Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette hoitaneet korkeaa kolesterolia

Vierailija
19.09.2021 |

muuten kuin lääkkeillä? Kuinka nopeasti esim. ruokavalio ja liikunta ovat auttaneet, jos ovat auttaneet?

Toki myös asiantuntijakeinot ovat tervetulleita!

Kaikki konstit kehiin! Kiitos!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V e h n ä n a l k i o kirjoitti:

Pullalla. Vehnällä. Vehnä toimii.

Ei toiminut vehnänalkio mulla. LDL nousi reippaasti.

Vierailija
22/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitanut sitä mitenkään. Kolesteroli on tarpeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli LDL vuosikymmeniä 3,5. Pari vuotta sitten vaihdoin tavallisen vihreän voimariinin siniseen jossa puolet suolasta on korvattu Valio ValSa:lla eli maitosuolalla. Nyt LDL on 2,8

Vierailija
24/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitanut sitä mitenkään. Kolesteroli on tarpeellista.

Varmaan kolesteroli on tarpeellista, mutta onko korkea kolesteroli?

Vierailija
25/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laski kerran selkeästi parissa kuukaudessa kun stressin vuoksi laihduin enkä ehtinyt syödä sen enempää kunnon ruokia kuin herkkujakaan. Ikä 40+ silloin. Silloin tuli myös huhkittua ja rehkittyä, paljon fyysistä rasitusta. Myöhemmin arvo kyllä nousi mutta ei kai ole koskaan ollut selvästi koholla.

Silloin kun se laski asia paljastui sattumalta koska olin mukana yhdessä tutkimuksessa.

Vierailija
26/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys , päivittäin jokin Benecol tuote (jugurtti , tuorejuusto). Punainen liha kokonaan pois , rasvana ekstra neitsyt oliiviöljy. Laihdutus , paaaljon vihanneksia , hedelmiä , juureksia. Kuukaudessa arvot laski normaaliin (sain lääkäriltä kehuja). Ei ollut liikuntaa.

Vierailija
27/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus, terveellinen ruokavalio, liikunta ja Benecol.

Vierailija
28/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut nostamaan kädet pystyyn ja hyväksymään tilanteen, eli korkean kolesterolin. Mikään ei auta. Tai lääkitys varmaan auttaisi, vaimolla arvot tippuivat yli kuudesta kolmeen kun hän joutui aloittamaan lääkityksen.

Ruokavaliota en ole pystynyt juurikaan muuttamaan, mutta se ei ole aivan huonoimmasta päästä. Kaikki muu on tehty. Aloitin päivittäisen liikunnan, pudotin 10-15 kilon ylipainoni pois, käytin vuosia pelkästään kasvisteroli-levitteitä, keiju alentajaa ja benecolia sekä otin päivittäin kalanmaksaöljyä. HDL-arvo nousi ehkä hivenen, mutta mitään muuta ei tapahtunut. No can do.

Miksi lääkitystä ei aloiteta?

Vierailija
29/29 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa , jätin viinakset kokonaan pois enkä tupakoi . Ikää 65 , kaksi aivoinfarktia takana. Asiaa selviteltiin ja on jotakin sukurasitetta. Juustot on munkin herkkua , syön juustoa mutta katson tarkkaan kalorit.