Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaisko sua jos miehesi lähtisi ex-vaimonsa ja yhteisen lapsensa kanssa uimahalliin

Vierailija
19.09.2021 |

Viettämään yhteistä äiti ja iskä päivää lapsen vuoksi ja sen jälkeen lähtisivät porukalla Heseen syömään. Sinä jäisit siksi aikaa kotiin.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä luulet siellä tapahtuvan? Nussimista altaassa? Onpa kauheeta.

Anna mä arvaan? Lapsi on niin pieni, että haluaa vielä äitinsä mukaan? Tai lapsi on jo sen ikäinen tyttö, että ei voi tulla enää miesten puolelle, mutta ei vielä pärjää yksin?

Kumpi osui?

Voisihan poika mennä isän kanssa tai tyttö äidin kanssa tai isolla porukalla voi myös mennä, että uusi kumppani mukana.

Niin voisi, mutta missä se isä sit on, jos äitinsä kanssa menee? Ja miksi uuden kumppanin pitää olla mukana yleensäkään? En mä vaan tarvitsisi ex miestäni nykyistä emäntää sinne vahtimaan.

Voi ihan eikseen viettää kivaa yhteistä aikaa isän kanssa. Ex miehen nykyisen kumppanin olisi myös hyvä olla hauskanpidossa lapsen kanssa mukana niin suhteesta kehittyy lämmin ja lapsen hyvinvointia lisäävä.

Vierailija
22/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys: Järjestetäänkö tällaisia päiviä sittenkään lapsen vuoksi, vai oikeastaan lievittämään vanhempien omaa mielipahaa? Lapsi menee vain sekaisin.

Mistä se lapsi tossa nyt menisi sekaisin? Siitä, että vaikka on erottu, halutaan lapsille myös yhteistä aikaa?

Juuri niin. Saattaa herättää ajatuksen vanhempien yhteenpaluusta.

Jokainen erolapsi elättelee toiveita vanhempiensa yhteenpaluusta joka tapauksessa, ei sitä yhteidet aktiviteetit luo. Se asia heidän kanssaan puhutaan auki ikätasoisesti.

Ei nyt jokainen kuitenkaan. Omani ovat tyytyväisiä arkeen ilman isäänsä ja saavat hyvää isäaikaa siinä määrin, kun hän jaksaa isänä olla.

Ihan jokainen. Se ei tarkoita etteikö olisi tyytyväinen arkeensa tai eroon. Se on lapsen mieli. Mutta jos tietäävät äitinsä suuttuvan tai surevan, ei ne sitä ääneen sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla mukana tuollaisessa kuviossa.

Vierailija
24/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan? Lapsi on niin pieni, että haluaa vielä äitinsä mukaan? Tai lapsi on jo sen ikäinen tyttö, että ei voi tulla enää miesten puolelle, mutta ei vielä pärjää yksin?

Kumpi osui?

Voisihan poika mennä isän kanssa tai tyttö äidin kanssa tai isolla porukalla voi myös mennä, että uusi kumppani mukana.

Niin voisi, mutta missä se isä sit on, jos äitinsä kanssa menee? Ja miksi uuden kumppanin pitää olla mukana yleensäkään? En mä vaan tarvitsisi ex miestäni nykyistä emäntää sinne vahtimaan.

Voi ihan eikseen viettää kivaa yhteistä aikaa isän kanssa. Ex miehen nykyisen kumppanin olisi myös hyvä olla hauskanpidossa lapsen kanssa mukana niin suhteesta kehittyy lämmin ja lapsen hyvinvointia lisäävä.

Toki uusi kumppani varmasti onkin mukana yhdessä tekemässä sit perheenä isän tapaamisissa, ei sen tarvii tunkea mukaan sen toisen perheen aktiviteetteihin. Se vanhemmuus ei muutu erossa, edelleen molemmat on lasten vanhempia, joten miksipä pitäisi olla vain tapaamiset isällä ja äidillä? Oikein hyvä, jos sen lisäksi lastensa kanssa on myös toisen ”vahtivuorolla”.

Vierailija
25/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät mitä? Lapsetko ei ole tärkeämpiä kuin sun mustasukkaisuus?

Vierailija
26/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi osui?

Toki uusi kumppani varmasti onkin mukana yhdessä tekemässä sit perheenä isän tapaamisissa, ei sen tarvii tunkea mukaan sen toisen perheen aktiviteetteihin. Se vanhemmuus ei muutu erossa, edelleen molemmat on lasten vanhempia, joten miksipä pitäisi olla vain tapaamiset isällä ja äidillä? Oikein hyvä, jos sen lisäksi lastensa kanssa on myös toisen ”vahtivuorolla”.

Ei ole olemassa toista perhettä. Vanhemmat ovat eronneet ja sitä perhettä ei enää ole.

Vierailija
27/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät mitä? Lapsetko ei ole tärkeämpiä kuin sun mustasukkaisuus?

Haiskahtaa enemmän tämän lapsen äidin mustasukkaisuudelta koko homma.

Eri

Vierailija
28/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa mennä yhdellä ehdolla, jos hukuttaa exän.

Sit se äiditon kersa olisi sun riesana jatkuvasti.

Vierailija
29/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on upeaa että mun puolisolla on exänsä kanssa hyvät välit, lasten asiat hoituvat riidoitta ja sulassa sovussa. He olivat eronneet jo ennen kuin minä tulin kuvioihin ja ovat aina ymmärtäneet että lasten etu tulee ensin. En ole saanut mieheni exältä ikinä muuta kuin ystävällistä kohtelua. 

Vierailija
30/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota jos se äijä haluaa palata exän kanssa yhteen niin tollanen reissu ei muuta suuntaan eikä toiseen. Turhaa mustasukkaisuutta sun puolelta.

Vierailija
31/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan ensimmäisenä miettiä haluaako mies osallistua tuohon?

Vierailija
32/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsen elämää miehen kanssa jolla lapsia edellisestä liitosta, itse olen lapseton. Ymmärrän että yhteinen lapsi sitoo entisiä kumppaneita aina ja ollaan tekemisissä mutta kyllä tuo olisi jo liikaa. Lapsi hoidetaan mutta mielestäni sinutkin pitäisi ottaa mukaan tai mieluummin niin että miehesi lähtee sinun ja lapsensa kanssa sinne uimahalliin.

Vierailija
33/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun mielestä--minun mielestä--minun mielestä". 

Miettiikö täällä kukaan tuota lasta? 

Jonkin sortin kokemusasiantuntijana sanon, että olisin ollut helvetin onnellinen, jos olisi joskus lapsuudessa käyty uimahallissa molempien vanhempien kanssa. Ei puhettakaan. Rippijuhlat, koulun joulujuhlat, yo juhlat, mitä näitä nyt on: eivät mahtuneet aikuiset ihmiset samaan tilaan. 

Kyllä. OLEN KATKERA. Minun elämäni PILATTIIN tuolla toiminnalla. Viha molempia vanhempia kohtaan, että itsekkyydessään eivät pystyneet antamaan turvallista, välittävää lapsuutta, vaan keskittyivät vihanpitoon. 

Jos nykyisellä puolisolla olisi lapsia, suorastaan rohkaisin entisen ydinperheen yhteiseen aikaan (siis jos vanhempien välit sellaiset, että yhdessäolo luontevaa). Jäisi lapsille edes pieni muistijälki, miten heitä ajateltiin.  Ne ajat ja tapahtumat kyllä tulevat, jossa voidana yhdessä käydä reissulla sitte "uudella" kokoonpanolla. 

Vierailija
34/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minun mielestä--minun mielestä--minun mielestä". 

Miettiikö täällä kukaan tuota lasta? 

Jonkin sortin kokemusasiantuntijana sanon, että olisin ollut helvetin onnellinen, jos olisi joskus lapsuudessa käyty uimahallissa molempien vanhempien kanssa. Ei puhettakaan. Rippijuhlat, koulun joulujuhlat, yo juhlat, mitä näitä nyt on: eivät mahtuneet aikuiset ihmiset samaan tilaan. 

Kyllä. OLEN KATKERA. Minun elämäni PILATTIIN tuolla toiminnalla. Viha molempia vanhempia kohtaan, että itsekkyydessään eivät pystyneet antamaan turvallista, välittävää lapsuutta, vaan keskittyivät vihanpitoon. 

Jos nykyisellä puolisolla olisi lapsia, suorastaan rohkaisin entisen ydinperheen yhteiseen aikaan (siis jos vanhempien välit sellaiset, että yhdessäolo luontevaa). Jäisi lapsille edes pieni muistijälki, miten heitä ajateltiin.  Ne ajat ja tapahtumat kyllä tulevat, jossa voidana yhdessä käydä reissulla sitte "uudella" kokoonpanolla. 

Kyllä samaan tilaan saisi mahtua exät ja nyksät. Jos ei mahdu niin aikuiset voivat miettiä kohdallaan miksi.

Vierailija
35/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi harmittaa?

En kyllä itse tajua sitä miksi pitää lähteä yhdessä ns. perheenä viettämään aikaa jos on erottu. Asialliset välit ovat suotavat ja se että voi olla jossain perhejuhlissa normaalisti. Olisi pysynyt liitossaan jos haluaa yhteistä vapaa-ajan tekemistä.

Vierailija
36/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi harmittaa?

En kyllä itse tajua sitä miksi pitää lähteä yhdessä ns. perheenä viettämään aikaa jos on erottu. Asialliset välit ovat suotavat ja se että voi olla jossain perhejuhlissa normaalisti. Olisi pysynyt liitossaan jos haluaa yhteistä vapaa-ajan tekemistä.

Suurimmalle osalle taitaa parisuhde olla muutakin kuin vapaa-ajalla hengailua.

Vierailija
37/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ei ole mitään käytännön syytä. Nimittäin yksin pärjäämättömän poikalapsen voi viedä naisten pukkariin/suihkuille ja toisinpäin. Voi mainita kassalla että näin täytyy tehdä, niin henkilökunta on tietoinen asiasta jos on isomman näköinen mutta yksin pärjäämätön lapsi. Täysin sallittua uimahallin käytännöissä.

t. uimari

Vierailija
38/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys: Järjestetäänkö tällaisia päiviä sittenkään lapsen vuoksi, vai oikeastaan lievittämään vanhempien omaa mielipahaa? Lapsi menee vain sekaisin.

Mistä se lapsi tossa nyt menisi sekaisin? Siitä, että vaikka on erottu, halutaan lapsille myös yhteistä aikaa?

Juuri niin. Saattaa herättää ajatuksen vanhempien yhteenpaluusta.

Jokainen erolapsi elättelee toiveita vanhempiensa yhteenpaluusta joka tapauksessa, ei sitä yhteidet aktiviteetit luo. Se asia heidän kanssaan puhutaan auki ikätasoisesti.

Ei nyt jokainen kuitenkaan. Omani ovat tyytyväisiä arkeen ilman isäänsä ja saavat hyvää isäaikaa siinä määrin, kun hän jaksaa isänä olla.

Ihan jokainen. Se ei tarkoita etteikö olisi tyytyväinen arkeensa tai eroon. Se on lapsen mieli. Mutta jos tietäävät äitinsä suuttuvan tai surevan, ei ne sitä ääneen sano.

Piupau tuollaisille väittämille. Mun vanhemmat erosivat kun olin 10-vuotias, enkä tosiaankaan elätellyt mitään toiveita heidän yhteenpaluusta. Ero oli ihan kaikille osapuolille muutos parempaan ja eron jälkeen vanhemmatkin alkoivat tulla jälleen keskenään toimeen.

Vierailija
39/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin mieluummin vaikka exän nykyisen kanssa uimaan ja muutenkin asioisin mieluummin nykyisen kanssa lasten asioista kuin exän. Ja ei ole kyse vihasta tai katkeruudesta, ihan vain omasta mielenterveydestä. Suhteemme oli niin myrskyisä, että se pisti minut aika pahasti sijoiltaan ja exän kanssa tekemissä olo laukaisee aina vanhat tunteet, vaikka muuten elämä olisi hyvää.

Harmi vaan, että ei exälle sovi, että hoitaisin asiat nykyisen naisystävän kanssa. Minulla ei ole mitään häntä vastaan.

N33

Vierailija
40/131 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Korkeintaan vaikka leikkipuistossa tai kahvilla käynti yhdessä vois mennä, mutta tuollainen on jo liikaa. Kysy, oletko tervetullut mukaan. Jos mies yhtään epäröi niin silloin on jotain vilunkipeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä