Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita masentaa tietää toisten ihmisten tulot?

Vierailija
03.11.2014 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin vähän masentaa, mutta toisaalta on kaikkien etu, että Suomessa on rikkaita jotka maksavat paljon veroja. Suomi on muutenkin ihan kusessa.:D 

Vierailija
22/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:26"]

Muakin vähän masentaa, mutta toisaalta on kaikkien etu, että Suomessa on rikkaita jotka maksavat paljon veroja. Suomi on muutenkin ihan kusessa.:D 

[/quote]

Juuri näin. Tätä moni ei tunnu ymmärtävän. EI pelkästään rikkaiden ansiotulo/pääomavero vaan myös heidän kulutuksensa johdosta maksamat arvonlisäverot hyödyttävät kaikkia ja koko yhteiskuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsytti aikaisemmin, mutta sitten mietin, että en minä ole valmis pyörittämään firmaa ja ottamaan talousellisia riskejä ja tekemään ympäripyöreitä päiviä tms. jos joku on siihen valmis ja saa rahaa niin onnittelut. Hienoa, että joku täällä tienaa.

Vierailija
24/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 07:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:26"]

[/quote]

Juuri näin. Tätä moni ei tunnu ymmärtävän. EI pelkästään rikkaiden ansiotulo/pääomavero vaan myös heidän kulutuksensa johdosta maksamat arvonlisäverot hyödyttävät kaikkia ja koko yhteiskuntaa.

[/quote]

Jep,  rikkaiden suupielistä tippuu murusia köyhille. Se on yhteisvastuuta. 

Kokkariretoriikkaa parhaimmillaan. 

Vierailija
25/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:58"]

Mua ei masenna jos joku lääkäri tai muu ammattiosaaja tienaa hyvin. Sen sijaan on vaikeeta ymmärtää, miks joku Mira Luoti tienaa lähes 200 tonnia. Ei sävellä, laulutaito keskinkertainen. Joku tässä yhtälössä mättää. 

[/quote]

No Oprah Winfrey vaan juttelee telkkarissa ja on tehnyt sillä 2500 miljoonan omaisuuden. Toki hän on suuressa Usassa, mutta ei siihen tienaamiseen välttämättä kummoisia taitoja tarvita.

Ps.  Ja ei tullut ylimääräistä nollaa tohon lukuun.

Vierailija
26/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa hieman masensi, kun sain tietää että täysin samaa duunia tekevä sai verotusvuonna yli 1000 €/kk enemmän kuin minä joka kuukausi, vaikka teki nelipäiväistä työviikkoa (ja on ihan käsi tietokoneen kanssa).

Vierailija
27/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:08"]

Ei masenna, mutta hämmästyttää miten moraalittomille ja muista piittaamattomille saatanoille maksetaan tuollaista palkkaa ja toisia irtisanotaan. Ja usein palkka tulee ihan verovaroista.

[/quote]

No opiskele saatana itsekin ja ala yrittäjäksi tms jos rahaa haluat! Vuosikymmenien kovan työn se vaan vaatii...

[/quote]

Vittu kun ne kaikki ei ole edes yrittäjiä. Joku kartelli-K johtaja vetää 120000€/kk. Ja Suomessa on ruoka vielä kallista, miksiköhän??

Noihin hommiin olisi halvemmallakin saman veroisia tekijöitä.

Vierailija
28/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua korpeaa, koska katselin juuri että mun työkaverit tienaa 3-5 kertaa niin paljon kuin minä. Minä nainen, he miehiä. Siellä näkyi tulos pyörivän 200 - 250 000 e... Työmotivaatio, mihin se meni???

Vierailija
29/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 19:58"]Mua ei masenna jos joku lääkäri tai muu ammattiosaaja tienaa hyvin. Sen sijaan on vaikeeta ymmärtää, miks joku Mira Luoti tienaa lähes 200 tonnia. Ei sävellä, laulutaito keskinkertainen. Joku tässä yhtälössä mättää. 
[/quote]
Ööh, keikkaillut, tehnyt ja myynyt levyjä niska limassa vajaa 10v ja on vuosisadan menestyneimmän suomalaisen rockbändin keulahahmo...? Lisäksi läjä sivuduuneja TV:ssä, teatterissa jne.

Vierailija
30/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:09"]

Ööh, keikkaillut, tehnyt ja myynyt levyjä niska limassa vajaa 10v ja on vuosisadan menestyneimmän suomalaisen rockbändin keulahahmo...? Lisäksi läjä sivuduuneja TV:ssä, teatterissa jne.

[/quote]

Muuten samaa mieltä, mutta "ja on vuosisadan menestyneimmän suomalaisen rockbändin keulahahmo" taisi nyt olla hieman liiottelua.

Vierailija
31/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Siellä on kone aulassa. Hyvä, että nämä on julkista tietoa. Pitää pikkuisen rotia, kuinka paljon eliitti kähmii itselleen etuja. Miettikääpä, millainen meno olisi, jos kukaan ei saisi tietää. Sitä paitsi se liittyy yhteiskunnan avoimuuteen myös. Suurimman osan ihmisistä tulot on ihan sitä, mitä luulisikin ja harva kai niitä käy erikseen kaivelemassa.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Kyllähän se hiukan puree, kun tekee itse raskasta ja vaativaa duunia murto-osalla siitä palkasta kuin joku olematon tv-julkkis nollaosaamisella saa. Mutta siksi en jaksakaan niitä enää lukea. Tulee vaan mitätön olo.

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:09"]

Pääseekö katsomaan kaverinkin tuloja? Siis jos on joku 30-60 000 tienaava?

[/quote]

Verotoimistossa voi käydä katsomassa. Vai voiko vielä? Ainakin muutama vuosi sitten olivat julkisia, tosin harva ilkeää mennä. 

[/quote]

Vierailija
32/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:01"]

Mua korpeaa, koska katselin juuri että mun työkaverit tienaa 3-5 kertaa niin paljon kuin minä. Minä nainen, he miehiä. Siellä näkyi tulos pyörivän 200 - 250 000 e... Työmotivaatio, mihin se meni???

[/quote]

Tämä onkin juuri oleellinen asia suomalaisessa yhteiskunnassa. Nimenomaan motivaation nostaminen oikeudenmukaisuudella ja edestä esimerkillä johtaminen.

Pomo jolla on 100000€/kk palkka ja työntekijällä 3000€/kk... jonkinlainen kohtuus pitää olla ja tulos pitää näkyä myös työntekijän esim. bonuksissa reilusti. Toiseksi itse näen, että pomon palkka pitää olla jossain asiallisessa suhteessa alaisen palkkaan, ei mikään reilu 30-kertainen palkka.

Vierailija
33/33 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 09:01"]

[/quote]

Tämä onkin juuri oleellinen asia suomalaisessa yhteiskunnassa. Nimenomaan motivaation nostaminen oikeudenmukaisuudella ja edestä esimerkillä johtaminen.

Pomo jolla on 100000€/kk palkka ja työntekijällä 3000€/kk... jonkinlainen kohtuus pitää olla ja tulos pitää näkyä myös työntekijän esim. bonuksissa reilusti. Toiseksi itse näen, että pomon palkka pitää olla jossain asiallisessa suhteessa alaisen palkkaan, ei mikään reilu 30-kertainen palkka.

[/quote]

No niinpä. Olin tuon ylemmän kommentin kirjoittaja. Tässä on vielä se mukava yksityiskohta, että minä teen suuren osan heidän tehtävistään (en siis ole heidän assari vaan ylempi toimihenkilö). Minä kerron miten pitää johtaa, minä teen hallitusaineistot jne. Niin onhan tämä ihan jostakin että palkkaerot ovat näin huimat. Minä saan noin 60 ke ja he tuon 150 - 250 ke. This is what I call Reilu Meininki. Ja lasikatto kolisee korvissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän