Muita työttömiä paikalla? Mitä teette päivät?
Nyt sitä vasta sitten jäi itsekkin työttömäksi lopulta firman yt neuvottelujen ja lukuisien irtisanomisien seurauksena.Kyllä on pitkä päivä edessä taas istua kotona tyhjänpanttina sen sijaan että paiskisi hommia mukavan työporukan kanssa :(. Mitä teette ajankuluksi päivisin ? Ei ole enää rahaa juuri lähteä kaupungille tai mihinkään istumaan eikä tuo ilmakaan houkuttele ulkoilemaan
Kommentit (65)
Vinkki töiden etsimiseen:
Liittykää sellaiseen palveluun kuin LinkedIn. Täyttäkää profiilinne huolella ja etsikää kontakteja. Monet yritykset ilmoittavat vapaana olevista paikoista vain tuolla, ja etsivät sitten potentiaalisen työntekijän ihmisen profiilin ja työhistorian perusteella. Minulle on tarjottu töitä tuota kautta kaksi kertaa! Ja jos linkedin kuulostaa naurettavalta, niin onhan se ainakin viihdyttävää. Muistuttaa kaukaisesti Facebookia :D
tässähän on ollut paljon ideoita kiitokset näistä. Pääasiassa ajattelin soveltaa näistä jotain muuta ja terveellisempää kuin tämä jatkuva netissä istuminen. Tosin taas väsyttää niin pirusti ettei jaksaisi edes ulos lähteä mutta ei sitä kehtaa nukkua koko päivää vaikka voisi ihan periaatteesta
-Ap
jos opistopisteitä tulee yli 5 per kuukausi, niin sitten se katsotaan päätoimiseksi opiskeluksi ja työkkärintuet menee. en usko että yliopistossa voi opiskella työkkärin rahoilla
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 01:09"]
Te jotka olette työttömiä ja opiskelette avoimessa niin oletteko kaikki yli 25 vuotiaita? Olen käsittänyt että ainoastaan yli 25 vuotiaat voivat opiskella työmarkkinatuella? Korjatkaa jos olen väärässä
[/quote]
Tarkoitat varmaan omaehtoista opiskelua, sitä ei saa avoimeen.
Mutta kyllä, ikäraja tuohon rahoitukseen on muistaakseni 25v. Itse opiskelen sillä AMK:ssa päätoimisesti päiväopintoina.
Tadaa! Kuin 35. Mistä tuo 5 op/kk rajoitus tulee? Olen iällä, ajattelin, että opintosuorituksia olisi pitänyt tehdä lisää jo 10 v sitten, mutta ei innostanut.
Tarjolla olevat työpaikat alkaa tulla tutuksi, joihinkin on jo kohta uusi ilmoitus.
Olen tehnyt pätkätyösuhteita lasten saamisen jälkeen, enkä ole oikein löytänyt vakivirkaa. Vakiviran löytäneet näköjään sitten "lomailevat" heti viran saatuaan. Pitää taas saada henkiset ja fyysiset voimat vireeseen, että jaksaa mahdollisen kevään työputken, työtarjousta työkkäristä pukkasi. Tosin sen jo olin itse huomannut..