Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiäidit! Mitä tekisit, jos lapset eivät halua etäisän luokse?

Vierailija
18.09.2021 |

Tykkäävät kyllä isästään, mutta viikonloput tylsiä. Joka toinen viikonloppu (1 krt kk) on oikeasti kivaa, eli tehdään jotain, mutta joka toinen viikonloppu tylsää. Istuvat omassa huoneessaan koko viikonlopun. Kivointa isä näkemisessä on se, että saa karkkia, pääsee mäkkäriin ja saa kaupasta jotain kivaa. Muutoin istuvat omassa huoneessaan kännykällä. Lasten kertoman mukaan.

Olen pakottanut lapset isälleen, jotta saan omaa aikaa. Ja jotta minua ei syytetä vieraannuttamisesta. Olen myös monta vuotta ehdottanut isälle Tekemistä, mutta siitä ei ole ollut hyötyä. Pakottaisitteko edelleen jatkossa? Lapset 10 ja 12.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakottaisi. Tuon ikäisiä tuskin vieraannuttamisesta voi syyttää.

Vierailija
2/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei ole mun asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota. Lapsi 12 v,. On sovittu, että joka toinen viikonloppu on isän luona, pe-su. Välillä on koko viikonlopun, välillä tulee lauantaina kotiin. Syynä se, ettei ole tekemistä muuta kuin puhelimella olo tai isän auttaminen remontin teossa tms. Jos lapsi ei haluaisi mennä ollenkaan , tämäkin olisi ok.

Vierailija
4/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää? Eikö lasten itse pidä keksiä leikit ja tekemiset. Ihan oikein että vkl isä ottaa iisisti, eikä ole mitään sirkustelua tai muuta suorittamista.

En antaisi hylätä isää mistään hinnasta, aikuisena sitten toki voivat valita minkä verran vanhempiin ovat yhteydessä.

Vierailija
5/101 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teroitahan nyt lastesi päähän hiukan ihmisrakkautta. Isän tehtävä ei ole olla seremoniamestari, ja moni tekee lapselleen verratonta vahinkoa suostumalla siihen rooliin. Lapsista tulee perässävedettäviä ja kroonisesti tyytymättömiä sen sijaan, että he kasvaisivat sisäisen motivaationsa ympärille, itsenäisiksi ihmisiksi. 

Sinuna keskustelisin lastesi kanssa vakavasti siitä, onko heille tärkeämpää elämässä isä vai tylsyydentunteen pakoilu. Ohjaa heitä jättämään vaikka kännykät kokonaan varikolle noina viikonloppuina, jospa he oppisivat täyttämään yhden lyhyen viikonlopun ilmankin niitä. Ihan itse. Jotta heistä tulee parempia ihmisiä. Vai etkö halua sitä? Onko sinulle tärkeämpää, että sinä olet heidän mielestään heidän isäänsä paljon tärkeämpi? Tunnustele sieluasi ja myönnä jos näin voi olla, koska siinä tapauksessa sinä manipuloit tässä lapsiasi ja heikennät heidän tulevaisuuttaan. Ajattele, miten perässävedettävä kitisijä tuolla lailla isäsuhteensa tuhonneesta lapsesta tulee omissa parisuhteissaan, jotka aina kariutuvat mystisesti puolison turhautuneeseen pakoon. 

Vierailija
6/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää? Eikö lasten itse pidä keksiä leikit ja tekemiset. Ihan oikein että vkl isä ottaa iisisti, eikä ole mitään sirkustelua tai muuta suorittamista.

En antaisi hylätä isää mistään hinnasta, aikuisena sitten toki voivat valita minkä verran vanhempiin ovat yhteydessä.

Kyllähän lapset keksivätkin itse pelit ja leikit. Ovat 48 tunnin aikana 44 tuntia kännykällä.

Vierailija
7/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teroitahan nyt lastesi päähän hiukan ihmisrakkautta. Isän tehtävä ei ole olla seremoniamestari, ja moni tekee lapselleen verratonta vahinkoa suostumalla siihen rooliin. Lapsista tulee perässävedettäviä ja kroonisesti tyytymättömiä sen sijaan, että he kasvaisivat sisäisen motivaationsa ympärille, itsenäisiksi ihmisiksi. 

Sinuna keskustelisin lastesi kanssa vakavasti siitä, onko heille tärkeämpää elämässä isä vai tylsyydentunteen pakoilu. Ohjaa heitä jättämään vaikka kännykät kokonaan varikolle noina viikonloppuina, jospa he oppisivat täyttämään yhden lyhyen viikonlopun ilmankin niitä. Ihan itse. Jotta heistä tulee parempia ihmisiä. Vai etkö halua sitä? Onko sinulle tärkeämpää, että sinä olet heidän mielestään heidän isäänsä paljon tärkeämpi? Tunnustele sieluasi ja myönnä jos näin voi olla, koska siinä tapauksessa sinä manipuloit tässä lapsiasi ja heikennät heidän tulevaisuuttaan. Ajattele, miten perässävedettävä kitisijä tuolla lailla isäsuhteensa tuhonneesta lapsesta tulee omissa parisuhteissaan, jotka aina kariutuvat mystisesti puolison turhautuneeseen pakoon. 

Jos luit aloituksen, niin minä haluan lapset isälle. Olen totaaliyh ja tämä on tapa saada itselleni omaa aikaa. Olen vain väsynyt kuuntelemaan lasten valituksia.

Vierailija
8/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene jos ei halua. Nyt ovat viimeksi nähneet isäänsä viime jouluna ja se on ok mulle. Lapset ilmotti ettei halua isälleen ja lasten isä että lapset saa itse päättää

Vierailija
9/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olaan sinä pisteessä erotaan. Lapsi ei kuitenkaan eroa.se pitää muistaa.Lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaan.Joten erotilanteissa tehkää sosialivirasto paperit elatusmaksuista ja tapaamisoikeuksista.Jos toinen vanhempi ei anna lasta toista tapaaman sovitusti tai lapsia.Tekosyillä lapsi ei halua toisen luokse.Teillä on se viranomaisen paperi faktana ja jos ette saa lasta sovitusti. Saatte. Ihan tulee sakko uhat, sakot:Sille lähikasvatajalle joka ei noudata Lapsen edun mukaisesti tavat vanhempaansa lastensuojelu lakia.Ihan turha selitää lapsi ei halua.Lähikasvatajan ei pidä lähteä lapselle puhumaan nekativiseti etä vanhemasta.Saadakseen lapsen pitää itsellä 100%Vain isä äiti eroaa! Ei koskaan lapset,lapsi vanhemistaan.

Vierailija
10/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota nykyään. Lapset 12-16 vuotta. Ennen pakotin, mutta kyllästyin siihen. Nykyään lapset päättävät itse ja tänä vuonna eivät ole kertaakaan olleet yhtäaikaa yötä pois. Yksi lapsista ei ole joitain juhlia lukuunottamatta nähnyt isäänsä useampaan kuukauteen. Häntä ei vaan huvita mennä. En tiedä mistä johtuu. Ei kuulemma erityistä syytä, mutta yhden kerran on käynyt sen jälkeen, kun isänsä naisystävä sai lapsen.

Vierailija
11/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etäisä, 8 ja 10 v lapset. Saavat itse päättää tulevatko luokseni. Onneksi haluavat tulla, tosin 10-v ei halua olla yötä, tulee vain päiväksi. Onneksi kuitenkin haluavat tulla ja olla. Ero oli meille erittäin raskas ja vaikea silloisen vaimoni pidettyä salasuhteen ja hajoittamalla perheemme toisen miehen vuoksi. Olin hyvin läheinen isä lapsille ja onneksi olen sitä yhä. Vanhempi lapseni vain ei ole omaksunut nykyistä kotiani niin, että haluaisi yötä olla. Se on ihan ok, en pakota.

Vierailija
12/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/101 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tulee alapeukkua mutta minä vaatisin menemään joka toinen viikonloppu. Eihän se ole kuin 4 päivää kuukaudessa eli paljon vähemmän kuin vuoroviikkolaisilla. Eri asia jos isä juopottelisi tms. mutta teillä ei ole siitä kyse.

Vierailija
15/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tulee alapeukkua mutta minä vaatisin menemään joka toinen viikonloppu. Eihän se ole kuin 4 päivää kuukaudessa eli paljon vähemmän kuin vuoroviikkolaisilla. Eri asia jos isä juopottelisi tms. mutta teillä ei ole siitä kyse.

Ei isä juopottele, vaan on lasten mielestä ihan kiva tyyppi. Ongelma on se, että isä vain katsoo telkkaria tai muuten vain tappaa aikaa yksikseen. Yhdessä he ovat vain ruokapöydässä ja ruokakaupassa. Lasten on oltava omassa huoneessaan. Mitä hyötyä lasten kannalta siitä on, että he menevät sinne istumaan omaan huoneeseen? Minun kannaltani on hyötyä, jotta saan omaa aikaa. Isän kannaltakaan ei näytä hyötyä olevan.

Vierailija
16/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin todella lisää kommentteja! En tiedä, mitä tekisin. 

Vierailija
17/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei isä juopottele, vaan on lasten mielestä ihan kiva tyyppi. Ongelma on se, että isä vain katsoo telkkaria tai muuten vain tappaa aikaa yksikseen. Yhdessä he ovat vain ruokapöydässä ja ruokakaupassa. Lasten on oltava omassa huoneessaan. Mitä hyötyä lasten kannalta siitä on, että he menevät sinne istumaan omaan huoneeseen? Minun kannaltani on hyötyä, jotta saan omaa aikaa. Isän kannaltakaan ei näytä hyötyä olevan.

Mitä lapset tekevät viikonloppuisin sinun luona? Miksi he eivät voi mennä keskenään ulos tai pelaa vaikka lautapelejä? En ymmärrä. Meillä on ydinperhe, mutta viikonloppuisin ei ole kuin satunnaisesti jotain erityistä ohjelmaa. Harvoin lapset näkevät edes kavereitaan.

Vierailija
18/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin isän kanssa . Ei siinä mitään järkeä ole, että lapset ovat vain huoneissaan ? onko niillä ketään kavereita isän luona ? saavatko ulos mennä ?

En kyllä myöskään kannata sitä, että etävanhempi on mikään ohjelmatoimisto vaan myös etävanhemman luona eletään tavallista arkea tai viikonloppua. 

Tekikö isä lasten kanssa silloin asioita, kun vielä olitte yhdessä ?

Voit myös kysyä asiaa joltain ammatti-ihmiseltä. Heillä on velvollisuus katsoa asiaa kaikkien osapuolten kannalta. 

Vierailija
19/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakota lapsia isälleen enkä edes sen enempää kannusta. Lapset 13 ja 17. Isää ei kiinnosta mikään tekeminen tai oleminen lasten kanssa. Kulkee bilettämässä ja naisystäviensä luona, kun lapset ovat isällään. Isä kuulemma käy laittamassa lämpimän ruuan jossian vaiheessa ja sen jälkeen taas häviää omille teilleen. Joskus isä lähettää lapset omille vanhemmilleen viikonlopuksi.

Lapsia ei kiinnosta isänsä luona oleilu, joten  miksi pakottaisin lapset sinne?

Vierailija
20/101 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapset tekevät viikonloppuisin sinun luona? Miksi he eivät voi mennä keskenään ulos tai pelaa vaikka lautapelejä? En ymmärrä. Meillä on ydinperhe, mutta viikonloppuisin ei ole kuin satunnaisesti jotain erityistä ohjelmaa. Harvoin lapset näkevät edes kavereitaan.

Minun luonani lapset ovat paljon kavereiden kanssa. Yhdessä käymme uimassa, pyöräilemässä tai yhdessä leivomme jotain, tai jotain vastaavaa. 

En osaa sanoa, miksi lapset eivät tee isänsä luona mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä