Ero edessä. Mistä aloitan? Miehen kanssa ei voi keskustella.
Olemme avioliitossa ja meillä alaikäisiä lapsia. Omistusasunto (velkaa). Neuvokaa mistä aloitan etenemään, olen liian heikkona nyt itse selvittämään. Auttakaa.
Kommentit (53)
Katsot kunnan/kaupungin asuntotoimiston tiedot, ja laitat asuntohakemuksen vetämään. Tai etsit oikotieltä vuokrattavat asunnot. Muutat heti kun saat asunnon.
Tästä voit aloittaa.
Varaa aika lastenvalvojalle. Pitkät jonot.
Liian tavallinen tarina. Miten voi olla niin vaikeaa olla yhdessä edes pikkulapsivaiheen yli.
Just oli jossain Merja Mähkän(?) instajulkaisussa, että kannattaa ensin sopia taloudellisista asioista ennen kuin täyttää erohakemuksen. Oisko joku juridinen syy, miten jaettava omaisuus määräytyy ennen ja jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että haluat eron. Tulosta avioero hakemus netistä, täytä ja postita. Asunnon haku. Lapset kannattaa jättää isän luo aluksi ettei syytä vieraannuttamisesta ym. Näin minä tein.
Sanoin jo. Tai sanoin että parisuhteelle pitää tehdä jotain ei toimi näin. Alkoi haukkumaan ja syyttelemään että haluan eron ja lähde menemään. Niin haluankin jos ei toinen osapuoli halua korjata.
Miten asunnon myynnit/mies saisi olla meidän talossa ja minä maksan vuokraa??
Vierailija kirjoitti:
Liian tavallinen tarina. Miten voi olla niin vaikeaa olla yhdessä edes pikkulapsivaiheen yli.
Huvikseenhan jengi varmaan tossa vaiheessa eroaakin, joo.
Keskusteltava on jatkossakin, koska teillä on yhteisiä lapsia.
Fiksumpaa on keskustella nyt pariterapiassa ja saada liitto toimimaan.
Pariterapiaan ensin? Älkää heti luovuttako?
Vierailija kirjoitti:
Kun en haluaisi olla se liian tavallinen tarina, en ole ikinä uskonut niihin. Miehellä jokin kumma juttu kun selkeästi on "sitoutunut avioliittoon" mutta satavarmasti tietää ettei tämä tällaisenaan voi jatkua, mutta pitää minua hirveänä ihmisenä kun edes otan asian puheeksi. Ilmeisesti pitäisi jatkaa vain ja kärsiä. Tiedän että mieskin kärsii. Luulee varmaan että tällaista tämän nyt vaan pitää sitten olla. Hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis, mies ei.
Hanki tukiverkostot ympärillesi ja anna lasten lähihuoltajuus miehellesi. Itse tapaat lapsia vain viikonloppuisin ja teet kaikkea kivaa heidän kanssaa, lapsiarjen laitat miehellesi. Vuokraa tai hanki kiva sinkkuboksi ja tapaile ystäviä, sekä urheile. Tinder päälle ja nuorempaa seksiseuraa sieltä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että haluat eron. Tulosta avioero hakemus netistä, täytä ja postita. Asunnon haku. Lapset kannattaa jättää isän luo aluksi ettei syytä vieraannuttamisesta ym. Näin minä tein.
Sanoin jo. Tai sanoin että parisuhteelle pitää tehdä jotain ei toimi näin. Alkoi haukkumaan ja syyttelemään että haluan eron ja lähde menemään. Niin haluankin jos ei toinen osapuoli halua korjata.
Miten asunnon myynnit/mies saisi olla meidän talossa ja minä maksan vuokraa??
Eropaperit ja asunto. Muutat pois, jos haluat eron ja maksat vuokraa tai ostat oman, mihin muutat. Asunnon myynti on sitten se viimeinen asia.
Jos miehesi on kiltti, eikä ole väkivaltainen tai alkoholisti tai psykopaatti narsisti, niin älä ota eroa. Menkää perheterapiaan vähintään puoleksi vuodeksi. Pettämisen vuoksi en ottaisi eroa. Ei ihminen ole virheetön.
Rakastaako sun mies sua vielä?
....kysy siltä.
Vierailija kirjoitti:
Keskusteltava on jatkossakin, koska teillä on yhteisiä lapsia.
Fiksumpaa on keskustella nyt pariterapiassa ja saada liitto toimimaan.
Luulen, että kaiken tämän alun jälkeen pystyisimmekin keskustelemaan (lasten asioista) mutta tämä on niin ehdoton tilanne nyt. Olen ihan epätoivoinen. En missään nimessä haluaisi tätä mutta en keksi enää muuta vaihtoehtoa. Rehellisesti en edes usko että pariterapia toimisi meidän tilanteessa
Soita äidille tai sukulaiselle. Etsikää uusi asunto ja tuo vanha asunto myydään kohtuullisella hinnalla että pääsee äkkiä eroon koko asiasta eikä se rasita, sitten raha puoliksi miehen kanssa - jos se on puolikas omistus vai onko toisen vain. Ja muuttoilmot yms. Miten lapset, onko tyttö äidin luona ja poika isän vai miten se menee. Vai kaikki lapset sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis, mies ei.
Voit mennä aluksi yksin ja avautua rauhassa. Ne keskustelut selkeyttää ainakin sinun omia ajatuksia. Jos miestä alkaa jossain vaiheessa kiinnostamaan teidän parisuhde ja avioliiton tila, hän voi "hypätä kyytiin" ja lähteä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakastaako sun mies sua vielä?
....kysy siltä.
Mä en tiedä rakastanko itse. En vaan tiedä. Olen vaan niin vihainen etten osaa ajatella asiaa