Muita työttömiä paikalla? Mitä teette päivät?
Nyt sitä vasta sitten jäi itsekkin työttömäksi lopulta firman yt neuvottelujen ja lukuisien irtisanomisien seurauksena.Kyllä on pitkä päivä edessä taas istua kotona tyhjänpanttina sen sijaan että paiskisi hommia mukavan työporukan kanssa :(. Mitä teette ajankuluksi päivisin ? Ei ole enää rahaa juuri lähteä kaupungille tai mihinkään istumaan eikä tuo ilmakaan houkuttele ulkoilemaan
Kommentit (65)
joo #16 niille voi myös ilmaiseksi osallistua, ja saada todistuksen.
ja jos haluaa todistuksen omalla naamakuvalla jne "varmoilla tiedoilla" se maksaa parikymmentä dollaria.
oon nyt vuoden kerran käyttänyt courseraa, ja ei ne nyt niin vaikeita ole, ekasta kurssista vetäsin 97/100 pistettä ja olin 10 parhaan joukossa. oli ravitsemusta käsittelevä kurssi, ja minusta noita juttuja opetettiin täällä yläasteella/lukiossa jo..
Käyn myös noita netin ilmaiskursseja, haen töitä, opettelen koodaamisen perusteita, verestän kuvankäsittely- ja taitto-ohjelmien käyttötaitoja, siivoan, katson telkkaria, tapaan kavereita, opiskelen kieliä, kirjoittelen pitkiä sähköposteja. Välillä käyn baarissa ja olen krapulasa.
Päätin että alan kuntoilla kun ei ole enää kiire. Aikaa palaa mm. kun kävelee kaikkialle.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 21:06"]
katselen tvsarjoja ja neulon, maksan netfilixistä kuukausittain niin on jotain tekemistä. otan päiväunia, opiskelen avoimessa yliopistossa aika hitaalla tahdilla.
lapset on koulussa ja vajaa 4v 2-3pv viikossa päiväkodissa max 6h. en viitsi ottaa poiskaan sieltä ja pistää kerhoon, että pääsee mahdollisesti samaan päiväkotiin takaisin kun tarve tulee (Tuolla on iltahoitomahdollisuus, jonka vuoksi en halua vaihtaa paikkaa)
[/quote]
Ap täällä itse katson juurikin netflixistä sarjoja päivät mutta pidemmän päälle ei jaksa tuotakaan. Ulkoiltua tulee myös ja aiemmin tuli salilla käytyä mutta nykyään joutunut tuonkin lopettamaan lukuisien menojen takia velkoihin ja muihin
En ole työtön mutta sama tilanne olen kotona, kotirouva ja ollut jo monet vuodet! Rakastan elämääni ja aika kuluu liian nopeaan. Olen iltaihminen tulee valvottua noin kahteen. Aamulla nousen 8-10 aikoihin, mies on keittänyt kahvit ja lähtenyt työhönsä. Kaikki päiväni ovat erilaisia, aamukahvi, suihku, päästän koirat ulos, uutiset tietsikalta tai telkusta. Joku lapsista voi soittaa mitä teen, mennäänkö johonkin. Käyn kaupoilla, kenties kahvilla ystävättärellä tai lapsenlasta katsomassa. Ajelen johonkin kirpparille tai muuten ostoksille. Äkkiä kotiin, itse tehty ruoka on valmiina aina kun mies tulee kotiin, nautimme hyvästä ruuasta. Yllätysvieraita piipahtaa silloin tällöin, puheluja kotihommia, hieman vapaaehtoistyötä, ulkoilua koirien kanssa, pikku matkoja kotimaassa ja ulkomailla, viikonloppuvieraita jotka yöpyvätkin. Ja vaikka mitä muuta mukavaa, ajasta vaan on pulaa ei muusta, rakastan tätä elämää! Televisiota en kyllä kovin paljon ehdi katsella, muutamaa sarjaa seuraan jos olen kotona.
Teen kotitöitä, kudon, ompelen, kirjoitan ensimmäistä kirjaani, olen myös avoimessa yliopistossa, suoritan psykologian perusopintoja verkko-opintoina.
Välillä on kiva käydä pitkillä kävelyillä ja miettiä mitä oikeasti haluaisi tehdä.
Ja niin, tietenkin etsin töitä joka päivä + joudun ravaamaan työkkärissä!
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:39"]
Opiskelen.
Pitäisi siivota koti lattiasta kattoon. Tai oikeastaan pistää puolet kamppeista kierrätykseen ja palkata siivooja.
[/quote]
Sähän voit palkata itsesi siivoojaksi.
Teen pimeitä hommia että saan matkarahat kasaan.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 16:39"]
Opiskelen.
Pitäisi siivota koti lattiasta kattoon. Tai oikeastaan pistää puolet kamppeista kierrätykseen ja palkata siivooja.
[/quote]
Sähän voit palkata itsesi siivoojaksi.
[/quote]
Luotan vain ammattilaisiin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:19"]
Teen kotitöitä, kudon, ompelen, kirjoitan ensimmäistä kirjaani, olen myös avoimessa yliopistossa, suoritan psykologian perusopintoja verkko-opintoina.
Välillä on kiva käydä pitkillä kävelyillä ja miettiä mitä oikeasti haluaisi tehdä.
[/quote]
Miten ja miksi sä siellä työkkärissä joudut ravaamaan? Mä olen ollut työttömänä vuoden alusta ja käynyt työkkärissä tasan kerran, tammikuussa. Eihän siellä enää käydä, ne soittavat sieltä, jos soittavat.
[/quote]
Miks ravaat työkkärissä? Mä sain just työkkäristä jonkun massameilin, jonka pääpointti käytännössä oli: "Älä vaan tule käymään meillä. Soita, meilaa tai lähetä vaikka kirjekyyhky, mutta älä perkele tule tänne paikanpäälle!"
Käyn osa-aikaisesti töissä 10e/h palkalla, teen ruokaa, käyn salilla, juhlimassa, katon tv-sarjoja, suoritan avoimessa kursseja sen verran kun pystyy ilman tukien menettämistä.
Ihan kivaa, kun nettotulot kuitenkin sen 1700e/kk kiitos työssäkäynnin :) Rentouttavaa ja nautin.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 22:39"]
[/quote]
Miten ja miksi sä siellä työkkärissä joudut ravaamaan? Mä olen ollut työttömänä vuoden alusta ja käynyt työkkärissä tasan kerran, tammikuussa. Eihän siellä enää käydä, ne soittavat sieltä, jos soittavat.
[/quote]
Asun todella pienellä paikkakunnalla.
Olen ollut työttömänä 4 kk, ja olen joutunut käymään henkilökohtaisella ajalla 2 kertaa, infokurssilla, nyt minun pitäisi aloittaa joku uravalmennus... Tuntuu, että täällä tekevät asiat mahdollisimman vaikeaksi. Pakko noissakin käydä, ettei karenssia tule, rahaa ole muutenkaan liikaa.
Esim. siskoni on myös työttömänä, asuu eri paikkakunnalla ja työkkärin toiminta on ihan eri, eli ei ole joutunut käymään kun ehkä kerran siellä.
Mutta miten teillä on rahaa tehdä tuota kaikkea?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:22"]
Nyt sitä vasta sitten jäi itsekkin työttömäksi lopulta firman yt neuvottelujen ja lukuisien irtisanomisien seurauksena.Kyllä on pitkä päivä edessä taas istua kotona tyhjänpanttina sen sijaan että paiskisi hommia mukavan työporukan kanssa :(. Mitä teette ajankuluksi päivisin ? Ei ole enää rahaa juuri lähteä kaupungille tai mihinkään istumaan eikä tuo ilmakaan houkuttele ulkoilemaan
[/quote]
Ei ole tarkoitus kritisoida ketään, mutta jännä miten moni on työtön, vaikka esimerkiksi siivousalan hommiin haetaan jatkuvasti saati muihinkin paikkoihin... Monille ei vain huonommat hommat kelpaa, kyllä niitä töitä monesti saa jos ei nirsoile. Mutta jos ei siltikään saa töitä, niin päivät kannattaisi varmaan viettää esim. opiskellen, kotia siivoillen ja panostamalla ruuan laittoon, liikkumalla ja harrastamalla. Ei kannata jäädä kotiin tekemättä mitään, siitä tulee helposti pysyvä tila ja kotoa poistumisesta tuleekin vaikeampaa pidemmän päälle jos työttömyys kestää kauemmin. Kannattaa vaikka kävellä jonnekin kahvilaan, kirjastoon, näyttelyyn, liikuntaharrastukseen tai vaikka kansalaisopiston kurssille, saa aikaa menemään matkoihin ja on jotain tekemistä kodin ulkopuolella, voi saada lisää sisältöä päiviin ja vaikka ystäviäkin. Lisäksi tietysti se aktiivinen työnhaku ja positiivisen sisällön tuominen arkeen.
Siis voi hyvä luoja teitä ihmisiä täällä. En ole aiemmin tälle sivustolle eksynyt, ja tää ketju teki selväks ettei tarvii enää eksyäkään. Minkähän ihmeen takia Anna joutuisi koskemaan maassa Ebolaan kuollutta ihmistä, tai tämän eritteitä? Mua surettaa miten ahdas maailmankuva teillä voi olla. Afrikka on teille ilmeisesti sama kuin Ebola. Viettäkää ihmeessä hyvä elämä siellä Lieksan perämetsissä missä ilmeisesti asutte, itse lähden tästä kiertämään maailmaa.
Mä vihdoin aloin opiskelemaan. Avoimessa yliopistossa on vaikka mitä vaihtoehtoja. Tulevissa työhaastatteluissakin aion paikkailla cv:n aukkoja kertomalla opiskeluistani. Olen ollut nyt työttömänä 5kk ja sinä aikana olen opiskellut liki 25opintopistettä. Työkkärin kans saa olla tarkka, ainakin meidän työkkäri katsoo yli 5op/kk täysiaikaiseksi opiskeluksi joten pitää huolehtia että jä alle. Työkkäri saattaa kuulemma joustaakin etenkin os opiskelu on täydentävää ja auttaa työnhaussa merkittävästi. Jos saan työpaikan, niin todennäköisesti opiskelutkin jää, vaikka periaatteessa näitä voisi opiskella työnkin ohessa.
Täältä löytyy opinnot joita voi suorittaa netissä, yleensä omalla aikataululla: http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/paikastariippumattomat/
Seuraan jenkkiyliopistojen kursseja ilmaiseksi YouTubesta.