Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imettäjät 3.11

Vierailija
04.11.2014 |

Mitä mieltä ensimmäisestä jaksosta? Ensimmäinen keskustelu aiheesta on jo ehditty poistaa, ennen kuin olen ehtinyt lukemaan. Ilmeisesti keskustelu on ollut hyvin kiivasta. 3,5-vuotiaan lapsen imetys näytti mielestäni erittäin oudolta. Ovatkohan kaikki taaperoimettäjät yh-äitejä? Luulisi ettei monikaan mies hyväksyisi noin pitkään jatkuvaa imetystä omassa perheessään. Korvaakohan äiti omaa hellyyden tarvettaan pitkällä imetyksellä? Itse en todellakaan jaksaisi imettää vuotta pidempään. Onneksiomani päätti ihan itse vierottua jo kymmenkuisena tissiltä.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin 3 vuotiaaksi. Lapsi tykkäsi, äiti tykkäsi:)

Vierailija
42/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee aina vaan tyhmemmäksi jakso jaksolta...Tuo Viljamin äiti on ihan vastuuton..Ei kukaan tervejärkinen anna lapsen itse päättää kasvua ja kehitystä koskevista asioista.

Tutti, tuttipullo ja vaippa 3,5-vuotiaalla..hei HALOOOOO!!! Nua kulahtaneet tissiliivit "uniriepuna"..Voi lapsiparkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäjät-ohjelma ei ihan vastannut odotuksiani. Esim. 3,5 vuotias lapsi söi tissiä, imi tuttia ja tuttipullo myös käytössä isänsä luona, ja kaiken päälle isä syötti tuon ikäistä lasta, voi aikoja, voi tapoja, ei yli kolmevuotias tarvi mitään noista mainituista enää, herranjestas

Vierailija
44/71 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin aikoinaa kolmevuotiasta, tosin lopetettiin sitten hyvin pian kolmevuotissynttäreiden jälkeen. Muuten olimme (ja olemme) kuitenkin ihan "normaaleja"... Minusta imetys - jopa taaperoimetys - on erittäin normaalia, mutta ei se tarkoita, että juotaisiin tuttipullosta tai oltaisiin muuten omituisia. Päin vastoin: meillä ainakin lapsi oli kaikilla neuvolan ynnä muilla mittareilla ikätasoistaan kehitystä edellä (puhe, kasvu, kognitiot). Lapsi myös vaati itse sitä rintaa, enkä sitä mitenkään tyrkyttänyt enkä siitä muistuttanut, vähän päin vastoin. Viimeisen vuoden ajan halusi rintaa aamuisin ja iltaisin. (Itsellenikin oli yllätys, että sitä maitoa tuli silläkin tahdilla ihan reippaasti. Myöskään 2-3 päivän tauko ei tuntunut vaikuttavan imetykseen - olin välillä työmatkoillla.)

Ärsyttää suoraan sanottuna tuollaiset omituiset imettäjät, jotka leimaavat sitten sinänsä ihan luonnollisen imetyksen.

Vierailija
45/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sanoa, koko ohjelman ajatus aivan sairas. En voinut katsoa.

Vierailija
46/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jonkin aikaa ketjua klo 21- 22.30 välillä ja ainakin vielä silloin omasta mielestäni keskustelu pysyi suht asiallisena.

Sitten puoliltaöin vilkaisin seuraavan kerran niin hämmästyin ketjun poistoa !!!

Mites se menikään, se koira älähtää...:)

Vierailija
47/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin hetken, en ymmärrä ohjelman tarkoitusta. Tuli melkein huono olo. Miksi ihmeessä tuollaista tehdään????

Vierailija
48/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo outoa, että maailman luonnollisimmasta asiasta tehdään ohjelma. Seuraavaksi varmaan paskalla kävijät, nukkujat jne. En ymmärrä ohjelmaa ollenkaan.

Vierailija
49/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju poistettiin koska paikalle ilmestyi sen taapero-imijän isä, joka kertoi viljamin äidin imettäneen lasta neljä vuotiaaksi koska sai siitä huvän aseen isää vastaan huoltajuuskiistassa ja siksi hänen ei tarvinnut antaa viljamia isälleen koskaan yökylään koska sai vedottua imetykseen.

Viljamin äiti haukuttiin myös (aiheesta) pataluhaksi koska antoi isolle jätkälle vielä tuttia ja pojalla ei ollut edes alkeellisimpia ruokapöytätapoja.

Vierailija
50/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin enemmän ohjelmalta. Odotin että siinä paneuduttaisiin imetyksen ongelmiin, asenteisiin jne. 

Vierailija
51/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun mies ei hyväksyisi imetystä? Sellainen ukko sais lähteä vähän äkkiä. Ei ole mies eikä mikään sellainen.

Vierailija
52/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:06"]

Miksi jonkun mies ei hyväksyisi imetystä? Sellainen ukko sais lähteä vähän äkkiä. Ei ole mies eikä mikään sellainen.

[/quote]

No siitä ei nyt ollut kyse vaan siitä miten imetyksestäkin saadaan ase toista vastaan.

Vierailija
53/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:06"]

[/quote]

No siitä ei nyt ollut kyse vaan siitä miten imetyksestäkin saadaan ase toista vastaan.

[/quote]

Meillä ainakin mies hyväksyi (pitääkö luonnollinen asia hyväksyttää toisella? Sama kun minun pitäisi hyväksyä että mies syö aamupalaa..) että imetin lasta melkein 2-vuotiaaksi. Tosin se imetys ei todellakaan ollut ase ketään vastaan enkä kaivellut taaperolle tissiä julkisilla paikoilla...

Vierailija
54/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:04"]Ketju poistettiin koska paikalle ilmestyi sen taapero-imijän isä, joka kertoi viljamin äidin imettäneen lasta neljä vuotiaaksi koska sai siitä huvän aseen isää vastaan huoltajuuskiistassa ja siksi hänen ei tarvinnut antaa viljamia isälleen koskaan yökylään koska sai vedottua imetykseen.

Viljamin äiti haukuttiin myös (aiheesta) pataluhaksi koska antoi isolle jätkälle vielä tuttia ja pojalla ei ollut edes alkeellisimpia ruokapöytätapoja.
[/quote]

Oikeesti? Näin meillä arveltiin, että siis tuon isän tapaamisia rajoittaakseen imetti niin pitkään.

Vierailija
55/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, isä vaikutti muutenkin asialliselta ja fiksulta. Toisin kuin äiti. Lapsella oli rintaliivit unileluna ja tutti nukkuessa.

Vierailija
56/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olihan se lapsi jotenkin ikäistään pienemmän oloinen? Äiti ymmärtääkseni puki hänelle sukkahousut ja muutenkin jotenkin? Toki jännä tilanne molemmille kun kamerat kuvaavat kotona mutta silti. Sanoiko lapsi mitään muuta sanaa kuin "tissi"?

Vierailija
57/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:24"]Mutta olihan se lapsi jotenkin ikäistään pienemmän oloinen? Äiti ymmärtääkseni puki hänelle sukkahousut ja muutenkin jotenkin? Toki jännä tilanne molemmille kun kamerat kuvaavat kotona mutta silti. Sanoiko lapsi mitään muuta sanaa kuin "tissi"?
[/quote]

Äiti ei vaatinut pöytätapoja tai puhumista ilman lässyttämistä. Motoriikka olisi varmasti riittänyt pienellä harjoittelulla esim. pukeutumiseen itse tai astetta siistimpää syömiseen.

Vierailija
58/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain todella pervoa siinä on kun imettää yöi 1vuitiaaksi/ hyi!!!!

Vierailija
59/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:24"]

Mutta olihan se lapsi jotenkin ikäistään pienemmän oloinen? Äiti ymmärtääkseni puki hänelle sukkahousut ja muutenkin jotenkin? Toki jännä tilanne molemmille kun kamerat kuvaavat kotona mutta silti. Sanoiko lapsi mitään muuta sanaa kuin "tissi"?

[/quote]

No siitä siinä edellisessäkin ketjussa oli juttua kun lapsi käyttäytyi ikäistään paljon nuoremman tavalla.

Vierailija
60/71 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki muumit laaksossa, jos haluaa imettää 3.5v. Ei ravitsemuksellista arvoa ja hellyyttä voi antaa pitämällä lasta sylissä. Mun mielestä lastensuojelu vois herätä tän tapauksen kohdalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi