Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini löi mua. Käskin hänet omaan huoneeseen ja nyt ei suostu puhumaan mulle mitään.

Vierailija
18.09.2021 |

Poika suuttui ihan typerästä asiasta ja yhtäkkiä löi mua kasvoihin aika kovaa. Pelästyi ja pyysi heti anteeksi. Mua kuitenkin suututti niin paljon, että en heti voinut sanoa muuta kuin, että mene sun huoneeseen. Äsken yritin käydä puhumassa hänelle, mutta hän makoili sängyssään peiton alla. Ei suostunut tulemaan peiton alta pois, piti vaan siitä tiukasti kiinni eikä puhunut mitään. Kaikilla selvästi nyt ihan paska olo.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu laitokseen!

Vierailija
22/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi asia on käsiteltävä. Ei ole normaalia, että teini lyö vanhempaansa.

Näin. Hakkaa tulevaisuudessa vielä vaimonsa jos ette nyt puutu asiaan.

En hakannut tytärtäni hän oli silloin 33vuotias( v,2009) ja raskaana.Todella oli käydä päälleni.Raivosi ja huusi.Hänen soffapöytä esti päälleni tulon,minua isompi huomattavasti. Syy:Takeruin hänen valehtelunsa minulle.Uskalsin elämäni ensimmäisen kerran kyseenalistaa hänet..Hirveä huuto ja raivo ja ovien paiskiminen päälle...Älä anna lapsesi lyödä sinua .Älä lakaise asiaa matonalle. Kun hän kasvaa tilanne jatkuu ja kenties et pysty väistämän kun isku ja raivo tulee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna vaan miettiä tekoaan. Teini teki virheen ja sitä suututtaa, ihan hyvä vähän miettiä omaa käytöstä mutta sitten otatte asian yhdessä esille.

Ennemminkin sitä hävettää. 

Tämä on hyvä hetki harjoittaa kasvatusta eli keskustella asia. Molemmat voisivat vielä pyytää anteeksi eli teini lyöntiä ja sinä sitä, että käsittelyn sijaan vetäydyit kontaktista komentamalla lapsen huoneeseensa. 

Minäkin pyydän tänään anteeksi omalta teiniltäni, koska puhuin rumasti. 

Enpä tiedä, onko syytä pyytää anteeksi että lähettää teinin lyömisen jälkeen omaan huoneeseen.

Toki muuten voi olla syytä pyytää anteeksi. Mutta aikalisä voi tuossa kohtaa olla ihan hyvä vaihtoehto molempien kannalta.

Vierailija
24/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ihme. Mutta toimit ihan oikein. Poikaa hävettää ja ahdistaa oma käytös - terve reaktio - ja ei siksi puhu. Asia pitää puhua läpi kunhan olette molemmat rauhoittuneet, mutta älä yritä väkisin saada poikaa puhumaan juuri nyt. Toki asian selvittämistä ei saa liikaa pitkittää. Ja ai niin, kerro että jos tämä toistuu, niin seuraavalla kerralla asiaa selvitetään yhdessä viranomaisten kanssa.

Juuri näin. Miettikää jos olisi toisinpäin; vanhempi lyö lastaan. Asia käsiteltäisiin oikeudessa ja vanhempi saisi vähintään sakot pahoinpitelystä ja joutuisi maksamaan korvauksia lapselleen.

Teini on saatava käsittämään, että väkivalta ei ole missään tilanteessa ratkaisu. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen.

Vierailija
25/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diagnooseja?

Vierailija
26/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitäpä sille tämä perinteinen: odotapa, kun isä tulee kotiin, niin saat remmiä.

Vierailija
27/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hävettää. Aiheestakin. Jos ei kömmi huoneestaan ulos itse tänään, niin anna olla. Juttelette huomenna.

Vierailija
28/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

good old nahkaremmi

Saitko itsekin paljon nahkaremmiä aikoinaan poikapyllyysi?

Vierailija
29/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hormonit heittelee ja oli vaikeaa hillitä itseään, ole jämäkkä mutta aikuinen. Älä sorru haukkumiseen.

Vierailija
30/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä opittu malli?

Vierailija
31/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaa hävettää ja ahdistaa oma käytös - terve reaktio - ja ei siksi puhu.

Ei AP sanonut että kyseessä on poika.

Totta. Sori että oletin, mun moka.

Sanoihan!

Vierailija
32/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkorahat jää nyt välistä parilta viikolta. Jotain seurauksia pitää tulla tuollaisesta käytöksestä.

Vierailija
33/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
34/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä vanhemman repiä teiniä hiuksista?

No tiedät varmaan itsekin tuohon vastauksen. Eikä tämä liity ap:n aloitukseen.

Vierailija
35/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Vierailija
36/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, hyvä ja ainoa oikea - vapaa kasvatus.

Minua ei teinimme lyö ja minulle eivät ole puhumatta vaikka heitä kuinka ottaisi päähän. Samoin tottelevat marisematta ja tekevät heti mitä käsketään ilman kohta, kohta, sekä osaavat käyttäytyä ja kunnioittaa vanhempia ihmisiä.

Arvaapa onko meidän lapset saaneet vapaan kasvatuksen.

Vierailija
37/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuollaisen jälkeen on hyvä antaa kunnon kotiaresti ja ottaa kaikki edut pois, vaikka häntä kuinka hävettäisi. Poikasi teki rikoksen, ja rangaistuksen on oltava sen mukainen. Muuten kyseinen sälli on kohta poliisin asiakkaana, jos kotona ei motivoida itsehillintään.

Voit kysyä, mikä hänestä on kohtuullinen seuraamus, jolla kokee sovittavansa pahoinpitelyn. Näin voit arvioida, onko hän oikeasti ymmärtänyt tekonsa vakavuuden.

Vierailija
38/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkorahat jää nyt välistä parilta viikolta. Jotain seurauksia pitää tulla tuollaisesta käytöksestä.

Tätä olin tulossa sanomaan.

Vierailija
39/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hävettää. Laita puhelimeen viesti. Viestein on helpompi teinien aloittaa puhuminen.

Vierailija
40/53 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa estä lyöminen. Tiedän lapsia, jotka käy vanhempiensa kimppuun. Ja ikävä kyllä nämä niiden vanhemmatkin repivät hiuksista, läpsivät, tönivät ym... Ei oo ihan tervettä.