Mille ruumis haisee?
Olen siivooja ja otamme viikottain kerrostaloja.
Eräässä talossa löyhkää todella outo haju, ei mitenkään selitettävissä.
Tyhmä kysymys joo mutta asia kyllä vaivaa :/
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko ruumishuoneella??
Eipä juuri, siellä ruumiit on kylmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko ruumishuoneella??
Eipä juuri, siellä ruumiit on kylmässä.
Olin vainajaa pukemassa ensi kertaa sairaalan kylmiössä. Ei siellä pahalle haissut, ja vainaja oli ollut kolme viikkoa kylmässä. Minusta oli sellainen lihakaupan/tiskin haju, ja pesuaineen. (Mutta toisaalta kun sitä muistelen, tulee vähän huono olo...)
Ihminen alkaa hajoamaan välittömästi kuoleman jälkeen. Haju tulee solujen hajoamisesta eli mädäntymisestä.
Haisee sen pahemmalta mitä pitempään on ehtinyt mädäntyä. Kun säilytetään kylmässä mätäneminen hidastuu tietenkin, mutta etenee silti.
Työnnä sormi pyllyysi ja nuuhkaise.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin? Monesko kerros? Mietin samaa Helsingissä. Tämä haju on ainakin vielä mieto. Olen kuullut, että voisi olla vähän makeahkokin. Tämä on. Samassa rapussa asuu heikkovointinen ja yksinäinen vanhus...
No kai nyt hyvänen aika hommaat apua jos asuu yksinäinen avuton vanhus! Huoli-ilmoitus, soitto sossuille, kotihoitoon...että joku tarkistaa tilanteen, vaikka olisi elossakin. Jääkö oikeasti joku ihmettelemään tälläistä! Ja jos epäilee jo asukin kuolleen, poliisille tieto!
Opiskeluaikaani kuului seurata obduktiota.
Laitoin suuhuni kourallisen Sisu-karkkeja.
Ei auttanut.
Pyörryin.
Joku kirjoitti että hautajaisissa arkusta tulee hajua. Ei ole kyllä ikinä tullut, olen ollut monissa hautajaisissa. Ei myöskään vainaja ole haissut miltään kylmiössä.
Vierailija kirjoitti:
Mädäntyvä ruumis haisee tosiaan imelän makealle, mutta ei hyvällä tavalla. Sen jotenkin tietää kyllä.
Juuri kuollut ei oikeasti haise mitenkään erikoisesti. Yleensä vanhuuteen kuoleva haiskahtaa muutenkin eltaantuneelle, johtunee vanhusväestön harvoista pesukerroista.
Johtunee siitä ettei viedä pesulle tarpeeksi usein....Kyllä äiti kärsi kun kerran viikossa pesu, sanoi että yleensähän ihmiset käyvät kerran päivässä suihkussa.
Makeahko, imelä ja vähän pistävä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä sormi pyllyysi ja nuuhkaise.
Sinä olet tehnyt sitä luultavasti jo vuosia. Olet inhottava!
Minäpä mietin:
ᵒ sinulla on tällä hetkellä päällä "gollage-housut"
ᵒ mahdollinen miehesi on pubissa tai juuri nyt syömässä lasten vanukkaita
ᵒ et pysty päättämään ensi viikon ruokia
ᵒ kyselet täältä ruokaohjeita
ᵒ sinua v*tuttaa Mikko Kuustonen ja haet täältä siihen vertaistukea
Keksikää lisää...
En jaksa enää.
Ainakin ruumishuoneella haisi tosi voimakkaasti mädälle kananmunalle.
Ei pilaantunut jauheliha yllä kuolleen ihmisen hajuun lähellekään. Ihmisen kalmanhaju on jotain, mitä ei pysty kuvaamaan, toista ei ole. Se pitää itse kokea.
No kyllä haisee ruumishuoneellakin, vaikka kylmässä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen hajun aina.Olin opiskelu vuosina ruumiinavausta seuraamassa. Ei sitä hajua voi verrata mihinkään.
Se haju oli dissektioneste, formaldehydi.
Ei opiskelijoita päästetä kuin opetusruumiiden avauksiin.
Haisee ihan kaalilaatikolle omasta mielestäni.
T: Sairaan _hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Haisee ihan kaalilaatikolle omasta mielestäni.
T: Sairaan _hoitaja
Nam! Tuli nälkä.
Heti kuoleman jälkeen se haisee kuselle ja paskalle, koska lihakset rentoutuvat. Kylmäkaapista se ei haise millekään. Jos ruumis on jäänyt asuntoon ja vaikka ei ole muumioitunut, niin mädäntyneen lihan imelälle, kuselle ja paskallehan se haisee.