Mitä jos lopetettaisiin palveluiden käytöt??
Kukaan ei kävisi koskaan kahviloissa ja tekisi paljon paljon halvemman kahvin itse. Ei kävisi ravintoloissa syömässä eikä juomassa eikä käyttäisi taksia eikä hotelleja eikä mitään muutakaan. Pyrkisi pitämään kaiken saamansa pankkitilillä ja maksaisi vain pakolliset. Jos vaikka puolet ihmisistä tekisi näin niin vaikuttaisiko se jotain muuhunkin kuin omaan elämään??
Kommentit (22)
Http://tilastokeskus.fi/til/tyokay/2010/03/tyokay_2010_03_2012-09-04_tie_001_fi.html
Tuossa toki mukana myös 'välttämättömiä' palvelualoja mutta antaa hieman perspektiiviä.
Itse esimerkiksi menettäisin elantoni kokonaan, samoin koko työyhteisö. Huoltomies nyt saattaisi jäädä osa-aikaisesti sillon tällöin kunnostamaan rapistuvaa kiinteistöä jotta toimitilamme pysyisi pystyssä. Minulle vieras ajatus että ei ymmärretä palvelualojen merkitystä koska paljon mitään muuta en ole elämässäni tuottanut kuin palveluja, hyvin monessa eri muodossa mutta kuitenkin.
Ehkä saisit jotain perspektiivin laajennusta Antti Holman kirjasta Järjestäjä. En ole vielä lukenut mutta siinä hän ainakin kirjoittaa siitä, kuinka yllättynyt oli teatteritöihin mennessään siitä kuinka paljon erilaisia ihmisiä ja työnkuvia nykyään tarvitaan että teatterit pyörivät.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:23"]
Kukaan ei kävisi koskaan kahviloissa ja tekisi paljon paljon halvemman kahvin itse. Ei kävisi ravintoloissa syömässä eikä juomassa eikä käyttäisi taksia eikä hotelleja eikä mitään muutakaan. Pyrkisi pitämään kaiken saamansa pankkitilillä ja maksaisi vain pakolliset. Jos vaikka puolet ihmisistä tekisi näin niin vaikuttaisiko se jotain muuhunkin kuin omaan elämään??
[/quote]
Hyi saatana miten ankeaa elämää!
Pohjois-Korean malliin... ei ikinä.