Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiäidit! Mitä tekisit, jos lapset eivät halua etäisän luokse?

Vierailija
18.09.2021 |

Tykkäävät kyllä isästään, mutta viikonloput tylsiä. Joka toinen viikonloppu (1 krt kk) on oikeasti kivaa, eli tehdään jotain, mutta joka toinen viikonloppu tylsää. Istuvat omassa huoneessaan koko viikonlopun. Kivointa isä näkemisessä on se, että saa karkkia, pääsee mäkkäriin ja saa kaupasta jotain kivaa. Muutoin istuvat omassa huoneessaan kännykällä. Lasten kertoman mukaan.

Olen pakottanut lapset isälleen, jotta saan omaa aikaa. Ja jotta minua ei syytetä vieraannuttamisesta. Olen myös monta vuotta ehdottanut isälle Tekemistä, mutta siitä ei ole ollut hyötyä. Pakottaisitteko edelleen jatkossa? Lapset 10 ja 12.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on niin tylsää, niin ehkä isääkään ei oikein kiinnosta nähdä ja olla lastensa kanssa? Muutoin varmaan ehdottaisi jotain, esimerkiksi tv:n tai elokuvan katsomista yhdessä, ruuanlaittoa, pelaamista (videopelit tai lautapelit), kävely ulkona jne. Tavallista hyvää arjen yhdessäoloa.

Vierailija
82/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela 45 v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaisin, houkuttelisin, kehottaisin. Tylsyyden kestäminen elämässä on myös taito, jota tarvitaan. Keskustelisin isän kanssa asiasta ja tukisin yhteisiin tekemisiin: ruuanlaitto ym. Monilla isillä ei yksinkertaisesti ole edes varaa järjestää ”isoa sirkusta” lapsilleen.

Kuten olen sanonutkin, niin olen keskustellut isän kanssa, tuloksetta. Ei isä tee kotona mitään. Syöttää mäkkärissä, hakee pizzan tms. 

Oon velanainen mutta nyt kysymys. Miksi sellaset tekee lapsia jos ei kiinnosta mikään muu kun tv ja sohva ja mäkkäri??????

Miksi alapeukkuja? Onko eronneiden vanhempien elo pelkkää pizzan syömistä kotona sohvassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lähivanhempikin on paikalla eikä läsnä. Niitä on tämäkin palsta pullollaan. 

Vierailija
84/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tällainen hirvittävä etäisä, kun luonani ollessaan poika vain pelailee pleikkarilla ja puhelimella. Kyllä tuo tyytyväiseltä vaikuttaa ja monesti haluaa ylimääräistä aikaa luonani. Jos haluaa että vien jonnekin muuhun touhuun, niin vien. En tiedä olisiko näin helppoa jos olisi tyttö kyseessä. En tiedä mitä sille keksisi sitten, kaipa tuo kertoisi mitä haluaa.

Saanko kysyä onko sulla uutta naista?

Vierailija
85/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela 45 v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottaisin, houkuttelisin, kehottaisin. Tylsyyden kestäminen elämässä on myös taito, jota tarvitaan. Keskustelisin isän kanssa asiasta ja tukisin yhteisiin tekemisiin: ruuanlaitto ym. Monilla isillä ei yksinkertaisesti ole edes varaa järjestää ”isoa sirkusta” lapsilleen.

Kuten olen sanonutkin, niin olen keskustellut isän kanssa, tuloksetta. Ei isä tee kotona mitään. Syöttää mäkkärissä, hakee pizzan tms. 

Oon velanainen mutta nyt kysymys. Miksi sellaset tekee lapsia jos ei kiinnosta mikään muu kun tv ja sohva ja mäkkäri??????

Mistä sä tiedät mitä hän tekee silloin kun lapset on äidillään?

Varmaan golffaa, kalastaa, urheilee, matkustaa, metsästää, hiihtää, tanssii, laulaa kuorossa, poimii mustikkaa, tekee kaappi kelloja... Tai jotain. Mutta miksi tehdä lapsia jos ne vaikuttaa olevan elämän jarru, silloin voi vaan röhnöttää pizzaa syöden sohvassa ja laskea päiviä siihen kun lapset menee taas äidilleen jolloin nimenomaan pääsee tekee noita juttuja joihin on palo.

Kyllä se nyt on ap, joka kokee ne lapset ongelmaksi ja esteeksi tehdä omia juttuja.

Vierailija
86/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela 45 v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukkuja? Onko eronneiden vanhempien elo pelkkää pizzan syömistä kotona sohvassa?

Ei, kuten ei tässäkään tapauksessa. Ap kertoi kyllä aktiviteeteista isän luona, löydät, kun etsit. Ja usko tai älä, ihan joka perheessä on myös niitä löhöpäiviä, ihan kuten sullakin.

Vierailija
87/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin sanovat lapset äidilleen, että isän luona on tylsää. Koska äidin mielestä viikonloppuna ei riitä se, että käytiin uimassa tai ajamassa kartingia ja katsottiin sitä leffaa herkkujen kanssa. "Ettekö te muuta tehneet?" "No ei, pelattiin ja katottiin telkkaria omassa huoneessa."

Tottakai tuo tarttuu lapsiin ja iskän kanssa viikonloppuelämän pitäisi olla jatkuvaa tapahtumaa ja juhlaa.

Mitä jos suhtautuisitkin itse toisin muutaman kuukauden ajan ja katsoisit miten lasten ajatuksille käy? Et keskustele isän kanssa tai kysele lapsilta tehtiinkö nyt jotain ja oliko se riittävästi yhdelle vai kahdelle viikonlopulle ajateltuna, sinun näkökulmastasi.

Vierailija
88/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pointti ei ehkä ole se, paljonko lapset tekevät isän luona vaan at, että isä ei ole yhtään (?) läsnä lapsilleen. Kyllä minustakin olisi ankeaa, ja kolme ihmistä kyhjöttää eri huoneissa koko viikonlopun ja juurikaan puhumatta toisilleen.

Lähiäiti tarvitsee vapaansa ja jaksaa sitten olla taas läsnä lapsilleen kun joskus saa hengähtää.

Vierailija
89/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etäisä, 8 ja 10 v lapset. Saavat itse päättää tulevatko luokseni. Onneksi haluavat tulla, tosin 10-v ei halua olla yötä, tulee vain päiväksi. Onneksi kuitenkin haluavat tulla ja olla. Ero oli meille erittäin raskas ja vaikea silloisen vaimoni pidettyä salasuhteen ja hajoittamalla perheemme toisen miehen vuoksi. Olin hyvin läheinen isä lapsille ja onneksi olen sitä yhä. Vanhempi lapseni vain ei ole omaksunut nykyistä kotiani niin, että haluaisi yötä olla. Se on ihan ok, en pakota.

Ikävää, jos sinun tapauksessasi on tosiaan näin. Minun tapauksessani etäisä (ex-ukkoni) väittää näin, mutta tosiasiassa erosimme siksi, että hän pilasi elämämme alkoholismillaan jo vuosia ennen kuin "petin" häntä, ja tämä alkoholismi on myös syy siihen, miksi lapset eivät halua isälleen mennä. Isä istuu pöhnäpäissään koko viikonlopun ja sihauttelee kaljatölkkejä auki tuon tuosta, minkä vain uuden naisystävänsä kanssa riitelyltä ehtii. Naisystävät vaihtuvat 6-8 kk välein ja joka ikinen heistä on muuttanut exäni kotiin parin kuukauden seurustelun jälkeen. Aina siellä riidellään - mistäs muusta kuin juomisesta - ja mesotaan arjet ja viikonloput. Lapseni eivät halua mennä, enkä todellakaan enää pakota. Mulla 8- ja 11-vuotiaat.

Vierailija
90/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kokee tällaista tarvetta kontrolloida entistä puolisoaan? 

Vierailija
91/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lasten isällä kaikki kunnossa? Jos aikuinen ihminen haluaa viikonloppuisin vain syödä noutopizzaa ja katsoa telkkaria, eikä tunnu "kestävän" lastensa seuraa, kuulostaa masentuneelta tai ahdistuneelta. Iso osa pitkää päivää painavista yrittäjistäkin ymmärtää, että omasta työkyvystä pidetään huolta liikkumalla ja viettämällä aikaa perheen ja ystävien kanssa. 

Mitä jos antaisit vielä yhden mahdollisuuden isälle? Nyt kun korona-aika helpottaa ja on helpompi harrastaa, saisivatko lapset innostettua isän johonkin yhteiseen aktiviteettiin? Jos katsotte lasten kanssa valmiiksi jotain mihin he voivat halutessaan mennä myös kaksistaan ( tai pyytää sinut mukaan), kuten uimahalli, keilaus, museo tms. Suunnittelette aikataulun, mietitte varustautumisen ja teette isälle mahdollisimman helpoksi vain lähteä mukaan. 

Totta kai isän pitäisi pystyä itse olemaan aktiivinen, mutta toisaalta lapsilla on vain yksi isä, jonka mielenterveys on lapsille merkityksellistä. 

Tietääkseni isällä on kaikki kunnossa, en ole hänestä huolissani. Kyllä se isä joskus tekee lasten kanssa jotain, käy keilaamassa, kiipeilemässä tai rannalla, mutta moni vaatii rahaa. Häntä ei saa tekemään ei-maksullisia juttuja lasten kanssa. 

Isällä on uusi puoliso. 

Uusi puoliso! Istuuko hänkin sohvassa pizzaa mutustaen 247, kun lapset on isällään? Älä nyt vielä sano että on lapseton, tää uus mimmi... ? Joskus luulen että mulla on tylsä elämä mutta ei taida ollakkaan.

Uusi puoliso ei yleensä ole paikalla silloin, kun lapset ovat siellä. En tiedä asuvatko he virallisesti yhdessä, mutta sen tiedän, että hänen lapsensa ovat aikuisia. 

Vierailija
92/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kokee tällaista tarvetta kontrolloida entistä puolisoaan? 

Haluan kontrolloida vain sitä, etteivät lapset valita minulle. 

Viime viikonloppuna ainut, mitä lapset tekivät pe-su, oli ruokakaupassa käynti. Ja söivät ruokaa. Ja jälkikäteen taas valittivat. 

Vierailija
93/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tällainen hirvittävä etäisä, kun luonani ollessaan poika vain pelailee pleikkarilla ja puhelimella. Kyllä tuo tyytyväiseltä vaikuttaa ja monesti haluaa ylimääräistä aikaa luonani. Jos haluaa että vien jonnekin muuhun touhuun, niin vien. En tiedä olisiko näin helppoa jos olisi tyttö kyseessä. En tiedä mitä sille keksisi sitten, kaipa tuo kertoisi mitä haluaa.

Anteeksi nyt mutta tottakai lapsi tykkää jos ohjelmassa on pleikkaa/heseä/karkkeja/kännyllä roikkumista/kuulokkeet päässä zombeilua.

Mutta kun elämässä on muutakin. Ja äitin luona on sitten tylsät läksyt, kaurapuurot, hampaanpesut, pesut, kotitöihun osallustumiset jne. Isän luonakin olisi hyvä tehdä muutakin kuin vain maata, syödä herkkuja ja pelata.

Ylös, ulos ja lenkille!

Sen voi ajatella niinkin päin, että kun valtaosan ajasta on äidin tiukkojen ja toki hyvien sääntöjen alla, niin ei ole hirveä katastrofi jos joka toinen viikonloppu saa isän luona heittää vapaalle ja tehdä mielipuuhiaan sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
94/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä onko sulla uutta naista?

Ei juuri tällä hetkellä, poika on kyllä kahteen eri naiseen ja näiden lapsiin tutustunut silloin kun olen seurustellut. Miksi kysyit?

Vierailija
95/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lasten isällä kaikki kunnossa? Jos aikuinen ihminen haluaa viikonloppuisin vain syödä noutopizzaa ja katsoa telkkaria, eikä tunnu "kestävän" lastensa seuraa, kuulostaa masentuneelta tai ahdistuneelta. Iso osa pitkää päivää painavista yrittäjistäkin ymmärtää, että omasta työkyvystä pidetään huolta liikkumalla ja viettämällä aikaa perheen ja ystävien kanssa. 

Mitä jos antaisit vielä yhden mahdollisuuden isälle? Nyt kun korona-aika helpottaa ja on helpompi harrastaa, saisivatko lapset innostettua isän johonkin yhteiseen aktiviteettiin? Jos katsotte lasten kanssa valmiiksi jotain mihin he voivat halutessaan mennä myös kaksistaan ( tai pyytää sinut mukaan), kuten uimahalli, keilaus, museo tms. Suunnittelette aikataulun, mietitte varustautumisen ja teette isälle mahdollisimman helpoksi vain lähteä mukaan. 

Totta kai isän pitäisi pystyä itse olemaan aktiivinen, mutta toisaalta lapsilla on vain yksi isä, jonka mielenterveys on lapsille merkityksellistä. 

Tietääkseni isällä on kaikki kunnossa, en ole hänestä huolissani. Kyllä se isä joskus tekee lasten kanssa jotain, käy keilaamassa, kiipeilemässä tai rannalla, mutta moni vaatii rahaa. Häntä ei saa tekemään ei-maksullisia juttuja lasten kanssa. 

Isällä on uusi puoliso. 

Uusi puoliso! Istuuko hänkin sohvassa pizzaa mutustaen 247, kun lapset on isällään? Älä nyt vielä sano että on lapseton, tää uus mimmi... ? Joskus luulen että mulla on tylsä elämä mutta ei taida ollakkaan.

Uusi puoliso ei yleensä ole paikalla silloin, kun lapset ovat siellä. En tiedä asuvatko he virallisesti yhdessä, mutta sen tiedän, että hänen lapsensa ovat aikuisia. 

Minne tää uusi rouva poistuu joka toinen vkl? En vinoile, kysyn vain. Eikö haluta näyttää uutta rouvaa lapsille vai mistä on kyse? Luulisi että haluttaisiin jotenkin saada eräänlainen tiimi eikä kaksi eri yksikköä.

Vierailija
96/101 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt mutta tottakai lapsi tykkää jos ohjelmassa on pleikkaa/heseä/karkkeja/kännyllä roikkumista/kuulokkeet päässä zombeilua.

Mutta kun elämässä on muutakin. Ja äitin luona on sitten tylsät läksyt, kaurapuurot, hampaanpesut, pesut, kotitöihun osallustumiset jne. Isän luonakin olisi hyvä tehdä muutakin kuin vain maata, syödä herkkuja ja pelata.

Ylös, ulos ja lenkille!

Sen voi ajatella niinkin päin, että kun valtaosan ajasta on äidin tiukkojen ja toki hyvien sääntöjen alla, niin ei ole hirveä katastrofi jos joka toinen viikonloppu saa isän luona heittää vapaalle ja tehdä mielipuuhiaan sydämensä kyllyydestä.

Tällaiseen kuvioon ei sitten kannata uutta naista yrittää saada. Ihan vinkkinä vaan näille etäiseille, jos uutta sutturaa mielivät. Heille tää tuskin on ok.

Vierailija
97/101 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isällä on uusi puoliso. 

Minne tää uusi rouva poistuu joka toinen vkl? En vinoile, kysyn vain. Eikö haluta näyttää uutta rouvaa lapsille vai mistä on kyse? Luulisi että haluttaisiin jotenkin saada eräänlainen tiimi eikä kaksi eri yksikköä.

Minä olen naimisissa ja meillä molemmilla on omia lapsia. Minun lapseni ovat jo aikuisia, miehen alakoululaiset käyvät joka toinen vkl.

Hyvin usein poistun silloin. Hoidan asioita aikuisten lasteni kanssa, käyn auttamassa 80+ äitiäni, näen kavereitani, tms. Juuri nyt yleensä vietän nuo viikonloppuni opiskellen, sillä opiskelen työn ohessa.

Ja me olemme erittäin vahva tiimi, emme kaksi eri yksikköä.

Miksi sitten näin? Kahdesta syystä: minun on joka tapauksessa opiskeltava ja autettava äitiäni. Olisi omituista, että priorisoisin nämä asiat miehen vapaapäiville. Sitten meillä ei koskaan olisi täysipäiväistä yhteistä aikaa, vaan aina muuta menoa.

Toinen syy on se, että vaikka mieheni on loistava aviomies, ei hän ole kummoinen isänä. Hän on juuri tuollainen kuin ap:n eksä. Omina vapaapäivinään aktiivinen, mutta kun lapset tulee, hän makaa sohvalla. Tällaisen miehen kanssa ei uusi puoliso saa ottaa vastuuta tämän lapsista. Jos hän sen tekee, niin löytää itsensä lapsenviihdyttäjänä. Ja se olisi tuhoon tuomittu tie; uupuisin alta aikayksikön, kun joka toinen viikonloppu hoidan äitiäni ja joka toinen viikonloppu miehen lapsia, ja arki-illat joutuisin uhraamaan opiskelulle.

Vierailija
98/101 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille!

Tällaiseen kuvioon ei sitten kannata uutta naista yrittää saada. Ihan vinkkinä vaan näille etäiseille, jos uutta sutturaa mielivät. Heille tää tuskin on ok.

Mikä tässä on ongelmana? Avaatko tätä? En ole omassa kokemuksessani ainakaan törmännyt ongelmaan naisten kanssa tämän takia.

Vierailija
99/101 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille!

Mikä tässä on ongelmana? Avaatko tätä? En ole omassa kokemuksessani ainakaan törmännyt ongelmaan naisten kanssa tämän takia.

Ehkä sen takia, että lähiäiti on taipuvainen kontrolloimaan isäviikonloppuja, ja jos isä pomppii eksän mukaan, niin se tuo ongelmia uuteen suhteeseen. 

eri

Vierailija
100/101 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylös, ulos ja lenkille!

Ehkä sen takia, että lähiäiti on taipuvainen kontrolloimaan isäviikonloppuja, ja jos isä pomppii eksän mukaan, niin se tuo ongelmia uuteen suhteeseen. 

eri

Mutta minullahan on päinvastainen tilanne, en pompi exän mukaan vaan minun luonani on omat säännöt.

Kontrollointia en ota vastaan keneltäkään, se on sitten oma asiansa miten se istuu minkäkin emännän pirtaan.

Vaikka ovathan uusperhekuviot aina haasteellisia vaikka sitä miten päin yrittää, siitä ei päse mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän