Mitä elintarviketuotteita ette ikinä ostaisi?
Itse jätän hyllyyn einekset ja halvimmat lihamerkit. Kanasuikaleet yms.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:07"]
On mielenkiintoista lukea, miten tiedostavia kuluttajia av-mammat näyttävät olevan. Vain kalliimmat ruhonosat kelpaavat ja vain paremmat = kalliimmat tuotteet noin kaikkiaan. Toisissa ketjuissa sitten itketään, miten huimatkaan tulot eivät riitä elämiseen!
Minä en st verta enkä sisäelimiä enkä niistä valmistettuja ruokia. Ei vaan mene alas. Samoin sillit ja graavikalat jäävät hyllyyn. Ja suurin osa leipähyllyn tuotteista eli kaikki vehnähötöt.
[/quote]
En kutsuisi tiedostavaksi kuluttajaksi henkilöä, jolle kelpaa vain kalliimmat ruhonosat. Halvemmat ja rasvaisemmat ovat terveellisempiä.
Lauantaimakkara, makkarat ja nakit, joissa "koneellisesti eroteltua broilerinlihaa tai lihaan verrattavia aineita",
Makeutusaineet ja keinotekoiset väriaineet ovat myös takapuolesta.
Juustoraasteet,joita on jatkettu esim.perunatärkkelyksellä.
Margariinit, becelit, light-kermat ym.jotka ovat lisäaineilla suurustettua vettä.
Uskomatonta, mitä p****a ihmiset oikeasti suuhunsa tunkevat ja mistä maksavat.
Kaikki liha (olen kasvissyöjä), useimmat säilykkeet (ostan tuoreena mielummin), pullat yms. leivonnaiset (en vaan tykkää). Piti ihan miettiä, en kyllä tähän hätään keksi muuta, mitä en olisi vaikkapa vuoden sisään ostanut :D
Tarpeen mukaan meillä syödään kyllä eineksiä, light-tuotteita, karkkia ja sipsiä, vaikka useimmiten tehdään ruoka itse ja pyritään terveellisyyteen.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:25"]
On mielenkiintoista lukea, miten tiedostavia kuluttajia av-mammat näyttävät olevan. Vain kalliimmat ruhonosat kelpaavat ja vain paremmat = kalliimmat tuotteet noin kaikkiaan. Toisissa ketjuissa sitten itketään, miten huimatkaan tulot eivät riitä elämiseen!
Minä en st verta enkä sisäelimiä enkä niistä valmistettuja ruokia. Ei vaan mene alas. Samoin sillit ja graavikalat jäävät hyllyyn. Ja suurin osa leipähyllyn tuotteista eli kaikki vehnähötöt.
[/quote]
En kutsuisi tiedostavaksi kuluttajaksi henkilöä, jolle kelpaa vain kalliimmat ruhonosat. Halvemmat ja rasvaisemmat ovat terveellisempiä.
[/quote]
Terveellisyydestä en olisi niin vakuuttunut, mutta nyhtöpossu ja ribsit ainakin ovat halvemmista ruhonosista tehtyjä trendiherkkuja.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:29"]
[/quote]
[/quote]
Terveellisyydestä en olisi niin vakuuttunut, mutta nyhtöpossu ja ribsit ainakin ovat halvemmista ruhonosista tehtyjä trendiherkkuja.
[/quote]
Millä perusteella?
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Millä perusteella?
[/quote]
Liikaa tyydyttyneitä rasvahappoja. Ja ei - en ala tästä asiasta väittelemään tämän enempää.
Ei minulla ole mitään sellaista periaatetta, ettenkö voisi ostaa jotain tiettyä tuotetta. Sitä ostetaan, mitä tarvitaan. Joskus se voi olla myös "eines". Kananuggetteja ja kalapuikkoja läytyy pakasteesta kiireisen päivän varalle. Pääasiassa perheessä syödään kyllä itse tehtyä ruokaa tuoreista aineksista.
Jos nyt jotain jää ostamatta, niin sellaiset ruoka-aineet, joista kukaan ei perheessämme tykkää. Niitäkään en äkkiseltään keksi kuin jotkut äyriäiset.
Tosin kaupoissa on niin paljon tarjontaa, että kaikkea ei millään voi ostaa. Nelihenkinen perhe ei ehdi kokeilla ihan kaikkea, vaikka mitään periaatteita ei olisikaan.
Lidlin säilykenakit lasipurkissa.
[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 11:32"]
Brasilialainen broileri.
[/quote]
Oi, joo. Tämä kyllä jää meilläkin hyllyyn. Kerran ostettiin brasilialaisia broilerin rintafileitä eräästä lihakaupasta, kun oli tarjouksessa. Koostumus muistutti enemmän edamia kuin lihaa. Meni lopulta kissanruuaksi.
Samoin jätän ostamatta valmiit juustoraasteet. En vain tajua niiden pointtia, ellei sitten ole joku huonokätinen vanhus tai vammainen. Palasta raastettu juusto on aina voimakkaamman makuista kuin valmisraaste riippumatta juustotyypistä, mutta etenkin parmesanissa ero on huomattava.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niistä luista kun vielä keittää liemen,niin saa kollageenia ihon hyvinvointiin.
Jätän ostamatta leikkelemakkarat, kevyttuotteet, "märät" kinkkuviipaleet kaasupakkauksissa, marinoidut lihat, muut kuin luomukananmunat, Valion ja Arlan ylisokeriset perusjogurtit, ylirasvaiset (10%!!!) turkkilaiset jogurtit, limonadit, einespitsat, suurimman osan eineksistä, hevosenlihaa sisältävät tuotteet, osterit, pangasiusfileet (tulevat aivan liian kaukaa), suomalaiset makaronit ja pastat (eivät osaa tehdä niitä Suomessa), fetatyyppiset juustot (kuten Valion, joka ei näytä kreikkalaiselta eikä varsinkaan maistu kreikkalaiselta kuten mainos virheellisesti yrittää uskotella), valkoinen leipä, Juhla-Mokka/Saludo yms. hirviökahvit, Prisman kalatiskin kalat (saanut pari kertaa niin huonoa laatua, että nyt riitti), Atrian halvimmat broilertuotteet (muilla merkeillä parempi laatu), proteiinipatukat, margariini, halvimmat grillimakkarat, muovipusseihin pakatut sekaleivät, Pandan suklaat, Oltermanni cheddarjuusto (olipas pahaa...).
Lisäksi mies on kieltänyt enää raahaamasta meille mitään Xtra-, Euroshopper-, K-menu- yms. halpistuotteista, koska ne lähes poikkeuksetta maistuvat pahalle. "Paskasta ei voi tehdä konvehtia" kuten sanotaan.
Kanaa missään muodossa en osta koska en pidä siitä, on myös joitakin muita tuotteita joita en osta samasta syystä. Sitten on taas niitä, joita en osta koska ovat kalliita, minulle kelpaa halvemmatkin eväät kuten einekset jos ne ovat riittävän hyvässä tarjouksessa.
En osta eineksiä enkä mitään, missä on sydänmerkki.
Kananugetit, valmismarinoitu liha, kevyttuotteet, leipä, pakaste- tai roiskeläppäpizzat, keksit, pullat.