Pojan ihan uusi takki repeytynyt saumasta kun "tappeli" kaverin kanssa
Viime viikolla ostettiin uusi takki 15-vuotiaalle. Tänään tuli nolona kotiin ja näytti mulle takkiaan. Takin yhdessä saumassa on noin kymmenen sentin pituinen reikä. Kun tiukkasin, että mitä oli käynyt, poika sanoi, että kaveri otti hänen takistaan kiinni, kun hän yritti lähteä kuselle. Hän oli sitten alkanut riuhtomaan itseään pois siitä kaverin otteesta ja takki oli revennyt. Harmittaa. 170 euron takki ja heti resuna.
Kommentit (25)
Tekisin lasun ehdottomasti. Poika huostaan, niin oppii arvostamaan sitä mitä hänellä on.
Vie ompelijalle, saa todennäköisesti siististi kuntoon jos on ratkennut saumasta. Älä nyt ainakaan uutta osta!
Vierailija kirjoitti:
No ompele se sauma. Kai sulla neula kädessä pysyy.
Ei se takki silti enää vedenkestävä ole. Ap
Kaveri maksaa uuden takin. Hänhän takin rikkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se 15 vuotiaalla menee sateessakin. Tuskin se enää lätäkössä käy makailemassa
Noh, tuollaiset nahistelut kuuluu poikien elämään. Jos sulla on ompelukone ja ollenkaan taitoa käyttää sitä, kokeile korjata sauma. Eihän siitä yhtä kestävää saa kuin se alkujaan oli, mutta uutta on ihan turha tuon takia ostaa.
Ap, sinuna soittaisin takin rikkoneen pojan vanhemmille. Poika on itse vahingonkorvausvastuussa, mutta oppii ehkä olemaan riuhtomatta kun joutuu puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinuna soittaisin takin rikkoneen pojan vanhemmille. Poika on itse vahingonkorvausvastuussa, mutta oppii ehkä olemaan riuhtomatta kun joutuu puhutteluun.
No joo, mutta eiköhän syytä ollut molemmissa pojissa. Ei pelkästään kaverissa. Ap
Miksi yritti edes estää kusella käyntiä? Joku fetissi seurata hätäistä kaveria?
Osta uusi. Eipä tuo niin kallis ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lasun ehdottomasti. Poika huostaan, niin oppii arvostamaan sitä mitä hänellä on.
Mitä ihmettä selität?
Isä , äiti tai poika ottaa kätöseensä nyt vain neulan ja langan ja tiiviisti ompelee sauman kiinni. Siihen menisi minulla n 20-30min max. Ei tarvi leikkiä uusavutonta teidän kenenkään. Kai teillä kaikilla perheessä on toimivat kädet. Siitä on aivan turha mälvätä enempää .
” Kaatuu ne valtamerilaivatkin”
Nykyajan ”laatua”. Ymmärrän retrovaatteita ostavia.
😇 voi hellanlettas, oliko suunnitelmissa ,että poika menee uimaan ja kellumaan takin kanssa. Nyt se varmaan sulaa tai uppoaa. Kyllä elämä on rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, tuollaiset nahistelut kuuluu poikien elämään. Jos sulla on ompelukone ja ollenkaan taitoa käyttää sitä, kokeile korjata sauma. Eihän siitä yhtä kestävää saa kuin se alkujaan oli, mutta uutta on ihan turha tuon takia ostaa.
Siihen ei mitään koneita tarvitse ,jos ei ihan tumpelo ole. Tässä ajassa olisi jo ommellut sen. Välitä, älä valta.
Ap mielikuvitus pojan takki meni taas rikki. Viimeksi jäi kengät roikkumaan langalle.
Edellisestä samasta ketjusta tuli huomattavasti pitempi. Eikö enää kiinnosta?
Minä en hankkisi uutta takkia. Korjaisin sauman ja sillä on pärjättävä, oli vedenkestävä tai ei. Jospa poika ottaisi opikseen. Kaverin otteen vaatteesta voi irrottaa muutenkin kuin riuhtaisemalla niin että vaate repeää. Kaverilta myös typerää käytöstä.
Ottaisin luultavasti yhteyttä kaverin äitiin ja kertoisin että poikansa oli ollut osallisena tällaisessa nujakassa. Jos kaveri on vielä joskus jollain tavalla mukana jossain sellaisessa missä jotain pojan omaisuutta menee rikki, niin vaatisin korvauksia, vahinko tai ei. Ketään ei ole syytä estää menemästä vessaan, eikä muutenkaan riuhtoa toisia vaatteista.