Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille ruumis haisee?

Vierailija
04.11.2014 |

Olen siivooja ja otamme viikottain kerrostaloja.
Eräässä talossa löyhkää todella outo haju, ei mitenkään selitettävissä.
Tyhmä kysymys joo mutta asia kyllä vaivaa :/

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti että hautajaisissa arkusta tulee hajua. Ei ole kyllä ikinä tullut, olen ollut monissa hautajaisissa. Ei myöskään vainaja ole haissut miltään kylmiössä.

Mä olen yhden kerran ollut hautajaisissa jossa arkku haisi. En tiedä oliko kylmäsäilytyksessä käynyt jotain vai mikä oli, mutta arkkua ympäröi hyvin vahva ruumiin haju kun sitä kannettiin kappelista hautaan.

Muissa hautajaisissa en ole koskaan mitään haistanut.

Oli aika kamalaa.

Vierailija
82/92 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli ollut yli viikon kuolleena, mutta ei siinä ihan oven edessä haissut mitenkään erityiseltä. Kun ovi saatiin auki, menin muutaman metrin päähän odottamaan, eikä ainakaan sinne asti kantautunut mitään hajua. Että ei se haju aina ole kovin voimakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
84/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti ruumista en ole haistanut. Olen kuitenkin ollut ruumishuoneella ja sen yhteydessä olevassa krematoriossa. Ilmassa leijui sellainen makeahko, kesäkeittomainen haju. Vaikea kuvailla, mutta kesäkeitto siitä tosiaan ensimmäisenä mieleen tuli. Joku sanoi aiemmin, että ruumishuoneella haisee kaalilaatikolta. Pystyn kyllä hyvin näkemään tämän yhteyden. Kurja haju, kun tietää, ettei tule ruuasta.

Vierailija
85/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ne ei Syke sarjan toisessa jaksossa sitä haistaneet, kun sisäelimet olivat menneet kuolioon?

Onko Syke siis mielestäsi dokumentaarinen sarja? Minä olen luullut fiktiiviseksi draamaksi.

Vierailija
86/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaisesti ruumista en ole haistanut. Olen kuitenkin ollut ruumishuoneella ja sen yhteydessä olevassa krematoriossa. Ilmassa leijui sellainen makeahko, kesäkeittomainen haju. Vaikea kuvailla, mutta kesäkeitto siitä tosiaan ensimmäisenä mieleen tuli. Joku sanoi aiemmin, että ruumishuoneella haisee kaalilaatikolta. Pystyn kyllä hyvin näkemään tämän yhteyden. Kurja haju, kun tietää, ettei tule ruuasta.

Naapurin helteellä tapahtuneen kuoleman jälkeen osaan vastata tähän. Luulin syylliseksi miehen pahalle haisevia kenkiä, eli sellainen hikilikahaju, joka on vähän kuin pahanhajuinen ruoka myös.

Vierailija
87/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mätänevät kalat haisevat pahemmalle, nyt kun asiaa mietin. Kuvottavin haju on se kun puhdistat järveen jäänyttä verkkoa mädäntyvistä kalaparoista. Se on paha, paha haju.

Vierailija
88/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalman haju tarttuu vaatteisiin lähes silmänräpäyksessä. Olen muutaman kerran joutunut hautajaisissa kantamaan vainajaa, lähes joka kerralla arkun lähellä ja kannettaessa on tuntunut kalman haju, joka on tarttunut vaatteisiini eikä lähde tuulettamalla. Tai sitten kuvittelen. Terveyskeskusten kellareissa tunnistan heti milloin olemme ruumishuoneen lähellä siitä huolimatta, että vainajat ovat pääsääntöisesti kylmässä, eivät kuitenkaan pakastettuina, vaan suunnilleen jääkaappilämpötilassa.

En osaa kuvailla enkä verrata hajua mihinkään muuhun, kalman haju on kalman haju.

Vierailija
89/92 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikolle, hyvin haudutetulle sellaiselle.

Vierailija
90/92 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailisin sitä näin:

Mätä, hyvin tunkkainen, paha haju. Ulosteet, veret, virtsat tuovat oman lisänsä. Verikin  haisee hirveälle mädän metalliselle ja kuivuneena tunkkaiselle "roskikselle". Siinä on vähän jotain samaa kuin jos kuvittelee kaatopaikan jossa kaikkea sekaisin ja se ollut helteessä monta viikkoa. Se x100

Vierailija
91/92 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kuoleman jälkeen se haisee kuselle ja paskalle, koska lihakset rentoutuvat. Kylmäkaapista se ei haise millekään. Jos ruumis on jäänyt asuntoon ja vaikka ei ole muumioitunut, niin mädäntyneen lihan imelälle, kuselle ja paskallehan se haisee.

Olen ollut töissä paikoissa, joissa olen laittanut ja ottanut porukkaa kylmästä. Kyllä se kaappi haisee ja ne kylmässä olleet ihmiset. Se on se kalman haju. Ei tee minulle pahaa oloa, voin vaikka heti syödä kunnon aterian. Mutta se haju vaan on kuoleman haju.

Vierailija
92/92 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole ilmoittanut hajusta kyseisen taloyhtiön isännöitsijälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi