Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero edessä. Mistä aloitan? Miehen kanssa ei voi keskustella.

Vierailija
19.09.2021 |

Olemme avioliitossa ja meillä alaikäisiä lapsia. Omistusasunto (velkaa). Neuvokaa mistä aloitan etenemään, olen liian heikkona nyt itse selvittämään. Auttakaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä helkkarissa jätä lapsia miehelle ja muuta itse pois niinkuin joku tässä neuvoo, ilmeisesti trollaa. Voi olla hankala saada lasten huoltajuus jos asiat kärjistyy ja olet muuttanut pois ilman lapsia.

Minä jätin, koska tiesin ettei ex-mies pärjää. Ex sai kokeailla lähivanhemmuutta. Vuoden kuluttua kaikki lapset asuivat luonani. Sitä ennen olivat jo kaikki viikonloput ja lomat minun kanssa, kun ei isä jaksanut eikä halunnut.

Ei ap voi edes muuttaa lasten kanssa virallisesti, jos lasten isä ei lupaa.

Jätit lapset miehelle, josta jo valmiiksi tiesit ette EI pärjää? Aika sairas äiti pitää olla, että tuollaista lapsilleen tekee. 

Miten sairas? Olin lasteni käytettävissä koko ajan. Tarkoitus oli tehdä asioista helppo. Sekä lapset ja isä huomasi miten oli paras. Ei mitään riitaa, ei mitään ongelmia. Helvetti olisi revennyt, jos olisin lapset vaatinut itselleni heti. Lasten etu aina ensin. Ero muutenkin oli järkytys. En halunnut repiä heitä kodistaan. Halusivat itse sitten luokseni. Kyseessä ei olleet pikkulapset, vaan jo isommat koululaiset.

Et ollut koko aikaa, kun et asunut lasten kanssa. Ja tuskinpa olit pois töistä jne. Sillä tavalla sairas, että jätit lapset sellaisen miehen vastuulle, jonka tiesit olevat pärjäämätön. Se, että lapset halusivat isän luota pois kertoo ihan muusta kuin lasten edusta. 

Vierailija
42/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä helkkarissa jätä lapsia miehelle ja muuta itse pois niinkuin joku tässä neuvoo, ilmeisesti trollaa. Voi olla hankala saada lasten huoltajuus jos asiat kärjistyy ja olet muuttanut pois ilman lapsia.

Minä jätin, koska tiesin ettei ex-mies pärjää. Ex sai kokeailla lähivanhemmuutta. Vuoden kuluttua kaikki lapset asuivat luonani. Sitä ennen olivat jo kaikki viikonloput ja lomat minun kanssa, kun ei isä jaksanut eikä halunnut.

Jätit lapset miehelle, josta jo valmiiksi tiesit ette EI pärjää? Aika sairas äiti pitää olla, että tuollaista lapsilleen tekee. 

Mene hölmö hoitoon tuon rasistisen naisvihasi kanssa. Aikuisen miehen täytyy olla sairas jos ei omia lapsiaan kykene hoitamaan.

Ei sairas, mutta itsekäs ja mukavuudenhaluinen. Ei jaksanut lapsiarkea. Typerä ei kuitenkaan, kun luovutti huoltajuuden äidille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päätös ei ole nyt mikään hetkessä tullut vaan vuosia mietitty. Olen vihainen sille ettei tätä vaan saa toimimaan ja miehen reaktio kun yritän viimeisillä voimillani korjata. Ei mikään "tuo nyt teki näin ja voi kun olen siitä vihainen". Eli missään nimessä ei tunnekuohussa tehty päätös.

Vierailija
44/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sairas? Olin lasteni käytettävissä koko ajan. Tarkoitus oli tehdä asioista helppo. Sekä lapset ja isä huomasi miten oli paras. Ei mitään riitaa, ei mitään ongelmia. Helvetti olisi revennyt, jos olisin lapset vaatinut itselleni heti. Lasten etu aina ensin. Ero muutenkin oli järkytys. En halunnut repiä heitä kodistaan. Halusivat itse sitten luokseni. Kyseessä ei olleet pikkulapset, vaan jo isommat koululaiset.

Et ollut koko aikaa, kun et asunut lasten kanssa. Ja tuskinpa olit pois töistä jne. Sillä tavalla sairas, että jätit lapset sellaisen miehen vastuulle, jonka tiesit olevat pärjäämätön. Se, että lapset halusivat isän luota pois kertoo ihan muusta kuin lasten edusta. 

Siis kyseessä ihan normaali mies, jolla vastuuta. Ei vain ollut kykenevä pitkällä aikavälillä laittamaan omia tarpeita taka-alalle. Kyllä luotin exään ja tiesin, että hän kääntyy puoleeni asioissa. Niin tekikin. Lapset ei olleet mitenkään heitteillä. Isä pyysi apua minulta ja päätti sitten, että lapset muuttavat luokseni.

Lapset huomasivat itsekin ettei isä pysty panostamaan täysillä. Kyseessä nyt jo aikuiset lapset. Ovat puhuneet noista ajoista ja omista kokemuksista.

Vierailija
45/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein näin:

*Tulostin eropaperit, täytin, pyysin miehen allekirjoituksen, postitin. Tuolloin emme puhuneet ja tätä kesti kuukausia. Mutta ajattelin, että kyllä se siitä vielä, kun mies ymmärtää, että ero on todella tapahtumassa.

*Kun akuutti tilanne rauhoittui, keskustelimme käytännön asioista. Sovimme, että minä lunastan vanhan kodin

*Etsittiin miehelle asunto läheltä

*Kun oltiin muutettu erilleen, varattiin aika lastenvalvojalle. Sovimme siellä lasten huollosta ja elatuksesta.

*Tehtiin ositus

*Haettiin toisen vaiheen eroa

Sen jälkeen on huolehdittu kaikessa sovussa lapsista yhdessä.

Kiitos sinulle, tämä oli selkeä ja toivoa antava vastaus. Odotan sitä, että molemmat ns vapaudumme, ja hoidamme lapsiamme yhdessä mutta erikseen hyvin. Mieheni on hyvä isä.

Vierailija
46/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yksi tuttu erosi ja tuttu oli kertonut miehelleni miten lasten äiti on täys hullu ja lapset jäävät tutulle jne jne jne. Seuraavan kerran kun pariskunnasta kuulimme, isä oli löytänyt uuden naisen ja kuinka ollakaan, lapset olivat ylläri pylläri takaisin äidillään. Näistä kun kuulee on vaikea sympata miesten itkua siitä että lapset määrätään automaattisesti äidille.

Vierailija
47/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osituspaperi täytyy tehdä samana päivänä kuin avioerohakemus. Voitte tehdä kahdestaan netistä löytyvälle pohjalle. Jos ette ole samaa mieltä omaisuuden jakamisesta, sit menkää tekemään se asianajajalle.

Menkää perheneuvolaan juttelemaan siitä, miten lasten tapaamisasiat ja elatusasiat on hyvä teidän tapauksessa järjestää. Lastenvalvojalla ei enää neuvotella vaan allekirjoitetaan paperi.

Liity Facen eroryhmään niin saat vertaistukea. Mene live-eroryhmiin, esim. Suomalaiseen eroseminaariin.

Vierailija
48/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että haluaisin lasten huoltajuuden?

Ap

Vierailija
49/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meinasinkin lisätä tuohon että jos haluaa huoltajuuden, mutta laiskuus voitti. Tosin en usko että olet ap.

Vierailija
50/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaako sun mies sua vielä?

....kysy siltä.

Mä en tiedä rakastanko itse. En vaan tiedä. Olen vaan niin vihainen etten osaa ajatella asiaa

Miksi olet vihainen?

Vierailija
51/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu ei AP. Todennäköisesti tämä "AP" on tuo typerän kommentin kirjoittaja.

-oikea Ap

Vierailija
52/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta lapset saisivat olla tasan saman verran äidin ja isän luona, tai vaikka päättää itse (osaisivat jo päättää). Ei ole lapsiin liittyvää nämä meidän ongelmat. Parisuhde vaan aivan kuraa. Siis aivan totaalisen rikkinäinen avioliitto. Ihan hävettää kun aina luuli että me jos ketkä oltaisiin loppuelämä yhdessä. En halua että lapset saavat meistä roolimallin sille miten parisuhteessa kuuluu käyttäytyä.

Menee nyt näköjään vähän avautumiseksi, mutta en ole vielä valmis puhumaan edes äidilleni, kenen kanssa minulla todella läheiset välit.

Vierailija
53/53 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osituspaperi täytyy tehdä samana päivänä kuin avioerohakemus. Voitte tehdä kahdestaan netistä löytyvälle pohjalle. Jos ette ole samaa mieltä omaisuuden jakamisesta, sit menkää tekemään se asianajajalle.

Menkää perheneuvolaan juttelemaan siitä, miten lasten tapaamisasiat ja elatusasiat on hyvä teidän tapauksessa järjestää. Lastenvalvojalla ei enää neuvotella vaan allekirjoitetaan paperi.

Liity Facen eroryhmään niin saat vertaistukea. Mene live-eroryhmiin, esim. Suomalaiseen eroseminaariin.

Osituksen voi tehdä myöhemminkin. Yleensä tehdäänkin, kun ensin ero on vireille laitettu ja muutto hoidettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä