imettäjät 3.11
Mitä mieltä ensimmäisestä jaksosta? Ensimmäinen keskustelu aiheesta on jo ehditty poistaa, ennen kuin olen ehtinyt lukemaan. Ilmeisesti keskustelu on ollut hyvin kiivasta. 3,5-vuotiaan lapsen imetys näytti mielestäni erittäin oudolta. Ovatkohan kaikki taaperoimettäjät yh-äitejä? Luulisi ettei monikaan mies hyväksyisi noin pitkään jatkuvaa imetystä omassa perheessään. Korvaakohan äiti omaa hellyyden tarvettaan pitkällä imetyksellä? Itse en todellakaan jaksaisi imettää vuotta pidempään. Onneksiomani päätti ihan itse vierottua jo kymmenkuisena tissiltä.
Kommentit (71)
Kyllä mun mies ainakin pitäis outona, jos en malttaisi vierottaa lasta vielä kolmivuotiaana tissistä. Kauhuissaan oli mieskin kun näki ohjelmasta sen taaperoimetys kohdan.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:06"]
Miksi jonkun mies ei hyväksyisi imetystä? Sellainen ukko sais lähteä vähän äkkiä. Ei ole mies eikä mikään sellainen.
[/quote]
Miksi se eka ketju oli poistettu? Eikö isä saa sanoa mielipdettään?
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 07:42"]
En mä nähny tossa mitään ihmeellistä.
[/quote]
Ei runkkaamisessakaan ole mitään ihmeellistä, mutta miksi ihmeessä sitä pitäisi näyttää televisioissa ja vielä veronmaksajien rahoilla?!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:39"]
Noh, kukaan ohjelman äideistä ei varmaankaan ole lähtenyt julkisuuden vuoksi mukaan, vrt BB. Uskoisin, että jokainen tavallaan on imetysaktiivi ja haluaa lisätä imetystietoutta. Minusta imetys on jokaisen äidin henkilökohtainen asia ja se, kuinka asia toteutetaan, ei kuulu kenellekään muulle. Minusta on väärin lähteä arvostelemaan toisten ratkaisuja. Näin sivustaseuraaana voitanee todeta, että yleensähän lienee imetyspettymyksen kokeneet ovat niitä kovaäänisimpiä asian suhteen. Ymmärrän kyllä, se varmasti kirvelee ja harmittaa. Moni kuitenkin pitää imetystä äitiyden mittana, vaikka hyvä äiti onkin se, joka lasta rakastaa ja ruokkii. Ruokintatavasta riippumatta.
[/quote]
Jos menee telkkariin esittämään henkilökohtaisia imetysratkaisujaan niin silloinhan kokee, että asia kuuluu myös muille. Ja on aivan eri asia imettää alle 1-vuotiasta kuin yli 3- vuotiasta. Jälkimmäisessä tapauksessa kyse ei ole enää lapsen ruokinnasta ja läheisyyttä voi antaa muutenkin kuin imettämällä. Tosin imettämistä voi harjoittaa vain lapsen äiti.
Jos ihminen lähtee tosi-tv- ohjelmaan, jossa seurataan tämän omaa ja hyvin henkilökohtaista elämää niin kyllä siinä jollakin tasolla halutaan julkisuuteen, vaikka aika pienimuotoiseen ja yleensä lyhytaikaiseen. Olisi täysin eri asia jos puhuisi imetyksestä yleisellä tasolla ja lisäisi imetystietoutta vaikkapa jakamalla kokemuksia, mutta ei edes yksilöisi mikä on oma kokemus ja mikä on jonkun muun.
Asiasta voi olla mielipiteitä, vaikka oma imetys olisi sujunut hyvin, miksi ei voisi? Minä en luokittele äitejä sen mukaan miten pitkään ovat imettäneet vai ovatko ollenkaan.
Lapsi raukka.Ei siitäkään hyvää seuraa,jos pakotetaan pysymään vauvana.
Viljamille toivon paljon onnea ja iloa tulevaisuuteen!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12838530
Niin minustakin. Heinävedellä oli aikoinaan nainen, joka imetti molempia poikiaan noin 4-6-vuotiaiksi. Olen nähnyt valokuvankin ko. toimituksesta. Taisi suurin osa kyläläisistä pitää häntä hieman kuk-kuu -tyyppisenä.
Jos tarkoitat jaksoa marraskuun 3.pvä niin kirjoita 3.11.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 08:38"]Ei ole kaikki muumit laaksossa, jos haluaa imettää 3.5v. Ei ravitsemuksellista arvoa ja hellyyttä voi antaa pitämällä lasta sylissä. Mun mielestä lastensuojelu vois herätä tän tapauksen kohdalla!
[/quote]
Ja muutenkin isä saisi saada huoltajuuden. Edeltävänä ketjussa isä kertoi, että äiti ei antanut isän tavata kunnolla poikaansa ja viettää esim. viikonloppuja isän kanssa. Se varmasti oli syynä yrittää pitää lapsi mahdollisimman "vauvana", jotta ei mukamas pärjäisi isän kanssa ilman äitiä.