Mitä elintarviketuotteita ette ikinä ostaisi?
Itse jätän hyllyyn einekset ja halvimmat lihamerkit. Kanasuikaleet yms.
Kommentit (59)
Kevyt tuotteet ja valmisruoat. HYI.
Kaikki kevyttuotteet tai keinotekoisesti makeutetut juomat.
Tosiaan kaikki missä on aspartaamia, koska se laukaisee minulla migreenin.
voin, rypsiöljyn, leivät, leikkeleet, kaalin, suklaan, hedelmäkarkit, kyssäkaalin, punaisen lihan ja einekset
Hapansilakkaa en kyllä ole koskaan ostanut.
vauvojen purkki-ateriat, margariini, hevosenlihaa sisältävä meetvursti, juomat missä on mehua ja maitoa sekaisin, juotavat jukurtit, minimaissit, maustetut ruokakermat
...eihän näitä pitänyt perustella? :)))
Sillit yms, joita meillä ei kukaan syö. Eineksiä ja kevyttuoteitakin tulee joskus ostettua.
Kaikki Light-tuottee
Kevyt levitteet
Einekset
Rasvattoman maidon
Valkoisen leivän
Soijatuotteet
Limut, karkit, lihat... Ostan vain hedelmät ja vihannsekset kaupoista
Valmiiksi marinoidut lihat, kevyttuotteet, einekset paria poikkeusta lukuunottamatta. Juomista limsat ja ns. markettiviinat, olut.
Kaikki ala-arvoinen ja tyhjänpäiväinen.
Keinotekoiset makeutusaineet ja kaikki tuotteet jotka sisältävät niitä, kaikki lihatuotteet (sisältäen tuotteet joissa on liivatetta), muut kuin luomumunat, mikroateriat yms., light-tuotteet. Nuo ovat sellaisia, joita en osta periaatteen tai eettisten syiden vuoksi. Noiden lisäksi on tietysti paljon tuotteita, joita en osta koska en tykkää syödä niitä. Esim. kahvi, nauris, olut, varrasleipä ja vaikka kookos.
Palkkarit,proteiinipatukat ja muut tarpeettomat dieetti -ruuat ja juomat jotka sisältävät sokeria ja/tai aspartaamia.
Rucolan.
Kananugetit. Tai oikeastaan kaikki einekset, paitsi maksalaatikosta tykkään. Kaikki kevyt- ja light- tuotteet.
Ne valmiskääretortut ja kuivakakut, hyih
Valmiskastikkeet, ketsupit, sinapit, jugurtit, einekset ja puolivalmisteet, sipsit, mehut, leivät, keksit, leivonnaiset, hillot. Nämä siksi, että rakastan ruuanlaittoa ja leipomista ja tykkään tehdä itse omani.
Tonnikala ja turska jää hyllyyn eettisistä syistä.
Kukkakaalia en osta siksi, kun inhoan kypsyvän kukkakaalin hajua, vaikka maku onkin ihan ok.
Suklaata yritän jättää hyllyyn aiempaa ahkerammin terveyssyistä, mutta jotenkin sen karkkihyllyn vetovoima on välillä ihan ylitsepääsemättömän massiivinen. :)
Einekset lähinnä. Kevyt-tuotteet, esim. aspartaamimehut.