Syötkö yli 10 euron pizzoja?
Kommentit (64)
Syön vain suomalaisissa ravintoloissa. Niissä maksetaan asiaankuuluvat verot ja pizzat on aina yli 10 €.
Pizzariumissa syön yleensä kolme palaa ja hinnaksi tulee yli 10 euroa. Pidän siitä, että voi syödä kolme palaa eri pitsaa saman sijaan. Pizzariumin pitsat ovat ainakin mielestäni laadukkaita. Harmi, että Pizzariumilla on enää kaksi ravintolaa Suomessa ja nekin molemmat Helsingin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Pizzariumissa syön yleensä kolme palaa ja hinnaksi tulee yli 10 euroa. Pidän siitä, että voi syödä kolme palaa eri pitsaa saman sijaan. Pizzariumin pitsat ovat ainakin mielestäni laadukkaita. Harmi, että Pizzariumilla on enää kaksi ravintolaa Suomessa ja nekin molemmat Helsingin keskustassa.
Minäkin olin kommentoimassa, että Pizzariumilla on hyvät pitsat ja tosiaan heillä yksi pitsa on vain pala ja maksaa alle kympin.
Mutta hinta ei tosiaan ole minulle varsinaisesti määrittävä tekijä. Monet suitsuttaa esim Tampereen Napolia, jossa pitsat on jotain 15€
luokkaa. Tässä tulee hyvin esiin se ”kallis on laadukasta” harha. Ihmiset jonottaa sisälle vaikka räntäsateessa saadakseen ehkä pykälän tukkupitsaa parempaa lättyä.
Mutta makuasioita nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yli 10 pizzoja. Arvostan kunnon raaka-aineita ja sitä että pizzeria hoitaa yhteiskunnalliset velvoitteet.
Paraneeko pizzan laatu jotenkin jos hintaa nostetaan?
Ei, mutta korkeampi hinta yleensä indikoi korkeampaa laatua.
Todennäköisemmin korkeampi hinta indikoi korkeampaa katetta
Kinnku kinnku kinnku ja jauhenliha. Muutahan ei pitssaan voikaan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet suitsuttaa esim Tampereen Napolia, jossa pitsat on jotain 15€
luokkaa. Tässä tulee hyvin esiin se ”kallis on laadukasta” harha. Ihmiset jonottaa sisälle vaikka räntäsateessa saadakseen ehkä pykälän tukkupitsaa parempaa lättyä.Mutta makuasioita nämä.
Onko sulla joku mielipide noista Napolin "gourmet-pizzoista"? Mä olen joskus ihmetellyt tota 100 pizzan listaa kun oon miettinyt missä kävis Tampereella syömässä kun harvoin käyn. Eli onko kokemusta vaikka jostain etana- tai strutsi (struzzi?)- pizzasta, ei ehkä muualta saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luokkaa. Tässä tulee hyvin esiin se ”kallis on laadukasta” harha. Ihmiset jonottaa sisälle vaikka räntäsateessa saadakseen ehkä pykälän tukkupitsaa parempaa lättyä.Mutta makuasioita nämä.
Onko sulla joku mielipide noista Napolin "gourmet-pizzoista"? Mä olen joskus ihmetellyt tota 100 pizzan listaa kun oon miettinyt missä kävis Tampereella syömässä kun harvoin käyn. Eli onko kokemusta vaikka jostain etana- tai strutsi (struzzi?)- pizzasta, ei ehkä muualta saa?
Kerran kävin ja tilasin jonkin tomaatti-mozzarella pitsan, mutta ei lunastanut odotuksiani. Itse yleensä syön vain edellä mainitun kaltaista pitsaa, ehkä ventricina-makkaraa jos on. En tosin tuomitse ketään, joka pitsaansa laittaa vaikka strutsia, tai bearnaisekastiketta kanaa ja pepperonia (Nro 54).
Minua tosin yleisesti epäilyttää ravintolat, joissa on hillittömän pitkät listat/vaihtoehdot. Ainakin saa juuri ne täytteet, joista tykkää. Mutta voiko kaikki ne erikoiset täytevaihtoehdot olla tuoreita?
Tuo on kuitenkin tietääkseni usein valittu Tampereen parhaimmaksi pitseriaksi, joten ei se nyt huono valinta varmasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin ja tilasin jonkin tomaatti-mozzarella pitsan, mutta ei lunastanut odotuksiani. Itse yleensä syön vain edellä mainitun kaltaista pitsaa, ehkä ventricina-makkaraa jos on. En tosin tuomitse ketään, joka pitsaansa laittaa vaikka strutsia, tai bearnaisekastiketta kanaa ja pepperonia (Nro 54).
Minua tosin yleisesti epäilyttää ravintolat, joissa on hillittömän pitkät listat/vaihtoehdot. Ainakin saa juuri ne täytteet, joista tykkää. Mutta voiko kaikki ne erikoiset täytevaihtoehdot olla tuoreita?
Tuo on kuitenkin tietääkseni usein valittu Tampereen parhaimmaksi pitseriaksi, joten ei se nyt huono valinta varmasti ole.
OK, jos nyt vielä näet tämän, tai joku muukin saa vastata, mikä olis Tampereella hyvä pizzapaikka (keskustassa, joskus tosiaan harvakseltaan käyn ihan turistina siellä) ? Lucassa oon joskus käynyt, vähän samantyyppistä haen siis, en mitään kebab-ananas-pizzapaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön vain kunnon pizzoja. Yleensä kotipizza tai joku kunnon ravintola. Inhottaa semmoiset halpispizzat, joissa kinkkukin on sitä broileri-kinkkusekoitusta.
Kotipizza = kunnon pizza, ohhoh...
Nyt tarkkana! Kirjoittajahan nimenomaan tarkoitti, että on Kotipizzoja ja sitten on niitä kunnon ravintoloita.
Lapin hiihtokeskuksissa, kyllä. Muualla, en.
Aina jos ravintolassa syön, siis Suomessa.
Ei koskaan alle kympin pizzoja. Lempparit löytyy Fat Lizardista https://ravintolafatlizard.fi/pizza/
Joo. Lapissa. Siellä kun ei ole alle 10 euron pizzoja lainkaan.
Kyllä ja monia. Noi laadukkaammat pizzat on sen arvosia!
https://pizzatarvike.fi/pizzatarvikkeet/pizzauuni-runa-puulammitteinen/ tullu tolla puulämmitteisellä vedettyy pizza ku pizza lätty.
Syön alle 10 euron kilohintaisia pizzoja.
Joo, joko haen Pizza Hutista, jolloin pizza puoliksi miehen kanssa maksaa sen vajaa 15€/ naama, tai sit haen tosta lähellä olevasta pizzeriasta, jossa mun vakkari on 12€.