Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies loikkasi uuteen suhteeseen, sattuu ihan hirveästi

Vierailija
19.09.2021 |

Ero tuli siis juhannuksen tienoilla ja mies siirtyi suoraan uuteen naiseen jonka kanssa etenevät nyt suhteessa pikavauhtia eteenpäin. Väittää ettei kyseisellä naisella ollut mitään tekemistä eromme kanssa, mutta minusta tuo kuulostaa epäuskottavalta. Tunsivat toisensa jo suhteemme aikana. Olimme kihloissa, lapsia ei ehtinyt tulla. Lemmikin mies antoi onneksi minun hoiviini niin ei tarvitse olla tekemisissä. Kysymys kuuluu, miten tästä pääsee yli? Tiedän kyllä, että aika on varmaan avainasia ja nyt on vasta muutama kuukausi kulunut. Tuntuu vaan mahdottomalta päästä tästä eteenpäin, tunteet risteilevät vihasta äärimmäiseen suruun ja epätoivoon sekä lamaannukseen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi sinusta eron? Vai miten meni?

Vierailija
2/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vaikuta helmeltä. Olet vielä iloinen kun pääsit eroon. Ja ilman lapsia - täydellistä! Nyt vaan nautit vapaudesta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi nuorempana noissa (vastaavissa) tapauksissa aina niin, että mies paljastui täysin mr. vääräksi jälkikäteen, myös taustatietoja tutkimalla, asiaa käsittelemällä ja ajattelemalla. Rakastuneena sitä ei nähnyt, enkä olisi voinut tunnustaa, aivokemia kesti aikansa tasoittua. Joskus kirkastui.

Vierailija
4/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta vuodesta vuoteen kestää tuska. Laastarisuhde auttaa ,sellainen pienikin, että flirttaat joskus ravintolassa jonkun kanssa. Kerrot sillä tavalla sun aivoille, että ei elämä tähän yhteen ihmiseen kaatunut ja maailma on mahdollisuuksia täynnä. Sun aivot tykkää siitä viestistä eikä enää ole ollenkaan epätoivoinen olo. Suosittelen lämpimästi, kyse on nyt ennen kaikkea sun selviämisestä, älä jää nurkkiin ripottelemaan tuhkaa yllesi. Joten moralisointi pois ja pientä vipinää elämään

Vierailija
5/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kaikille, että lähti jos halusi lähteä. Oikeasti. 

Aikansa tuo ottaa, ei sitä voi nopeuttaa. Tuossa tilanteessa olleena en voi sanoa muuta kuin että I feel you. 

Vierailija
6/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jättäjä on käsitellyt eron jo suhteen aikana, joten on nopeammin valmis uuteen. Lisäksi ihmisissä on tässä asiassa suuria eroja. Minullakin meni joskus toipumiseen lähes vuosi, joskus uusi löytyi jo seuraavana päivänä.

Vierailija
7/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin nyt kannattaa katsella ympärilleen ja huomata, että tosiaan muitakin miehiä on. Pian se entinen sitten jo yleensä onkin taas kolkuttelemassa ovellasi.

Vierailija
8/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi AP, voimia ihan kamalasti <3 Nyt tuntuu varmasti tuolta ja kuvailemasi tunteet ovat kaikki normaaleja. Kuten joku ylempänä kirjoitti, aivokemialla kestää oma aikansa tasaantua. Mitä jos koittaisit siihen asti esim. kirjoittaa ajatuksia ylös? Niihin voisi saada siten hieman perspektiiviä. Itse teen joskus ahdistuneena niin että kirjoitan ylös tunteita ja sitten "vastaan" niihin itselleni järjellä, siis paperille/näytölle. Esim. "tuntuu etten tule selviämään tästä koskaan ja olen täysin rikki" -> "On todennäköistä että tämä on kuitenkin vain ohimenevä tunne ja löydän ajan kanssa työkaluja asian käsittelyyn, niin kuin olen aina aiemminkin lopulta elämäni kriiseissä tehnyt. Olen aina ennenkin pahimmilla hetkillä kuvitellut, että kipu kestää ikuisesti mutta lopulta se on hellittänyt. Olen selvinnyt sydänsuruista ennenkin." Jne. Tuohon ei ole yhtä oikeaa tapaa, mutta on hyödyllistä jos voit lukea sitä omaa järjen ääntäsi uudestaan ja uudestaan. 

Muista myös, että kipu näissä asioissa kertoo siitä että sinä välitit. Suhde ei ollut yhdentekevä, eikä niin kuulukaan olla. Naiset käsittelevät eroja usein juuri tuolla tapaa, että pystyvät kohtaamaan tuskan nopeammin yleensä heti eron jälkeen. Miehet useammin yrittävät vältellä vaikeita tunteita ja vaikka mies on alkanut uuteen suhteeseen, se ei tarkoita että hänellä ei olisi samaa käsittelyä edessä. Vaikkei uusi nainen olisikaan ns. laastari, mies tuo silti vanhan suhteen asioita ja tunnetaakkaa uuteen jos ei ole tehnyt tunnetyötään. Et voi tietää, onko tuo fiksua mieheltä ollenkaan vai ei etkä voi tietää mitä uusi nainen joutuu tämän takia vielä mieheltä kestämään. Ei ole kiva katsoa puolen vuoden kohdalla miestä, joka on havahtunut entisen suhteensa virheisiin tai jopa ikävöi eksäänsä. Itsekin olen ollut suhteessa jossa katsoin miehen oireilua vierestä niin pitkään etten enää jaksanut. Oli siis pettänyt edellistä naistaan ja niin sekaisin itsensä kanssa että se myrkytti meidänkin suhteen. On ihan yleistä että miehet heräävät asioihin vasta kun nainen on jo päässyt yli. On myös hyvin todennäköistä, että ajan kanssa opit itsekin pitämään eroa oikeana ratkaisuna eikä sinua ikuisesti kiinnosta kenen kanssa mies on vai onko kenenkään. Nyt keskity itseesi ja yritä olla itsellesi armollinen siinä, että kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja. Ympäröi itsesi ystävillä ja kaikella hyvällä energialla, mistä saat voimaa. Itke kun itkettää ja jos tuntuu ettet pärjää yksin, keskusteluavusta on usein hyötyöä. Et ole yksin. Voimia<3

Vierailija
9/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen deittailija kirjoitti:

Moni jättäjä on käsitellyt eron jo suhteen aikana, joten on nopeammin valmis uuteen. Lisäksi ihmisissä on tässä asiassa suuria eroja. Minullakin meni joskus toipumiseen lähes vuosi, joskus uusi löytyi jo seuraavana päivänä.

Tämäkin on totta, mutta siinä vaiheessa olisi reilua pitää se toinenkin ajantasalla missä mennään. Tosi usein näissä on sitä uutta suhdetta viritelty jo ennen edellisen päättymistä ja se on todella halpamaista.

Vierailija
10/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset rakastuvat renttuihin

Vierailija
11/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Onneksi pääsit eroon!

Kaverilla lähes samanlainen tilanne, mutta ongelmaksi on muodostunut tuo petturi, joka haluaa kaverin takaisin.

Törkeydet mitä teki ovat sen sorttisia ettei toivottavasti koskaan ota häntä takaisin.

Vierailija
12/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puolesta vuodesta vuoteen kestää tuska. Laastarisuhde auttaa ,sellainen pienikin, että flirttaat joskus ravintolassa jonkun kanssa. Kerrot sillä tavalla sun aivoille, että ei elämä tähän yhteen ihmiseen kaatunut ja maailma on mahdollisuuksia täynnä. Sun aivot tykkää siitä viestistä eikä enää ole ollenkaan epätoivoinen olo. Suosittelen lämpimästi, kyse on nyt ennen kaikkea sun selviämisestä, älä jää nurkkiin ripottelemaan tuhkaa yllesi. Joten moralisointi pois ja pientä vipinää elämään

Laastareissa on se riski, että epätoivoisena hakee hyväksyntää ja tunnetta siitä että on tärkeä ja sitä saadessaan saattaa itsekin ihastua ja hypätä johonkin liian vakavaan liian pian edellisen suhteen jälkeen. Sitten saattaakin löytää itsensä vielä enemmän rikkinäisenä ja hämmentyneenä.

Mulle kävi noin. Ihan liian pian edellisen suhteen jälkeen lähdin viihteelle, kaverin keikalle ja ihastuttiin. En ollut ehtinyt käsitellä edellistä suhdetta ja rikkoutunutta sydäntä. Rakastuin kyllä todella tuohon mieheen ja meillä oli hauskaa, hyviä hetkiä ja rakkautta. Mutta koska minä olin mennyt eteenpäin liian nopeasti ja hänellä oli myös omat menneisyytensä epäkohdat käsittelemättä, suhde meni poikki.

Vierailija
13/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä miehiä kyllä riittää. Kalahtaa vielä miehen omaan nilkkaan seuraavassa suhteessa.

Vierailija
14/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää oli? kuin pitkä suhde?

Vierailija
15/16 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin hyviä kommentteja jo tullut. Kyllä se sattuu kun itsellä on vielä paljon tunteita ja toinen paahtaa täysillä eteenpäin ihan kuin olisin ollut merkityksetön. Ap

Vierailija
16/16 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi