Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki rahat menee lapsiin!

Vierailija
19.09.2021 |

Koko ajan jotain hankintoja joita on pakko tehdä. Molempien lasten pyörät pitää vaihtaa isompiin, molempien kännykät rikki, toisella lasi, toisella jumittuu, pitää ostaa syyskengät ja takit, harrastukset, kaverisynttärit, koko ajan jotain. Ja kun luulen että nyt on kaikki, niin eipäs olekaan ja listaa alkaa muodostua uudelleen.. itselleni en saa ostettua mitään kun kaikki rahat menee lapsiin.

Kommentit (526)

Vierailija
521/526 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset ei millään voi odottaa jos joku kk sun tarpeet meniskin edelle?

Ap päätti hankkia lapsia, lapset eivät päättäneet syntyä maailmaan. On apn oma henkilökohtanen valinta sitoutua 18 vuodeksi lapseen ei lapsen valinta. Joten minsi lasten pitäisi kärsiä?

Syntymä siis oikeuttaa uuteen iphoneen ja merkkivaatteisiin.... mistä mä saan hakea omani?

Vierailija
522/526 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ei minulla lapsiin ole koskaan mennyt kaikki raha. Nyt enää yksi 19 v kotona. Vaikka sanotaan, että tämän ikäinen on kalleimmillaan, niin ei tuo kovin kallis ole. Hän haluaa hillfigeriä, ja ostan sitä, mutta vain valittuja vaatteita: takki, huppari, ja muut halpoja. Eikä vaatetta ole paljoa.

Kännykän saa, kun yhdistää synttäri- ja joululahjarahat.

No, onneksi pojalla on isovanhemmat, jotka ovat auttaneet ostamaan tietokoneen, mutta tässä aloituksessa ei ollut kyse isoista ostoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/526 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Ei minulla lapsiin ole koskaan mennyt kaikki raha. Nyt enää yksi 19 v kotona. Vaikka sanotaan, että tämän ikäinen on kalleimmillaan, niin ei tuo kovin kallis ole. Hän haluaa hillfigeriä, ja ostan sitä, mutta vain valittuja vaatteita: takki, huppari, ja muut halpoja. Eikä vaatetta ole paljoa.

Kännykän saa, kun yhdistää synttäri- ja joululahjarahat.

No, onneksi pojalla on isovanhemmat, jotka ovat auttaneet ostamaan tietokoneen, mutta tässä aloituksessa ei ollut kyse isoista ostoksista.

Hölmö. Jos ei ole niitä sukulaisia avustamassa, jää pieniin ostoksiin vähän rahaa.

Vierailija
524/526 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakoimalla säästää hirvittävästi rahaa. Itse kierrän lastenkirpparin joka viikko ja ostan tulevaa varten kaikenlaista kun silmiin sattuu hyvä hintalaatusuhde. Esim. ostin juuri 8 eurolla uudenveroisen reiman toppahaalarin. On vielä kaksi numeroa liian suuri, mutta menee loistavasti sitten aikanaan kakkoshaalarina, vaikka kuosi ei olekkaan kaunein. Uudenveroiset kauppakengät ostin eurolla. Vyö 25 senttiä, käyttöpaitoja, aivan uudenveroisia 0,50e-1e kpl. Metsästän aina paria koko isompaa ja sitten nykyistä kokoa tarpeen mukaan. 

Kyttään myös alennusmyyntejä esim. juuri oli s-mobiilissa yksi vapaavalintainen pukeutumisen tuote puoleen hintaan. Ostin syksyksi viking kengät. Ostamalla myös pitkäikäisiä tuotteita säästää valtavia summia esim. ostin kaulurin joka menee 2v-7v. Ei yksi lapsi sitä puhki saa.

Kierrät ja kyttäät? Ja aikaa piisaa?

Vierailija
525/526 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen kirjoitti:

Käytä ehkäisyä, jos et halua lapsia.

Mulle kävi niin, että lapsia tuli, vaikka käytin ehkäisyä. Onneksi!

Vierailija
526/526 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uff: jopa euron päivät. Löytyy merkkivaatteitakin.

Joka liikkeessä on aleaikaan jopa -70%.

Bauerin uudet luistimet kesällä 29€. Ja jos ei ole tosiaan tilaa säilyttää kuin yhdet luistimet/vaatteet jne niin myy jo kesällä pois ne pieneksi menneet niin on isommat valmiina. Luistimia on sellaisiakin mitä voi isontaa, meilläkin oli sellaiset mutta jääkiekossa niitä ei saanut käyttää joten ei ehditty useampaa vuotta pitää. Muutoin noilla menee jopa 3 kokoa samoilla luistimilla.

HM antaa alekupongin kierrätysvaatepusseista ja sinne voi viedä risatkin vaatteet / tekstiilit kun niistä ainakin väittävät tekevänsä esim. siivousvälineitä. Esim. alusvaatteet voi ostaa pikkurahalla vaikka just tolla alekupongilla.

Fb-kirppiksistä löytää 5€/kpl ihan mitä vaan. Olen hyvätuloinen mutta en tykkää ostaa turhaan uutta vaan mielellään kierrätettyä poislukien alusvaatteet, joten helposti löytyy vitosen budjetilla kaikenlaista. Itse yritän myydä nyt lapsen uudenveroisia vaatteita, maksaneet kaikki yli 20€/kpl mutta käyttämättömänäkään niistä ei saa edes 3-5€, kukaan ei halua ostaa tai esim. liikkua 20min bussilla saadakseen ne kun ovat niin ”kaukana”. No, ovat sitten varmaan ilman tai ostavat uutena esim. myymäni Niken erikoisemmat lasten verkkarit, 29€ kaupassa.

Tietysti jos ei mitään seuraa eikä ole valppana ei mitään löydäkään. Ihan sama aika siihen ”tarjouksen perässä juoksemiseen” menee jos netissä löytöjä selaa sen sijaan että vaikka tänne kirjoittaa?