Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero edessä. Mistä aloitan? Miehen kanssa ei voi keskustella.

Vierailija
19.09.2021 |

Olemme avioliitossa ja meillä alaikäisiä lapsia. Omistusasunto (velkaa). Neuvokaa mistä aloitan etenemään, olen liian heikkona nyt itse selvittämään. Auttakaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvun paikka kirjoitti:

Jos miehesi on kiltti, eikä ole väkivaltainen tai alkoholisti tai psykopaatti narsisti, niin älä ota eroa. Menkää perheterapiaan vähintään puoleksi vuodeksi. Pettämisen vuoksi en ottaisi eroa. Ei ihminen ole virheetön.

Miehellä taitaa olla jo uusi putkessa, valitettavasti. 

sivusta

Vierailija
22/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika lastenvalvojalle. Pitkät jonot.

Ei. Vanhemmat osaavat, jotkut fiksut, itsekin sopia nämä asiat. Ei kai joka asiaa tarvitse hoitaa kunnalla ja valtiolla, ellei ole riitaa lapsista tai mies aggressiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain vinkiksi, että lue varmuuden vuoksi vaikka keskusteluja täältä:

https://foorumi.narsisminuhrientuki.fi/

ja/tai esim. Miksi se ei vain lähde? -niminen kirja. Jos ongelmat tuntuvat tutuilta, lähtöä pitää miettiä ihan eri vinkkelistä, sillä narsisti ei halua erota (vaikka haukkuisi ja raivoaisi kaiken aikaa ja kertoisi lapsille päivittäin miten "isi ja äiti vihaa toisiaan") ja aloittaa sodan, jos kumppani lähtee.  Ja silloin on parempi tietää, mitä on vastassa, jotta osaa olla varautunut mihin tahansa ja pitää puolensa alusta asti.

Vierailija
24/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helkkarissa jätä lapsia miehelle ja muuta itse pois niinkuin joku tässä neuvoo, ilmeisesti trollaa. Voi olla hankala saada lasten huoltajuus jos asiat kärjistyy ja olet muuttanut pois ilman lapsia.

Vierailija
25/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi ostaa sut ulos asunnosta, jos tahtoo jäädä siihen.

Vierailija
26/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vanhemmat osaavat, jotkut fiksut, itsekin sopia nämä asiat. Ei kai joka asiaa tarvitse hoitaa kunnalla ja valtiolla, ellei ole riitaa lapsista tai mies aggressiivinen.

Fiksu ihminen nimenomaan menee vahvistamaan sopimukset lastenvalvojalle. Tämä on yksiselitteisesti lasten etu.

Vierailija
27/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on tosi pieniä, niin sanoisin itse että pure hammasta ja yritä selvitä. Meilläkin oli hirveän vaikeaa kun lapset oli 1-2v. Eli siis kolme vuotta putkeen.

Siinä tuli todistettua että pitkä liitto on todellakin tahdon asia.

Vierailija
28/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein näin:

*Tulostin eropaperit, täytin, pyysin miehen allekirjoituksen, postitin. Tuolloin emme puhuneet ja tätä kesti kuukausia. Mutta ajattelin, että kyllä se siitä vielä, kun mies ymmärtää, että ero on todella tapahtumassa.

*Kun akuutti tilanne rauhoittui, keskustelimme käytännön asioista. Sovimme, että minä lunastan vanhan kodin

*Etsittiin miehelle asunto läheltä

*Kun oltiin muutettu erilleen, varattiin aika lastenvalvojalle. Sovimme siellä lasten huollosta ja elatuksesta.

*Tehtiin ositus

*Haettiin toisen vaiheen eroa

Sen jälkeen on huolehdittu kaikessa sovussa lapsista yhdessä.

Vierailija
29/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä helkkarissa jätä lapsia miehelle ja muuta itse pois niinkuin joku tässä neuvoo, ilmeisesti trollaa. Voi olla hankala saada lasten huoltajuus jos asiat kärjistyy ja olet muuttanut pois ilman lapsia.

Minä jätin, koska tiesin ettei ex-mies pärjää. Ex sai kokeailla lähivanhemmuutta. Vuoden kuluttua kaikki lapset asuivat luonani. Sitä ennen olivat jo kaikki viikonloput ja lomat minun kanssa, kun ei isä jaksanut eikä halunnut.

Ei ap voi edes muuttaa lasten kanssa virallisesti, jos lasten isä ei lupaa.

Vierailija
30/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen nimenomaan menee vahvistamaan sopimukset lastenvalvojalle. Tämä on yksiselitteisesti lasten etu.

TÄMÄ! Ihan kaikki virallisesti paperille ja nimenomaan virallista kautta. Ei tule sitten jälkeen päin nokan koputuksia. 

Vierailija
31/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätin, koska tiesin ettei ex-mies pärjää. Ex sai kokeailla lähivanhemmuutta. Vuoden kuluttua kaikki lapset asuivat luonani. Sitä ennen olivat jo kaikki viikonloput ja lomat minun kanssa, kun ei isä jaksanut eikä halunnut.

Miksi ei muka voisi? Ei isä ole mikään diktaattori, joka voi määrätä, missä lapset asuvat. 

Vierailija
32/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa tunnekuohussa ei kannata tehdä mitään suuria päätöksiä. Sanon vain, koska totesit olevasi tällä hetkellä niin vihainen ettet pysty ajattelemaan selkeästi, vaikka uskonkin, että tuskin tuosta vain olisit eroamassa.

Vierailija
33/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätit lapset miehelle, josta jo valmiiksi tiesit ette EI pärjää? Aika sairas äiti pitää olla, että tuollaista lapsilleen tekee. 

Vierailija
34/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei muka voisi? Ei isä ole mikään diktaattori, joka voi määrätä, missä lapset asuvat. 

Siksi, koska muuttoilmoituksen vaaditaan molempien huoltajien suostumus ero tapauksessa.

Vierailija
35/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten huoltajuudesta kannattaa vahvistaa sopimus lastenvalvojalla.

Jos ei pysty sopimaan niin käräjille huoltajuusriita.

Vierailija
36/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ansaittava ja siinä kohtaa asiat tulee olla jo sovittuna. Ei auta muu kuin saada tuo viha pois ja jatkaa vasta sitten. Eli pariterapiaan mars mars (vaikka yksin).

Vierailija
37/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätit lapset miehelle, josta jo valmiiksi tiesit ette EI pärjää? Aika sairas äiti pitää olla, että tuollaista lapsilleen tekee. 

Miten sairas? Olin lasteni käytettävissä koko ajan. Tarkoitus oli tehdä asioista helppo. Sekä lapset ja isä huomasi miten oli paras. Ei mitään riitaa, ei mitään ongelmia. Helvetti olisi revennyt, jos olisin lapset vaatinut itselleni heti. Lasten etu aina ensin. Ero muutenkin oli järkytys. En halunnut repiä heitä kodistaan. Halusivat itse sitten luokseni. Kyseessä ei olleet pikkulapset, vaan jo isommat koululaiset.

Vierailija
38/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hölmö hoitoon tuon rasistisen naisvihasi kanssa. Aikuisen miehen täytyy olla sairas jos ei omia lapsiaan kykene hoitamaan.

Vierailija
39/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lasten osoitetta ei voi muuttaa, jos toinen vanhempi sitä vastustaa. Siis eron tullessa, kun muuttaa yhteisestä kodista pois. Tämä kannattaa muistaa. Maistraatti on yhteydessä tähän toiseen vanhempaan kyllä. Vähintään kirjeellä. Eli jos haluaa olla lähi, ei kannata muuttaa omia kirjoja pois ennenkuin on varma, että saa lapsetkin mukaan.

Vierailija
40/53 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hölmö hoitoon tuon rasistisen naisvihasi kanssa. Aikuisen miehen täytyy olla sairas jos ei omia lapsiaan kykene hoitamaan.

Ylisjonneilta ei nyt kysytty mitään. Normaalit aikuiset tietävät, että hyvinkin moni mies ei kykene lapsiaan hoitamaan, vaikka olisi ihan terve. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän