry että kyselen. Olen tosi pahoillani.

Katsoin netistä niin Phuketissa vaikuttaisi olevan kyllä ihan laadukas sairaala, ja eiköhän Ifin matkavakuutus joka ammattiliiton kautta, pitäisi olla ihan riittävä.

ap

Vierailija
11/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuketissa on tosiaan ainakin Karonilla kovia virtauksia rannalla ja aallot voivat olla kovia, pienten lasten kanssa kannattaa olla varovainen etteivät mene syvälle. Mille rannalle menette? Kata Noi on siinä lähellä ja ranta on aika tuuleton, ja rauhallisempikin. Tuktuk kuskin kanssa sovitte etukäteen mihin haluatte ja jos ehdottaa jotain muuta niin päättäväisesti vain kieltäydytte. Meduusoja en nähnyt phuketissa ollenkaan, sen sijaan HuaHinissa ja Cha Amissa niitä on paljon. Kannattaa suojautua hyttyisiltä, ostakaa sieltä apteekista Autan nimistä myrkkyä, se on tehokasta. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja avuliaita, ei heitä kannata pelätä. Tyrkyttäville kauppiaille sanotte vain ei kiitos, kyllä he uskovat. Pahempia tyrkyttäjiä löytyy paljon lähempää. Ruokamyrkytystä ei tarvi pelätä, kun syötte sellaisissa paikoissa joissa näkyy paljon väkeä ja mielellään paikallisia.

Vierailija
12/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on myrkkykäärmeitä hotellialueillakin, liikenne on todella kaoottista, myynti on todella tyrkyttävää, moni sairastuu vatsatautiin, meressä on meduusoja jne jne... Mutta, onhan siellä nyt tietty paljon positiivistakin, eli pitää punnita niitä hyötyjä ja mahdollisia haittoja... Itse olen kerran käynyt Phuketissa (ja Thaimaassa yleisestikin), en tykännyt kamalasti, mutta onpahan nähty ja kivahan se on aina aurinkoa nähdä talven keskellä. Mä olin kyllä vähän samalla lailla neuroottinen kuin ap ennen lomaa, vaikka paljon noin muuten ollaankin matkusteltu. Joku vaan Thaimaassa tökki jo etukäteen, ja ennakkoaavistus olikin sitten oikea. Hyvää lomaa silti ap, sittenhän olet sen käynyt katsomassa ja tiedät itse, mitä mieltä siitä olit ja jatkatko lomailua jatkossa Thaimaan suunnalla vai jossain muualla :). Matkailu avartaa aina, äläkä turhaan noita etukäteen pohdi.

Vierailija
13/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vuokraa skootteria äläkä mene tuktukin tai avolavataksin lavalle, jos pelottaa. Turvavöitä/kypäriä näissä ei nimittäin ole tarjolla. Etsit oikean auton taksiksi ja sovit matkan hinnan ja määränpään etukäteen, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Vierailija
14/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet mahdollisimman rentona ja avoimin mielin matkaan. Ei mitään suuria odotuksia tai vaatimuksia. Otat vastaan sen mitä tulee, ihmettelevin mielin ja huumrilla. Ajattelet että kyse on kitenkin hyvin lyhyestä ajasta. Katot vähän mitä suuhusti pistät, kohteletihmisiä ystävällisesti mutta et mene ihan joka halpaan. Varaudut siihen, että saatat joutua maksamaan vähän turistinhöynäytyslisää. Otat sen kaiken kokemuksena. Kyllä te hengissä pysytte, annat vaan loman mennä omalla painollaan.

Ja kun näillä odotuksilla menet, tulee varmaan kivempaa kuin luuletkaan. ;)

Vierailija
15/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on myrkkykäärmeitä hotellialueillakin, liikenne on todella kaoottista, myynti on todella tyrkyttävää, moni sairastuu vatsatautiin, meressä on meduusoja jne jne... Mutta, onhan siellä nyt tietty paljon positiivistakin, eli pitää punnita niitä hyötyjä ja mahdollisia haittoja... Itse olen kerran käynyt Phuketissa (ja Thaimaassa yleisestikin), en tykännyt kamalasti, mutta onpahan nähty ja kivahan se on aina aurinkoa nähdä talven keskellä. Mä olin kyllä vähän samalla lailla neuroottinen kuin ap ennen lomaa, vaikka paljon noin muuten ollaankin matkusteltu. Joku vaan Thaimaassa tökki jo etukäteen, ja ennakkoaavistus olikin sitten oikea. Hyvää lomaa silti ap, sittenhän olet sen käynyt katsomassa ja tiedät itse, mitä mieltä siitä olit ja jatkatko lomailua jatkossa Thaimaan suunnalla vai jossain muualla :). Matkailu avartaa aina, äläkä turhaan noita etukäteen pohdi.

tietysti nuo tyrkyt kauppiaat yms. löytyy kaiksita lomakohteista ja ne kestää, taskuvarkaan kohteeksikin kerran joutunut.

sitten taas jotkut asiat (korruptio, suorat ryöstöt, myrkylliset otukset) on kovin vieraita.

ap

Vierailija
16/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma sellainen oli hotellin uima-altaassa yksi aamu

luikerrellut... :/. Vähän oli mahanpuruja mutta ei mitään ihmeempää. 13

Vierailija
17/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma sellainen oli hotellin uima-altaassa yksi aamu luikerrellut... :/. Vähän oli mahanpuruja mutta ei mitään ihmeempää. 13

ap

Vierailija
18/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiii.. Hermoilet turhaan. Tottahan uusi maa jannittaa mutta ei sen takia matkaa tarvitse perua. KYlla se siita, huomaat siella ollessas etta olit turhaan huolissasi. MOnet ryostoista tapahtuu omasta holmoydesta, esim toikkaroi kannissa yolla, yksin.

paaset lammosta nauttimaan, rannoista, maustelemaan uusia makuelamyksia, tutustumaan ihmiseen ja kulttuuriin, tuomaan ihania matkamuistoja, shoppailemaan muuallakin kuin Suomen kaupoissa, eksoottisia elaimia jne jne kaikkea ihanaa uutta! :)

Vierailija
19/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiii.. Hermoilet turhaan. Tottahan uusi maa jannittaa mutta ei sen takia matkaa tarvitse perua. KYlla se siita, huomaat siella ollessas etta olit turhaan huolissasi. MOnet ryostoista tapahtuu omasta holmoydesta, esim toikkaroi kannissa yolla, yksin. paaset lammosta nauttimaan, rannoista, maustelemaan uusia makuelamyksia, tutustumaan ihmiseen ja kulttuuriin, tuomaan ihania matkamuistoja, shoppailemaan muuallakin kuin Suomen kaupoissa, eksoottisia elaimia jne jne kaikkea ihanaa uutta! :)

suht paljon matkustanutkin, mutta Euroopassa.

Jenkeissä kerran, en muista, taisin ehkä ennen sitä matkaa hermoilla vähän myös.

Nyt vaan tajuaa, miten se kulttuuri tosiaan on NIIIN eri, eli nyt tuntuu että joku takapajuisempikin Eurooppa välimerellä on kuitenkin Eurooppaa...

Tai no jaa, en mä nyt hirveästi esim. Espanjalaisiin luota.

ap

Vierailija
20/20 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mihkään uskalla mennä / mitään tehdä, edes mereen uimaan.

Että 2 vk vaan ollaan hotellissa ja odotetaan että pääsis jo kotiin, ettei mitään satu. Jos se liikennekin niin paha.

Mutta silloinhan siis reissu menee vähän pilalle ja turhaan, jos ei missään retkillä ja muualla uskalla lähteä käymään. Etenkin kun ei se hotelli nyt niiin hyvä ole (siis ei ole joku Blue Village AI tms.), vaikka ihan ok perhehotelli pitäisi ollakin.

ap