Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Mahaongelmia voi tosin tulla molemmissa tapauksissa. Itse ripuloin juuri pöntöllä tätä kirjoittaessani, kun tuli käytyä vegaanin luona kylässä.
No sehän kertoo vaan siitä, että sun ruokavaliossa on liian vähän kuitua.
Lisää kasviksia, marjoja ja täysjyväviljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en muuten valita vegaanisista tarjoiluista, mutta kahvi+mantelimaito on kokemus, jota en välitä kokeilla toiste.
Minusta se oli ihan hyvää ja ostin itsellekin, mutta nyt olen lopettanut kahvinjuonnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Jos on vannoutunut lihaani, ei voi syödä vegaaniruokaa edes yhtenä päivänä.
Voisihan se vegaanikin syödä yhtenä päivänä lihaa vai onko tässä taas kaksinaismoralismi?
Vannoutunut lihaani syö joka päivä koko ajan jotain vegaanista, joten ei ole kaksinaismoralismia vaan ihan eri asia.
Lihaani syö perunaa, käyttää ketsuppia, pippuria, pastaa, kasviksia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.
Olen tavallinen ruokalija, jolle maistuu kaikenlaiset ruuat eikä aina tarvitse olla sitä lihaa tarjolla vaan myös kasvisruuat maistuvat.
Mitä etkö kuole puutostiloihin?
Mihin puutostiloihin?
Kutsuisipa minutkin joskus joku kylään niin olisi muutakin tekemistä kuin trollata av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Koska hän ei olisi enää vegaani jos ostaisi sinulle lihatuotteita. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Miksihän tämä sai niin paljon alanuolta vaikka on ihan fakta? Vegaanit eivät tue eläinteollisuutta millään tavalla, joten eivät myöskään osta kyseisiä tuotteita edes muille.
Ja kuten aikasemmin mainittu useimmat sekasyöjät voivat syödä vegaanista ruokaa, muttei sama toimi toiste päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahaongelmia voi tosin tulla molemmissa tapauksissa. Itse ripuloin juuri pöntöllä tätä kirjoittaessani, kun tuli käytyä vegaanin luona kylässä.
No saa olla jo aika tyhmä jos ihan itse syö sellaista mitä ei vatsa kestä. Ottaa pöydästä vaan sellaista mikä sopii tai tuo omat eväät.
Miksi tätä ohjeistusta ei saa soveltaa vegaaneihin myös 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan se vegaanikin syödä yhtenä päivänä lihaa vai onko tässä taas kaksinaismoralismi?
Vannoutunut lihaani syö joka päivä koko ajan jotain vegaanista, joten ei ole kaksinaismoralismia vaan ihan eri asia.
Lihaani syö perunaa, käyttää ketsuppia, pippuria, pastaa, kasviksia jne.
Mutta ne on vain ruoan lisukkeita
Vierailija kirjoitti:
Et käsitä, ettei hän osaa mitään liharuokahommia? Ihmettelee 30 vuotta kasvissyöjänä elänyt.
30 vuodessa sitten katoaa aivotkin vegaaneilta. ehkä jopa nopeamminkin. entä ne kaverin lihaiset pierut ja raatohengitys onko nekin teillä kielletty, taksin nahkapenkki varmasti saa takamuksenne rakkuloille.
Aloitus on toki provo, mutta viikonloppukyläilyn ruokailuista voi puhua kutsujan kanssa etukäteenkin ja tarvittaessa tuoda omat eväät. Jos on sen verran väleissä että voi mennä jopa viikonlopuksi sinne kylään, silloin on tarpeeksi väleissä myös puhumaan ruuista etukäteen.
Teet hänelle saman kun tulee kylään.
Minun ystäväni ei tarjonnut kobe-härkää. Pöyristyin.
Älkää nyt ruokkiko näin väsynyttä trollia.
Törkeeä, tämän takia todella moni inhoaa vegaania. Eivät ota muita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole varmaan kovin läheisiä ystäviä, joten turha murehtia asiaa enempää.
Minun paras ystäväni on vegaani eettisistä syistä ja vihon viimeinen asia mitä laittaisin rakkaan ystäväni tekemään, on vaatia hänen ostamaan ja kokkaamaan minulle jotain eläinkunnan tuotteita.
Tämä. Paras ystävyys aina yksipuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saa olla jo aika tyhmä jos ihan itse syö sellaista mitä ei vatsa kestä. Ottaa pöydästä vaan sellaista mikä sopii tai tuo omat eväät.
Miksi tätä ohjeistusta ei saa soveltaa vegaaneihin myös 🤔
Yleensä se meneekin noin. Ainakin omalla kohdalla olen huomannut että harvoin tarjotaan häissä, hautajaisissa yms. Vegaanista ruokaa niin otan omat eväät etukäteen mukaan jos saa ottaa (olen ollut valokuvaajana häissä missä en saanut ottaa omaa ruokaa mukaan syystä x en tiedä. Eivät vaan halunneet.) Omasta mielestäni muut eivät ole vastuussa omista valinnoistani niin en valita jos minulle ei ole ruokaa tarjolla. :)
Miten AP toimii jos kannibaali tulee kylää, veistätkö hieman kankusta vai oletatko että vieras tulee toimeen vierailun ajan ilman ihmislihaa?
Entäpä kun olet kannibaalilla kylässä? Toivotko että saat sikanautaa murean rintapalapaistin sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanipöydässä vain on hankalaa se, kun ruuat voivat olla aivan eriä kuin miltä ne näyttävät. Esimerkiksi juustokakun näköinen onkin jotain aivan muuta ja ilmeisesti älytön kuitupommi. Nimim. vieläkin pöntöllä