Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille ruumis haisee?

Vierailija
04.11.2014 |

Olen siivooja ja otamme viikottain kerrostaloja.
Eräässä talossa löyhkää todella outo haju, ei mitenkään selitettävissä.
Tyhmä kysymys joo mutta asia kyllä vaivaa :/

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:36"]Muistan sen hajun aina.Olin opiskelu vuosina ruumiinavausta seuraamassa. Ei sitä hajua voi verrata mihinkään.
[/quote]millainen se oli, meidänkin talossa on kumma lemu.

Vierailija
22/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en voi yhtyä asiaan että hautajaisissa olisin haistanut mitään, kun meidän mummu kuoli, en muista yhtään että siellä olisi "haissut"?
Rippikoulussa tosin, hyvin kauan sitten kun kävimme kappelissa niin ruumishuoneen lähellä haisi todella outo, mutta minulle sanottiin että paikassa oltiin maalattu.. Tiedä sitten oliko ruumis vai maali, muttei haju todellakaan ollut sama mitä tuossa kyseisessä kerrostalossa...
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti käsittelee sian munuaista mietimpä vain

Vierailija
24/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:22"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:21"]Mätä liha ja ihmiseritteet on aika kuvaava. Se on sellainen haju, mitä on vaikea kuvailla mutta kun sen haistaa niin tietää heti mistä haju tulee tai vähintääkin osaa arvata. Ja se kalman haju on mun mielestä se, mikä haisee usein esim. saattohoitopotilaan huoneessa juuri ennen kuolemaa. En osaa sitä paremmin selittää, mutta se haju saa niskavillat pystyyn. [/quote]hyvällä vai huonolla tavalla? [/quote] Ei varsinaisesti kummallakaan tavalla. Hyvällä toisaalta, koska tietää että toisen tuskat on kohta ohi. Ja toisaalta hieman pelottavalla, aina se pysäyttää kun kuolema on läsnä, vaikka se olisikin tiedossa ja odotettu. [/quote]onko se haju ollenkaan sama mitä itse ruumiista tulee?

[/quote]

Tuore ruumishan ei haise oikeastaan miltään, vasta tuntien kuluttua kun mätäneminen alkaa. Eli mun mielestä ei ole sama haju. Ruumiin haju on sellanen että kuvottaa, kalma taas on enemmänkin sellanen et puistattaa. Kamalan vaikea kuvailla kun en oikein löydä oikeita sanoja mitkä parhaiten kertois.76

Vierailija
25/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joskus käsitellyt esim sian munuaisia? Niissä samaa hajua kuin ruumiissa.

Vierailija
26/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 16:02"]Jos olet joskus käsitellyt esim sian munuaisia? Niissä samaa hajua kuin ruumiissa.
[/quote]juu en kyllä

Vierailija
27/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 15:32"]

Haiseeko ruumishuoneella??

[/quote]

Siellä siivotaan niin usein että ei haise. Ruumiit haisee. Eli esim hautajaisissa arkussa olevan ruumiin haistaa kyllä kun seisoo vieressä. Jos on siis haistanut kuolleen aiemminkin.

[/quote]

Sairaalan kylmiössä käyn työn puolesta usein, ja kyllä siellä sellainen tietynlainen aromi leijailee. Vainajan haju on hyvin erikoislaatuinen eikä oikein lähde millään pois kokonaan. Siellä haisee siis kalma, mutta oikein kunnolla mädäntyneen ruumiin hajussa on sama imelä pohjavire, se on vain käsittämättömän paljon voimakkaampi. Se haju ei asunnosta lähde millään, kaikki pinnat täytyy erikoiskäsitellä ja tehdä täysremontti.

Vierailija
28/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen ruumis haisee erilaiselle kuin eläimen ruumis?

Vierailija
29/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija
30/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä on siis perää että mikäli ihminen on kuollut asuntoonsa, se kalman/mädän?! Haju tuhoaa kaikki huonekalutkin ja pinttyy joka paikkaa?? Ajattelin asian olevan humpuukia. Mille haisee sitten kalma? Esim kylmiöissä kun käy

Vierailija
31/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö soita sen naapurisi ovikelloa?

Vierailija
32/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädän kalan ja kananmunan sekotus.

Vierailija
33/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/92 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:51"]

[/quote]

mm minä. Teen koirille nk. Yrjölän puuroa ja pilkun siihen raakoja munuaisia. Ei haise hyvälle, mutta piskit kiittää.

Vierailija
35/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 22:25"]

Eli siinä on siis perää että mikäli ihminen on kuollut asuntoonsa, se kalman/mädän?! Haju tuhoaa kaikki huonekalutkin ja pinttyy joka paikkaa?? Ajattelin asian olevan humpuukia. Mille haisee sitten kalma? Esim kylmiöissä kun käy

[/quote]

Ei sitä kalman hajua voi mitenkään tyhjentävästi kuvailla. Makea outo tuoksu. Ei sinänsä paha haju, vaan outo ja ällöttävä. Kun sen on kerrankin haistanut, niin tietää ikuisesti. Kuulunee ihmisen luontoon sellainen.

Ja kyllä se kunnolla pilaantuneen ruumiin haju tuhoaa kaiken. Itse olen läheiseni asuntoa tuulettanut kaikki ikkunat auki kuukauden päivät, mutta haju ei lähtenyt. Muutama huonekalu saatiin vielä käyttökelpoisiksi, mutta asunnossa meni lattioista lähtien kaikki uusiksi. Tuhojen laajuus riippuu tietysti varmaan monista asioista (lämpötila, kauanko vainaja on ehtinyt olla asunnossa, onko ollut lattialla vai kylpyammeessa jne.)

Vierailija
36/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:51"]

[/quote]

Minä esimerkiksi. Olen teurastamolla töissä.

Vierailija
37/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en ole haistanut mitään hautajaisissa jossa arkun kansi on ollut auki ja vainajaa on vielä silitelty poskista jäähyväisiksi. Tätini jopa pussasivat äitiään läksiäisiksi, eikä mitään hajua.
Tätä ihmettelen. Ei kuitenkaan ollut missään syväjäässä, vaan aivan normaalisti viileä kalmo.

Vierailija
40/92 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän