Pääseekö baariin ilman lappuja?
Oon siis juuri täyttänyt 17, enkä koskaan ole ollut baarissa.
Paras kaveri täytti 18, käy tosi usein baareissa. Mulla ylipäätään on tosi vähän kavereita keihin voisin ottaa yhteyttä, tunnen olon välillä tosi yksinäiseksi. Kaikki tututkin ravaavat baareissa, joten arkena ja erityisesti viikonloppuisin olen nykyään melko yksin.
Minä olen aina se joka ehdottaa tapaamista ym...
Ainoa millä voisin olla ihmisten seurassa olisi mennä mukaan iltamenoihin...
Pääseekö baareihin millään ilman lappuja( kavereiden lappuja en aio ottaa enkä väärentää mitään..)
ryypätä ei olis tarkotus, vaan hengata tuttujen kanssa..
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:11"]Kehottaisin vielä miettimään onko se hinku baariin kuinka kova?
Tiedäthän riskeeraavasi usean ihmisen elinkeinon jos ravintolaan tulee alkoholitarkastaja, tietää nimittäin lupien määräaikaista ja mahdollisesti jopa pysyvää peruutusta. Sulta voidaan tulla tarkastamaan henkkarit vaikka olisit vaan istunut pöydässä 3 tuntia.
Itse olen tosi herkkä kyselemään henkkareita kun en viitsi riskeerata työpaikkaani ja pomoni elantoa vaan koska jostain melkein täysi-ikäisestä olis kiva käydää baarissa vain istumassa.
[/quote]
Tiedän kyllä, muttakun tiedän myös että joka ainoa viikonloppu sielä on vähintään 10 kaverin/sisaren/väärennetyillä..:D
enkä mä muuten meniskään, pystysin siis venaamaan tän vuoden muttakun inhottaa olla aina yksin:(
Kokeilemalla selviää. Jotkut tekevät työtään ja noudattavat lakia ja toiset ovat vähän laiskempia. Ja sinun pitää olla sopivan itsevarma. Jos pälyilet hermostuneena ympärille, niin varmasti kysytään paperit. Jos taas käyttäydyt, niinkuin kuuluisit joukkoon, niin saatat hyvällä tuurilla päästä sisään. Riippuu varmaan myös kaupungista. Jossain Hirvaskankaan ainoassa kuppilassa sinulta taatusti kysytään paperit, kun tiedetään ettei se Reinon ja Liisan tytär ole vielä täysi-ikäinen. Isommassa kaupungissa taas tarjontaa on enemmän, joten jokaisen baarin ovella tuskin on ammattitaitoista järjestyksenvalvojaa ovella.
Voit myös esittää olevasi kuski. Lakihan ei kiellä suoraan alaikäisen olemista baarissa. Laki kuitenkin velvoittaa, että ravintola valvoo, ettei alaikäiset saa alkoholia sisuksiinsa. Käytännössä tämä estetään ikärajalla, kun kaikki eivät ole niin kilttejä, että joisivat vain coca-colaa koko illan samalla, kun muut vetävät kunnon kännit.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:31"]Kokeilemalla selviää. Jotkut tekevät työtään ja noudattavat lakia ja toiset ovat vähän laiskempia. Ja sinun pitää olla sopivan itsevarma. Jos pälyilet hermostuneena ympärille, niin varmasti kysytään paperit. Jos taas käyttäydyt, niinkuin kuuluisit joukkoon, niin saatat hyvällä tuurilla päästä sisään. Riippuu varmaan myös kaupungista. Jossain Hirvaskankaan ainoassa kuppilassa sinulta taatusti kysytään paperit, kun tiedetään ettei se Reinon ja Liisan tytär ole vielä täysi-ikäinen. Isommassa kaupungissa taas tarjontaa on enemmän, joten jokaisen baarin ovella tuskin on ammattitaitoista järjestyksenvalvojaa ovella.
Voit myös esittää olevasi kuski. Lakihan ei kiellä suoraan alaikäisen olemista baarissa. Laki kuitenkin velvoittaa, että ravintola valvoo, ettei alaikäiset saa alkoholia sisuksiinsa. Käytännössä tämä estetään ikärajalla, kun kaikki eivät ole niin kilttejä, että joisivat vain coca-colaa koko illan samalla, kun muut vetävät kunnon kännit.
[/quote]
Miten käytännössä voi sanoa olevansa kuski?:D siis, silloinhan tuo ei liity asiaan että alaikäiset saisi oleskella, muttei juoda. koska alaikäinen ei voi olla kuski:D ja jos olisin kuski, missä mahdollisesti olisi ajokortti millä voisin todistaa olevani täysi-ikäinen?;D
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:31"]Kokeilemalla selviää. Jotkut tekevät työtään ja noudattavat lakia ja toiset ovat vähän laiskempia. Ja sinun pitää olla sopivan itsevarma. Jos pälyilet hermostuneena ympärille, niin varmasti kysytään paperit. Jos taas käyttäydyt, niinkuin kuuluisit joukkoon, niin saatat hyvällä tuurilla päästä sisään. Riippuu varmaan myös kaupungista. Jossain Hirvaskankaan ainoassa kuppilassa sinulta taatusti kysytään paperit, kun tiedetään ettei se Reinon ja Liisan tytär ole vielä täysi-ikäinen. Isommassa kaupungissa taas tarjontaa on enemmän, joten jokaisen baarin ovella tuskin on ammattitaitoista järjestyksenvalvojaa ovella. Voit myös esittää olevasi kuski. Lakihan ei kiellä suoraan alaikäisen olemista baarissa. Laki kuitenkin velvoittaa, että ravintola valvoo, ettei alaikäiset saa alkoholia sisuksiinsa. Käytännössä tämä estetään ikärajalla, kun kaikki eivät ole niin kilttejä, että joisivat vain coca-colaa koko illan samalla, kun muut vetävät kunnon kännit. [/quote] Miten käytännössä voi sanoa olevansa kuski?:D siis, silloinhan tuo ei liity asiaan että alaikäiset saisi oleskella, muttei juoda. koska alaikäinen ei voi olla kuski:D ja jos olisin kuski, missä mahdollisesti olisi ajokortti millä voisin todistaa olevani täysi-ikäinen?;D
[/quote]
Ei asiat toisiinsa liitykkään. En vain jaksanut aloittaa uutta kappaletta yhden lauseen takia. Toki voithan olla rehellinen, ajaa vaikka mopoautolla, kertoa olevasi kuski ja pokkana näyttää paperit. Hyvällä tuurilla portsarilla voi tulla ajatusvirhe vuoden heiton takia ja pääsee sisälle. Silloinhan ei ole oikeastaan edes huijannut itseään sisään.
Kunhan vain sanoin, että laki ei mitenkään kiellä alaikäisten pääsyä baariin. Silloin henkilökunnan pitää vain yksinkertaisesti kyetä valvomaan, ettei alaikäinen saa alkoholia haltuunsa. Esimerkiksi A-luvilla varustetut ruokaravintolat ovat tästä käytännön esimerkki, missä alaikäinen saa oleskella paikassa, jossa myydään alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:31"]Kokeilemalla selviää. Jotkut tekevät työtään ja noudattavat lakia ja toiset ovat vähän laiskempia. Ja sinun pitää olla sopivan itsevarma. Jos pälyilet hermostuneena ympärille, niin varmasti kysytään paperit. Jos taas käyttäydyt, niinkuin kuuluisit joukkoon, niin saatat hyvällä tuurilla päästä sisään. Riippuu varmaan myös kaupungista. Jossain Hirvaskankaan ainoassa kuppilassa sinulta taatusti kysytään paperit, kun tiedetään ettei se Reinon ja Liisan tytär ole vielä täysi-ikäinen. Isommassa kaupungissa taas tarjontaa on enemmän, joten jokaisen baarin ovella tuskin on ammattitaitoista järjestyksenvalvojaa ovella.
[/quote]
Miten käytännössä voi sanoa olevansa kuski?:D siis, silloinhan tuo ei liity asiaan että alaikäiset saisi oleskella, muttei juoda. koska alaikäinen ei voi olla kuski:D ja jos olisin kuski, missä mahdollisesti olisi ajokortti millä voisin todistaa olevani täysi-ikäinen?;D
[/quote]
Mopoautolla voi.
Aikoinaan kuulin, että saattaisi päästä vanhemman näköisen miehen kainalossa sisään ja pubeihin helpommin kuin yökerhoon. Muista, että kaverit ja "kaverit" voivat käräyttää, joskus kun olin nuori vielä siitä palkittiin drinkkilipulla. Minultakin on tultu kysymään papereita tanssilattialla kesken biisin, eikä keltään muulta ringissä kysytty. Olin ehtinyt täyttää jo 18, mutta selkeästi oli joku tuttu käräytysyrityksessä.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:12"]Olen kuullut puhuttavan papruista ja henkkareista, mutta että vielä lapuista? Onko tää jotain uutta nuorisokieltä taas?
[/quote]
Ai, kyllä mä ainakin olen oikeastaan aina puhunut lapuista, ei ole mitenkään uutta nuorisokieltä, ainakaan tääläpäin:)